Bukefalos 28 år!

Vem äter skogaholmslimpan?

@majola bröd är vår minsta fajt tack och lov, vi älskar alla danskt osötat rågbröd. Nu finns det till och med i glutenfri variant, efter en vända i brödrosten älskas det till och med av barnet. Kex däremot... vi är kexomaner. Jag älskar sakta kex, barn och make digestive.

(Jag menade joghurten.)

Digestivekex med brie skulle jag kunna äta ihjäl mig på. Det är nog en välsignad tur att jag bor så långt från digestive, ballerina och lösgodis! (har med ena ögat sett att de finns i en butik nära mig, men jag ignorerar det så länge jag kan.)
 
Efter de två första sidorna undrar jag om folk tittar så noga på vad andra handlar ? :o varför då? Jag kan ju förstå om kassörskan gör det men andra kunder, har de inte annat för sig?

Well, sötad yoghurt och sockerflingor är helgfrukost här. Ibland. Oftast ser den ut som vanligt med någon slags bröd med frön och grejer. Dessa degklumpar som lägger sig som sten i magen (Skogaholm..) händer mycket sällan. Kidsen får lördagsgodis. Knappt en halv dl var. Kakor äter jag upp om de finns i skåpet. Däremot fabrikat i form av falafel, vegburgare osv finns nästan alltid hemma till dagar matlagning känns urtrist och vi inte är sugna på något.
 
Jag är en sån som tror att andra dömer mig för vad jag köper:o som t.ex skäms jag för att handla mycket färdiga portioner för då ser det ut som att jag inte kan koka mat. Som det skulle vara dåligt...blir lite less på mig själv.:banghead: Fr.om nu ska jag INTE döma andra eller mig själv enligt vad som finns i matkorgen!
 
Efter de två första sidorna undrar jag om folk tittar så noga på vad andra handlar ? :o varför då? Jag kan ju förstå om kassörskan gör det men andra kunder, har de inte annat för sig?

Well, sötad yoghurt och sockerflingor är helgfrukost här. Ibland. Oftast ser den ut som vanligt med någon slags bröd med frön och grejer. Dessa degklumpar som lägger sig som sten i magen (Skogaholm..) händer mycket sällan. Kidsen får lördagsgodis. Knappt en halv dl var. Kakor äter jag upp om de finns i skåpet. Däremot fabrikat i form av falafel, vegburgare osv finns nästan alltid hemma till dagar matlagning känns urtrist och vi inte är sugna på något.
Jag kan inte tänka mig att folk tittar så noga på vad andra handlar. Kanske är jag naiv?
 
Ja jag har ingen aning? Jag gör inte det så jag har bara räknat med att folk inte glor i min korg heller.

Jodå! Speciellt kunden framför mig i kön! När de ska lassa upp varorna brukar jag kolla och fundera på vad de är för slags personer! Man har ju ändå inget annat för sig när man står där och väntar. Typ:

A) En lök, liten förpackning färdigskivad ost(låg fetthalt), tamponger, liten förpackning lyx-kattmat, kvarg och kaffe = ensamstående kvinna med katt. Bantar eventuellt.

B) Bananer i jätteklase, storpack makaroner, tre liter röd mjölk, blöjor i tre olika storlekar, två påsar chips (extrapris!), välling, ketchup, tacokrydda, cola och köttfärs = storfamilj på väg mot någon form av fredagsmys. Bantar antagligen inte alls.
 
Jodå! Speciellt kunden framför mig i kön! När de ska lassa upp varorna brukar jag kolla och fundera på vad de är för slags personer! Man har ju ändå inget annat för sig när man står där och väntar. Typ:

A) En lök, liten förpackning färdigskivad ost(låg fetthalt), tamponger, liten förpackning lyx-kattmat, kvarg och kaffe = ensamstående kvinna med katt. Bantar eventuellt.

B) Bananer i jätteklase, storpack makaroner, tre liter röd mjölk, blöjor i tre olika storlekar, två påsar chips (extrapris!), välling, ketchup, tacokrydda, cola och köttfärs = storfamilj på väg mot någon form av fredagsmys. Bantar antagligen inte alls.
På allvar? :crazy::wtf:
 
Är det så konstigt? Jag tycker att det känns som ett harmlöst nöje (kanske för att jag också gör det). Idag handlade jag efter ett äldre par som handlade för ganska mycket pengar och då bestämde min fantasi att de ska få besök av barn och barnbarn i helgen och laddar upp inför mat och mys med många tillsammans.

Är ju inte så att jag står och glor ner i folks vagnar eller detaljstuderar grejer på bandet, men jag har också svårt att hejda min hjärna när den vill hitta på någon liten historia.

Sen är jag medveten om att gränsen mellan fantasi och fördom kan vara hårfin, men jag tycker snarare att det här hittepåandet hjälper mig att upptäcka sådana mönster.
 
Jodå! Speciellt kunden framför mig i kön! När de ska lassa upp varorna brukar jag kolla och fundera på vad de är för slags personer! Man har ju ändå inget annat för sig när man står där och väntar. Typ:

A) En lök, liten förpackning färdigskivad ost(låg fetthalt), tamponger, liten förpackning lyx-kattmat, kvarg och kaffe = ensamstående kvinna med katt. Bantar eventuellt.

B) Bananer i jätteklase, storpack makaroner, tre liter röd mjölk, blöjor i tre olika storlekar, två påsar chips (extrapris!), välling, ketchup, tacokrydda, cola och köttfärs = storfamilj på väg mot någon form av fredagsmys. Bantar antagligen inte alls.
Men gud det det gör jag också om det är något speciellt liksom. Hade en äldre man i kön framför mig igår som köpte uppskattat 10 paket skinka och 8 liter mjölk, funderar mycket på vad han skulle ha allt till?

Men sånt här är låååångt ifrån ''Men kolla hen köper skogaholm och har barn vilket kass förälder'' enligt mig då.

Jag skulle ju aldrig få för mig att döma någon, jag skiter i om folk lever på chips och godis eller om de lever bara på ekologiskt och veganskt.

Jag köper rätt udda saker ibland, billigaste största olivburken, sardeller, kondomer, choklad och en gurka :D
Undrar om folk drar sig i håret över min korg:laugh:
 
Men gud det det gör jag också om det är något speciellt liksom. Hade en äldre man i kön framför mig igår som köpte uppskattat 10 paket skinka och 8 liter mjölk, funderar mycket på vad han skulle ha allt till?

Men sånt här är låååångt ifrån ''Men kolla hen köper skogaholm och har barn vilket kass förälder'' enligt mig då.

Jag skulle ju aldrig få för mig att döma någon, jag skiter i om folk lever på chips och godis eller om de lever bara på ekologiskt och veganskt.

Jag köper rätt udda saker ibland, billigaste största olivburken, sardeller, kondomer, choklad och en gurka :D
Undrar om folk drar sig i håret över min korg:laugh:

Många katter? Gubben alltså!
 
Kom på. I unga tonår hade jag en period som jag varje dag efter skolan gjorde "indiangodis" till mellanmål. Om jag inte minns fel så var det bara havregryn, socker o smör som bryntes tills det var knaprigt. Smakade typ som Start. Det var ju inte speciellt nyttigt direkt. :crazy: Så nej, det är väl inget som jag skulle föra vidare till dottern eller rekommendera i en mellanmålstråd. :D
Hotamtotam! Det hade jag glömt att det existerade.
 
Vad? Själv scannar jag för att slippa kö. Om folk kollar vad jag köper skiter jag blanka sjutton i, så himla udda tror jag inte att jag är.
Alltså jag insåg ju inte förrän 10 inlägg upp att folk faktiskt kollar vad andra köper så det är inte därför jag självscannar heller.
 
Oj oj, vad det blev upprört! Det är väl inga konstigheter? Man kategoriserar ju och dömer folk på löpande band i allt annat, kläder/utseende/dialekt/bil/häst/beteende/bostadsort, så varför inte mat?

Jag har inga problem med att folk ser vad jag handlar, det är ju liksom inget konfidentiellt och om det ger dem en stunds harmlöst nöje så varsegod!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp