Bukefalos 28 år!

Vem gjorde rätt eller fel? (Långt)

Sv: Vem gjorde rätt eller fel? (Långt)

Becca85 skrev:
. Men man ger för fan inte godis till hunden då är det väl klart att hunden skäller så fort någon närmar sig dörren.

Nej den där Emma borde inte ha hund, eftersom hon inte kan fostra den.

Det kan vara en alldeles utmärkt metod att lära av hunden skällandet vid dörren, att få den att komma till matte och där få godis! Då kan vi få en hund som skäller till några korta skall, för att sedan snabbt ta sig till matte, som sedan kan bestämma om hunden ska få hälsa eller inte.Då belönar man ju inte att den skällde utan att den kommer! Har funkat på många hundar!

Att hävda att människan inte ska få ha hund för att hon inte kan fostra den, är väl magstarkt! Att man gör så att resten av arbetsgruppen känner sig väl till mods, är naturligtvis en självklarhet! Har bara så svårt för den besserwisseranda som råder här. Har ni aldrig varit med om att era hundar gjort någonting mindre bra? NI har alltså lyckats med er uppfostran till 100% i alla situationer?
 
Sv: Vem gjorde rätt eller fel? (Långt)

knapplån: eftersom den här personen inte bör ha hund, så antar jag att jag också är en olämplig hundägare. min schäfer skäller när det kommer folk, även om hon känner personerna. att hon gör så beror mest på att jag inte har tagit mig i kragen att lära henne av med det, men det tyder kanske på min okunskap och dåliga omdöme?

nej, men allvarligt, hade personen börjat skälla ut henne hade problemet säkert kunna förvärras. därför tycker jag INTE att ni ska börja stormskälla på hunden. att med normal samtalston säga tyst bör dock inte vara någon fara. det ni bör göra är att förklara för ägaren att det är ett störande moment, och dessutom obehagligt när hunden skäller och att hon måste få bukt med problemet inom, låt oss säga en månad (väl tilltaget. på den tiden bör hon hinna utan att stressa). annars vill ni inte att hunden är kvar där.
 
Sv: Vem gjorde rätt eller fel? (Långt)

på vår arbetsplats jobbar äve servicehundar och maken till vrål när någon jkommer i dörren får man leta efter

chefen är synnerligen slapphänt dessutom,och hundägaren skal vi bara inet prata om..samma person fö....;)
jag är tveksam till att racka ner på folk som man inet vet ngt om,men generellts,om chef på en likandne arbetsplast så kan jag tycka att personlaen bör kanske lösa sina hundpassarfrågor på annát sätt


Om brukaren pga sitt fnktionshinder har svårtatt säga fårn så bör man väl som perosnal vara än mer medveten o m häslosam distans,regler och uppförande.

Ni bör snarats ta upp fågan med arbetsgvaren då det även äf försäkringar me di spelet,vad häner om hunden krafsar söndre dörren eller mannen blir skadad?

På den här arbetsplatsen skuel det aldrig någonsin fall amig in att perosnalen tog med sina hundar,trots attde har lkånga arebtsdagar..folk har försökt få med båd ehundar,hästar och barn hit och skal jag ha dagisverskamhet för ovanstående grupper samt me de risker o störningar i arbetet somd et medöfr så skal jag ha betalt.

hundpassning bör gå att lösa,man får vara kreativ.
det hrä verkar inet vara någoon hållbar situatin för någon,allra minst den stackars brukaren

Thina
 
Sv: Vem gjorde rätt eller fel? (Långt)

Precis som Skrocken säger så kan godis vara en alldeles ypperlig träningsmetod för att bli av med skällandet.

Tycker hon verkar vara en seriös hundägare som inte vill lämna sin hund ensam för långa stunder på dagarna. Sedan om det är den ideala lösningen ska jag låta vara osagt. Hon kan ju skaffa dagmatte eller lämna på dagis. Men visst, ska hon ha hunden med på jobbet så får hon börja jobba bort skällandet när folk kommer.

Men innan någon påstår att man är en dålig hundägare så får man faktiskt tänka på att hundägare har alla olika syn på sitt hundägande. En del vill att sin hund ska skälla när någon är på dörren. En del vill att hunden ska vara flamsig och tramsig, medans andra vill att deras hundar håller sig lugn och fin i alla lägen.
 
Sv: Vem gjorde rätt eller fel? (Långt)

En del vill att hunden ska vara flamsig och tramsig

HA! DET ska jag skylla på framöver :idea: :D . nej men det ligger nog något i det. det hade varit fasligt tråkigt om loke inte hade varit hundvärldens motsvarighet till Emil i Lönneberga. visst hade det gått att få perfekt lydnad på honom också, men jag tror inte att han hade behållt glimten i ögat då.
 
Sv: Vem gjorde rätt eller fel? (Långt)

Precis! Vissa hundar (läs: ofta labbar :angel: ) är flamsiga och tramsiga. De skulle inte vara samma glada hundar om de inte fick vara sådana. Det är därför jag inte har labbar. :o :angel:

Men alla hundar har sin charm och det är ju det som gör dem så personliga. Så med andra ord. Kan man inte genom träning få sin hund lydig, så skyll på att Du vill att de ska vara sådana :banana: :angel:
 
Sv: Vem gjorde rätt eller fel? (Långt)

Jag vill gärna att mina hundar skäller när det ringer på dörren. Jag tycker det är bra att de talar om att de finns. Min tik är en "naturbegåvning", men min hanne lärde jag faktiskt att skälla vid ringsignal.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag behöver er kloka hjälp i frågan om vår lilla franska bulldogg ska omplaceras eller i värsta fall avlivas. Hon är bara 2 år...
2
Svar
37
· Visningar
4 325
Senast: Hermelin
·
  • Artikel
Dagbok Sedan jag började att "dela tankar" här i en dagbokstråd, har jag sett flera fördelar med att göra just det. Det är ett väldigt nyttigt...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
21 563
Senast: MML
·
Hundträning Balder är drygt 1,5 år och kom till oss i början av juni. Han har ett speciellt förflutet som innebär att han aldrig fått någon direkt...
2
Svar
29
· Visningar
2 792
Senast: Pilot
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 869
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp