Bukefalos 28 år!

Veredus vs. Eskadron

Centaur

Trådstartare
Tycker mina Eskadronskydd är lite korta till min långbenta herre. Skulle gärna haft några cm till. Veredus finns ju i både medium och large, vad jag har hört så är large rejält stora, och ett normalt halvblod behöver bara medium. Så nu undrar jag, är large högre, eller bara vidare? :confused:
 
altså jag hade eskadron (full)till mitt normalstora halvblod med normala ben. Sen bytte jag tillverdeus i stl M och de är ungefär exakt lika höga som eskadron i full, märkte dock att large i verdeus blev ganska så mkt högre
 
Okej, det kanske är värt att prova då! Men är large mkt vidare? Eller det spelar kanske inte så stor roll, är ju rätt reglerbara.
 
Spinner vidare! :)

Om man nu har Eskadron full och dessa är alldeles för små (min stora pålle växer för fullt :)) vilken storlek passar då honom av Veredus? Full där oxå eller x-full? Senskydden går knappt runt benet längre, speciellt den nedre "flärpen", den hänger på ett litet litet hörn. Vad tror ni, vilken storlek?
 
jag har M på mina veredusskydd och Full på eskadron till min ganska grova halblodsvalack. De är nästan precis lika stora. Men då har Veredus största storlek Large är några centimeter till på höjd och bredd.
 
Alltså inte bara någon cm längre och bredare utan tom några? :eek:
 
altså på höjden då, fast det var ett tag sen jag jämförde, mins bara attd et var ganska så stor skilnad mellan M och L
 
Men om vi tänker på bredden. Min pålles Eskadron går inte ens runt längre som sagt. Den nedersta flärpen sitter bara fast i det översta hörnet ca 0,5 cm. Så hans skydd behöver nog vara ca 2 cm bredare iallafall, eller vad tror dù? Betyder det X-full eller full tror du?
 
men kan du inte måtta dina eskadron och se hur många cm som behövs till för att de ska sitta bra och sen åka till hästaffären och kolla där hur breda verdeus är i L resp Xl så kan det knappast bli fel :)
 
Bra idé! Jag är lite... ja vad ska man säga... tankspridd för tillfället :crazy:. Vårt bud på drömgården blev godtaget så jag går lite i ngn sorts lyckoyra :).

Ha ha! Jo han är lite speciell vår bamse. HAn är pappa: 25% halvblod 75% eng. fullblod och mamma: ardenner :love:. Och behöver jag säga att både ben och huvud är från mamman. :D
 

Liknande trådar

Träning I kölvattnet av Helgstrandsskandalen vill jag slå ett slag för grundridning (och markträning) och då menar jag inte lätt klass, utan...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
8 084
Senast: Bison
·
Utrustning Jag har haft enorma problem med att hitta en sadel till min Welsh Mountain. Hon är 115 cm hög med väldigt platt, bred och något svängd...
Svar
11
· Visningar
1 344
Senast: Thera
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 807
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 167

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp