Bukefalos 28 år!

"vattenstämpla" bilder

Sv: "vattenstämpla" bilder

Rent allmänt så bör man kanske inte lägga ut bilder alls om man känner att det är en smärre katastrof om någon norpar dem..
Jag anser att man skall kunna göra det, det är inte mitt fel att andra inte lärt sig skillnaden mellan ditt och mitt... ;);)
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Är väll en smaksak ;) Personligen tycker jag det är mer störande när man inte/knappt kan urskilja vad som är stämpel och vad som är kortet.

Självklart är det en smaksak. Jag personligen ids aldrig lägga tid på att titta på bilder med vattenstämplar som ligger och snor uppmärksamhet från fotot. För min del känns det lika störande som den eviga google-reklamen på vareviga sida bl.a. här på bukefalos. Googlereklamen kan jag som tur är bli av med genom adblock. Fotosidor med fula vattenstämplar stänger jag istället ned. Men nu är det ju inte mig du ska visa bilder, utan förhoppningsvis personer med annan åsikt än min...

Som tur är brukar de större fotograferna sällan lägga blaffiga vattenstämplar över sina portfoliobilder så man kan njuta av och analysera dem utan irritation. Oftast är det bara vi amatörisar som ids lägga tid på att förfula våra bildar. :)
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Jag © aldrig mina bilder, annat som exempel för andra hur man kan göra om man bums vill ha det över bilden och då brukar det se ut såhär

gallery_1473_14_71655.jpg


Tycker det ser hiskeligt ut själv, men smaken är som baken ;)

Rent allmänt så bör man kanske inte lägga ut bilder alls om man känner att det är en smärre katastrof om någon norpar dem..

Här är verkligen ett klockrent exempel på hur ©-märkning förstör PRECIS hela känslan i kortet.
Att skriva det i ett hörn tycker jag dock är helt ok. Jag håller med i det du säger om att man inte ska lägga ut kort man absolut inte kan tåla att de blir snodda.

Jag har funderat på att börja skriva © i hörnet på mina bilder, men vet inte om jag orkar. Tror faktiskt inte att någon vill stjäla mina bilder. Så speciella kort tar jag knappast, och de enda ställena jag visa dem på är egentligen här på Buke :p
Har dock © inbyggt i bildfilen. Det känns ändå bra.

/Jonaz
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

jag tycker att det är helt okej med vattenstämplar beroende på var dom sitter,den ska ju inte förstöra intrycket så att sätta den i en mindre aktiv del av bilden är nog bra. tex ett djurfoto skulle jag inte sätta vattenstänpel i ansiktet utan vid halsen, men det är upp till en själv
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

kl


Jag tycker att stämplar som sitter rakt över hela bilden förstör allting. Jag tittar inte ens på sånna bilder längre, för att jag tycker att stämpeln förstör hela bilden.

Och jag har tänkt på det... Det är för att folk inte vill att någon ska ta bilderna, borde man inte ta det som en komplimang om någon tar bilden? ;) :angel:
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Om man tar en bild utan att fråga om lov, nej det tar inte jag som en komplimang, man kan fråga... Mycket enkelt... Eller är det så svårt att kunna fråga nån om lov???

Tycker du det tex är okej att jag tar en bild från dig, skickar in den till en tväling med mig som fotograf?
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Jag menade att egentligen kanske man borde ta det som en komplimang, eftersom personen då tycker att bilden är skitbra, eller hur? :D

Jag frågar om lov, men jag bryr mig inte så mcyket om om någon tar en bild ifrån mig utan att fråga, nej.

Och om att skicka in till en tävling eller så tycker jag inte är okej, eftersom då ska man ju ha tagit den själv. :)
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Nej jag tar det inte som en komplimang om man bara tar saker, men det gäller allt.... Jag kan lova att skulle nån sno bilder jag lagt ner arbete på blir det räkning på det, även om man skulle få använda den GRATIS om man frågat om lov...

Begriper man inte vad som är mitt och ditt så blir det så...
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Det var någon som hade tagit en bild av mig, och hade som visningsbild på msn. Jag blev helt "vaa? men? jag känner igen den där bilden" haa. jag blev bara glad, för då visade ju den här personen att min bild faktiskt var bra ;).
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Jag blir inte glad om nån bara tar saker för mig som sagt vad, särskillt nåt jag lagt ner arbete på, vad det än gäller... så in ihellvete jävla förbannat svårt att fråga om lov kan det inte vara...

Tycker du det är okej om jag bara går och tar nånting som du lagt ner tid och jobb på, även om man bara skall ha det som en visningsbild på msn eller vad det än är???
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Var det där nödvändigt eller? :p
Bara för att jag itne delar din åsikt så behöver du väl inte hålla på sådär? :crazy:
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Men det är ju precis det du säger att det är okej att ta dina saker...

Jobbar du eller går du i skolan???
 
Sv: "vattenstämpla" bilder

Jag ändrade tankegång, är det okej åt ett håll så är det okej åt ett annat... Man skall bete sig mot andra som man vill att andra skall bete sig mot en själv... Jag vill inte att andra skall ta mina saker mitt framför näsan på mig, särskillt inte om jag lagt ner tid, arbete och engagemang för det, och då skall inte jag göra det mot andra heller...

men jag blir inte heller stolt och glad om andra tar mina saker utan att fråga om lov...
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag tänkte för inte så länge sedan starta en tråd likt många andra "vad vill jag jobba med"-trådar. Det är kanske lite den typen av råd...
2
Svar
25
· Visningar
3 328
Samhälle Jag blev utsatt för en våldtäkt för två år sedan, anmälde det inte efteråt då jag mådde för dåligt. Men nu har jag bearbetat det mycket...
Svar
3
· Visningar
961
Senast: DenDär
·
Fritid Dottern tycker om målarböcker, och har kommit fram till att hon trivs bäst med tuschpennor. Just nu ritar hon mest med pennor som är...
Svar
16
· Visningar
1 460
Senast: monster1
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
25 564

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp