Bukefalos 28 år!

Vem äter skogaholmslimpan?

Du menar som när jag höggravid en fredagskväll handlade 70 kexchoklad och 25 kg apelsiner?
Det enda jag kunde tänka på var att hon i kassan måste tro att jag hade helt sjukt mkt cravings!
(Det var inte till mig, jag looooovar! Det var till en ungdomstävling!!)

Fast man behöver fasligt många plastpåsar för att dölja det där va? :O :)
 
Maken och barnen äter Skogaholmslimpa eller annan dylik degklump. Ballerinakex är lyx. Blir till utflyktsfika möjligen.
Oboy köper jag inte hem då yngsta barnet skulle äta upp pulvret med sked - vi hade det som semesterlyx när barnen var små.
Start är ju godis, maken åt det tills jag upplyste honom om att det möjligtvis kunde vara så att det triggade hans sockerberoende.
Om vi köper hem Yoggi så är det också till utflykter eller dylikt.

Jag inser att vi låter nyttiga men det är nog bara så att jag begränsar de vardagliga sockerkällorna för resten av familjen.
Dom dricker läsk till helgen och chips.
Yngste sonen går på gymnasiet nu och jag var rädd att det skulle innebära en massa sockerinköp men han har sagt att han bara köper en 45 cl cola om dagen och det får jag vara glad för. Kunde lika gärna varit 6 st XL energidryck som många andra gör.
 
Jag är nyfiken på era familjers skäms-ätande! Ingen vill erkänna att man äter skogaholmslimpa, sötad yoghurt, ballerinakex eller start-müsli. Ändå står de där i affärens hyllor, säljs år efter år - så NÅGON måste ju äta dem?? Vad ger ni era barn, trots att ni egentligen vet bättre? :)

Vi käkar då och då (förutom Yoggi, limpa och ballerinakex!):
Kardemummaskorpor
Smågodis
Milkshake från max
Äldsta sonen är typ uppväxt på sojakorv och makaroner
Saft

Kardemummaskorpor är såååå gott! Och smågodiset är min vän. Resten är oätligt:D
Partnern konsumerar stora mängder digestive, barnet är glutenintolerant så då försvann mycket dylikt ur kosten.
 
Jag är nyfiken på era familjers skäms-ätande! Ingen vill erkänna att man äter skogaholmslimpa, sötad yoghurt, ballerinakex eller start-müsli. Ändå står de där i affärens hyllor, säljs år efter år - så NÅGON måste ju äta dem?? Vad ger ni era barn, trots att ni egentligen vet bättre? :)

Vi käkar då och då (förutom Yoggi, limpa och ballerinakex!):
Kardemummaskorpor
Smågodis
Milkshake från max
Äldsta sonen är typ uppväxt på sojakorv och makaroner
Saft

Älskar den här tråden!

Har precis upptäckt verums vaniljfil - innan den har det bara varit söt yoghurt. Gärna i kombination med massor av Start! så att det blir tjockt som en gröt. :D

Oboy är väl typ det bästa jag vet. No shame på den fronten.

Sonens go to-mat är pågens kanelgifflar och korv med bröd. Vid kris kombinerar vi dessa och det blir korvbröd med smör, kanel och strösocker. :o

Smör, kanel och strösocker är för övrigt det bästa att ha på havregrynsgröten. :angel:
 
Mina barn älskar skogaholmslimpa, det är det första vi måste köpa när vi är i Sverige.

Mellanbarnet äter bara vit bröd så det fpr hon också (även om vi försöker välja nyttigare vit). På helgerna äter de bröd med marmelad eller honung. Vi äter bra mat, mkt grönsaker och väldigt sällan helfabrikat så jag skäms inte ett dugg över att det även blir en del kex, godis och chips. Läsk dricker vi däremot väldigt sällan.
 
Jag tror faktiskt att det är jättevanligt att ha skämtsamt, sånt som man gärna gömmer under plastkassen i kassan på affären! ;)
Men, va?! :o:D Varför det liksom? Fast jag hade iof tyckt det var lite genant om jag som gravid hade behövt handla 70 kexchoklad såsom @Whirlie . Det hade inte varit kul. :D Men annars så tycker jag att man ser limpor, oboy, kakor och yoghurt mm i var och varannan varukorg. För att inte tala om alla korgar med en massa energidrycker. Så jag är nog alldeles för mkt Svensson och landsortsbo för att känna av den problematiken.
 
Kom på. I unga tonår hade jag en period som jag varje dag efter skolan gjorde "indiangodis" till mellanmål. Om jag inte minns fel så var det bara havregryn, socker o smör som bryntes tills det var knaprigt. Smakade typ som Start. Det var ju inte speciellt nyttigt direkt. :crazy: Så nej, det är väl inget som jag skulle föra vidare till dottern eller rekommendera i en mellanmålstråd. :D
 
Kardemummaskorpor är såååå gott! Och smågodiset är min vän. Resten är oätligt:D
Partnern konsumerar stora mängder digestive, barnet är glutenintolerant så då försvann mycket dylikt ur kosten.
Ååååh, digestive! Hade glömt dem, ska köpa ikväll, inbillar mig att de är nästan nyttiga!
 
En gång köpte jag tre tuber glidmedel (endast) på Ica. Då funderade jag lite över vad folk trodde. Annars har jag nog aldrig skämts för något i min varukorg, tycker allmänt att den ser välbalanserad ut :D

Det blir ju inte så mycket bättre av ett salladshuvud:D
 
Köpte senast idag 2 limpor skogaholm då de kostade 10:-/st!

Vår dotter äter makaroner, kellogs flingor, sylt, yoggi (helst Madagaskar vanilj) och älskar glass över allt annat
 
Älskar den här tråden!

Har precis upptäckt verums vaniljfil - innan den har det bara varit söt yoghurt. Gärna i kombination med massor av Start! så att det blir tjockt som en gröt. :D

Oboy är väl typ det bästa jag vet. No shame på den fronten.

Sonens go to-mat är pågens kanelgifflar och korv med bröd. Vid kris kombinerar vi dessa och det blir korvbröd med smör, kanel och strösocker. :o

Smör, kanel och strösocker är för övrigt det bästa att ha på havregrynsgröten. :angel:
Kanelgifflar!! Plötsligt hungrig!!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp