Veganism - vettigt eller vansinne?

Jag har ett starkt individuellt intresse av att människor ska finnas i framtiden. Jag ägnar tid åt att ta reda på hur man utformar ett hållbart samhälle där människor kan leva och försöker anpassa mig för att skapa mindre problem för den hållbarheten. Mitt yrkesliv går till del ut på att hitta lösningar för en hållbar framtid för oss människor. Men jag är människa med helt andra förutsättningar att resonera på det sättet än de djur vi använder i livsmedelsproduktion.

Om jag äter kött eller inte, spelar väldigt liten roll, det handlar mer om att jag vill leva på en mer hållbar nivå för att kunna kräva det av andra. Däremot att det är tillåtet att föda upp djur för livsmedelsproduktion spelar stor roll.

Men jag förstår hur du resonerar och logiken. Jag anser också att man antingen ser till att det djur man fött upp har ett bra liv, eller avslutar det livet på ett sätt som inte innebär stort lidande. Det ansvaret tar man på sig.

Jag tycker nog istället att fler skulle avsluta livet för sina djur, snarare än att utsätta dem för långdragna behandlingar, men det är inget jag anser att du motsatt dig ovan och är en helt annan fråga.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp