Vem har tillgång till IP-nummer?

break_a_leg

Trådstartare
Detta blir en liten spinoff på tråden om användare som skapar nya nick bara för att "sabba" för andra....

Jag kan ju förstå att man kan se om det är samma person bakom vissa nick om man exempelvis har tillgång till IP-numret. Men vilka har det på Buke?
 
Sv: Vem har tillgång till IP-nummer?

Jag har fattat det som att det bara är Gunnar... Eller så har moderatorerna det med.

Fast sen finns det ju hyperdatasnillen som kan luska reda på det med.
 
Sv: Vem har tillgång till IP-nummer?

Visst, hyperdatasnillena finns ju alltid men de är nog inte så många här på Buke (iaf inte vad jag tror).
 
Sv: Vem har tillgång till IP-nummer?

Jag har en fråga ang IP.nr, är det nummret nicket blir reggat från eller om från de nummer där inläggen kommer, får då måste det ju bli lite olika nummer om skriver hemmirfrån eller sitter och skriver något inlägg på jobbet :angel: ??? :angel:
 
Sv: Vem har tillgång till IP-nummer?

Moderatorerna kan se IP-nummer. Har kunnat i a f.

Nej, hyperdatasnille eller inte kan mig veterligen inte se IP-nummer på Buke, men dock finns det ungefär tiotusen andra sätt att ta reda på vem en viss användare är, om man nu skulle känna för det.
 
Sv: Vem har tillgång till IP-nummer?

Äh, jag föredrar att leva i ovisshet...Men tydligen så är ju inte alla som jag!?
 
Sv: Vem har tillgång till IP-nummer?

Olinda skrev:
Jag har en fråga ang IP.nr, är det nummret nicket blir reggat från eller om från de nummer där inläggen kommer, får då måste det ju bli lite olika nummer om skriver hemmirfrån eller sitter och skriver något inlägg på jobbet :angel: ??? :angel:

ip-numret är ju din dators adress, det har ju inte nåt att göra med nåt annat.
 

Liknande trådar

Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 499
Senast: sjoberga
·
IT & mobiler Hade en djupt suspekt upplevelse med min telefon. Väntade ett viktigt samtal som gick om intet. Fick inte något inkommande samtal att...
Svar
9
· Visningar
1 636
Senast: Cattis_E
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 058
Senast: Jeps
·
Samhälle Jag startar en ny tråd eftersom ämnet kommit upp i flera andra trådar (så mod inte skäller på oss :angel:). Så, vad säger Buke...
19 20 21
Svar
402
· Visningar
18 154
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp