Vett och etikett i sociala medier

Jag kollade bara @Lobelia s svar till dig. :o Sorry about that. Men jag havdar fortfarande att i mina ogon ar det ett lite sorgligt beteende snarare an ett otrevligt satt att umgas. Jag ser fler likhetstecken med att isolera sig sjalv och att vara introvert an med att "rida pa nagon annans bekostnad", som jag upplever att "tjuvtitta" antyder.
Jag upplever det itne som introvert beteende. Min far är extremt introvert och han dissat FB direkt, min mor är tämligen normal, har ett väl fungerande liv och inte mycket introverta drag alls med umgänge och partner. Hon är misstänksam mot internet men jag påtalade nyttan av att kolla FB och hon har glädje av att ha koll och titta på vackra bilder och ha lite koll på familjen.
 
Jag förstår inte varför du tar upp dina exempel? Alla dem är ju såna jag anser är okej?

Och nej, det bryter antagligen inte mot Facebooks policy att ha en profilbild som föreställer ens barn, men det är inte vad tråden handlar om heller och jag tycker helt enkelt inte att det är vett och etikett att ha en bild på en annan person som profilbild. ;)
Då får vi enas om att vi inte förstå varandra då jag upplever det som jag tagit flera exempel som direkt motsäger det jag uppfattar du sagt du anser.
 
Jag upplever det itne som introvert beteende. Min far är extremt introvert och han dissat FB direkt, min mor är tämligen normal, har ett väl fungerande liv och inte mycket introverta drag alls med umgänge och partner. Hon är misstänksam mot internet men jag påtalade nyttan av att kolla FB och hon har glädje av att ha koll och titta på vackra bilder och ha lite koll på familjen.

Maken ar inte introvert i vanliga fall ... men pa FB blir han det. Jag tror att han har svart med att det inte ar personliga diskussioner. Eller sa ar han helt enkelt gammalmodig.:p
 
Maken ar inte introvert i vanliga fall ... men pa FB blir han det. Jag tror att han har svart med att det inte ar personliga diskussioner. Eller sa ar han helt enkelt gammalmodig.:p

Min pappa är civilingenjör och både social och extremt pigg i både huvud och kropp (70 år) och aktiv allmänt .

Han är dock övertygad om att man kan få virus på datorn om man klickar på för mycket på Facebook så han har inte det :D
Det var med nöd och näppe min mamma fick lov att tillfälligt ladda ner FB på hans mobil för att använda sitt konto när hon var utan sin egna mobil en vecka :cool: :angel: Mamma, också 70 år är riktigt aktiv på FB och lärde sig blixtsnabbt när hon tog steget för typ 3 år sedan . Vet få som har sån bra balans som hon har med poster, hur hon kommenterar osv.

Sorry för OT :cool:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp