Bukefalos 28 år!

Vi dejtar vidare del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är också väldigt ärlig med sånt. Det skulle ändå visa sig ganska snabbt att jag är osocial och blir helt utmattad av för mycket sociala grejer. Om jag hade försökt framhäva det jag ser som positivt med mig, och inte visat det negativa, skulle jag vara sjukt nervös inför träff (och även fortsätta träffar). Känns som risk att personen får en bild av mig som inte stämmer och blir besviken på verkligheten typ.


:rofl: :rofl:

Fast framställer du dig som introvert och knappt några vänner så får du inte många matches som kille. Många tjejer och populära tjejer har ett väldigt rikt socialt liv. Iaf, framstår dom som det. Vänner kommer alltid längst upp när man frågar om deras intressen. Resa & vänner. Det är nästan bara de intressen många har...
 
Senast ändrad:
Alltså att man gör det på ett smidigt sätt. Det finns flera exempel från tidigare tråden där man har kommit in på ämnet. Inte att man bör komma in på ämnet direkt. Lite hjärna får man nog använda själv när man läser råd :p. Man behöver inte framhäva utan bara att ämnet längd kommer på tal :). Enklast är ändå att skriva det i profilen.
Men varför ska man ta upp ämnet längd? Alltså ja, jag har fattat att det verkar vara en issue för dig, men jag kan inte förstå varför man måste ta upp det ens? Du ser väl hur lång dejten är på ett ungefär när ni träffas? Jag menar pga dej har jag och maken haft ett samtal om längd för första gången i vårt förhållande. Jag har känt honom sedan 2007 och aldrig har vi pratat om varken hans eller min längd tidigare...:confused:
 
Men varför ska man ta upp ämnet längd? Alltså ja, jag har fattat att det verkar vara en issue för dig, men jag kan inte förstå varför man måste ta upp det ens? Du ser väl hur lång dejten är på ett ungefär när ni träffas? Jag menar pga dej har jag och maken haft ett samtal om längd för första gången i vårt förhållande. Jag har känt honom sedan 2007 och aldrig har vi pratat om varken hans eller min längd tidigare...:confused:

Känns som jag har tagit upp det så många gånger redan. Men eftersom det hos många tjejer är en preferens/krav så är det något positivt om du är lång. Som kort skulle jag aldrig ta upp ämnet överhuvudtaget.
 
Jag gick ut stenhårt med att jag var (är?) ett trasigt neurotiskt vrak som var rädd för nära relationer med män och skulle vara singel. Det gick sådär med det och tydligen är jag ett under av attraktion. Partner måste vara knäpp O_o:love: men han är min knäpp.
 
Fast framställer du dig som introvert och knappt några vänner så får du inte många matches som kille. Många tjejer och populära tjejer har ett väldigt rikt socialt liv. Iaf, framstår dom som det. Vänner kommer alltid längst upp när man frågar om deras intressen. Resa & vänner. Det nästan bara de intressen många har...

Men varför vill man matcha med någon som är helt fel för en?

Jag är rätt social och framåt. Om en kille låtsats vara detsamma och sen är osocial, svårpratat etc hade jag känt mig rätt besviken när verkligheten kommer fram.

Tycker du det är ok att ljuga om annat?

Typ att jag påstår att jag jobbar som advokat tex?
Eller mer i dina spår om jag säger att jag är 155 och eg är mina 172.

För oss som är sociala och uppskattar det i en partner är det inte en lite ok vit lögn.
Det är en dealbreaker för många.

Det är ju inte snubbarna som ljuger bäst som får till förhållanden.
Inte heller bara långa.
Det är de män som är behagliga/intresssnta/kul att hänga med.
Oddsen att det blir trevligt i längden är ju om man matchar inuti med.
 
Fast framställer du dig som introvert och knappt några vänner så får du inte många matches som kille. Många tjejer och populära tjejer har ett väldigt rikt socialt liv. Iaf, framstår dom som det. Vänner kommer alltid längst upp när man frågar om deras intressen. Resa & vänner. Det är nästan bara de intressen många har...

Det handlar inte om att få många matchningar, det handlar om att få rätt matchningar.

Jag får många, trots att jag inte framhäver mitt sociala liv och att jag faktiskt har många vänner.
Men det beror väl på att jag är tjej och automatiskt har det lätt.
 
MEN SNÄLLA! Måste vi ta längddiskussioner även i den här tråden?! Räckte det inte med alla sjuttioelva gånger det blev sådana diskussioner i tidigare trådar?

(Känner att jag redan ser fram emot att den här tråden når 2000 inlägg så att den kan låsas. Fortsättningen döper vi till "Dejting och kroppslängdens betydelse" och så skapar vi en parallell tråd som heter "Stora tråden om dejtning nr xxx" istället)
 
Men varför vill man matcha med någon som är helt fel för en?

Jag är rätt social och framåt. Om en kille låtsats vara detsamma och sen är osocial, svårpratat etc hade jag känt mig rätt besviken när verkligheten kommer fram.

Tycker du det är ok att ljuga om annat?

Typ att jag påstår att jag jobbar som advokat tex?
Eller mer i dina spår om jag säger att jag är 155 och eg är mina 172.

För oss som är sociala och uppskattar det i en partner är det inte en lite ok vit lögn.
Det är en dealbreaker för många.

Det är ju inte snubbarna som ljuger bäst som får till förhållanden.
Inte heller bara långa.
Det är de män som är behagliga/intresssnta/kul att hänga med.
Oddsen att det blir trevligt i längden är ju om man matchar inuti med.

Jag säger inte att man behöver ljuga.
Man behöver bara inte framhäva att man är introvert med få vänner. Räcker att ha med vänner som intressen tex.
 
Fast framställer du dig som introvert och knappt några vänner så får du inte många matches som kille. Många tjejer och populära tjejer har ett väldigt rikt socialt liv. Iaf, framstår dom som det. Vänner kommer alltid längst upp när man frågar om deras intressen. Resa & vänner. Det nästan bara de intressen många har...
Jag har ju inte tinder, men de jag träffat genom dejtingsajter har jag tyckt det varit jätteskönt när de är lite lika mig på den punkten. Då har de visserligen varit socialare än jag är, men ändå mindre än de flesta andra. Det är väl viktigare att hitta rätt person/personer som man trivs med, än att hitta så många som möjligt som det ändå inte blir nåt med eftersom man är för olika? Jag väljer bort de som verkar festa varje helg och som har femtioelva aktiviteter på gång hela tiden, även om jag såklart inte behöver vara med så vet jag att jag funkar dåligt ihop med folk vars liv går i 180.
 
Det verkar som om jag ska på någon slags dejt eller vad man ska kalla det, om en dryg vecka. Frågan är bara vad man ska hitta på att göra. Jag vill nog inte att det ska ta alltför mycket tid då jag inte orkar och blir trött ganska snabbt. En promenad på en timme (men var?) och fika kanske? Åka skidor struntar vi i. Bågskytteklubben hade bara öppet söndag kväll. Gå en promenad här hos mig med matlagning efteråt tror jag blir för mycket. Äh, jag har idétorka.
 
Jahapp. Här drog man och tränade med hunden, kommer tillbaka och det vilken härva jag startade.. ber om ursäkt för att jag satte igång den här längkarusellen, i mitt huvud var det bara en snabb fråga som jag tänkte skulle vara glömd efter ett svar eller två. Håhå jaja.

Ang intressen så vill jag faktiskt helst träffa en tjej som har nått annat än "resa och umgås med vänner" jag. Jag gillar folk som har nån mer specifik hobby eller nått sånt de gillar att lägga sin fritid på!
 
Mäh. Den enda längden som är genuint viktig liksom. Och DEN pratar vi inte om.

Jovisst, men känns som många killar mår dåligt pga den längden helt i onödan. Har man kommit till ligga stadiet redan känns det som man redan kommit en bra bit på vägen :p. Dessutom går den längden kompensera på ett helt annat sätt.
 
Fick ett mail för någon månad sedan (inte på någon dejtingsida eller dylikt) där inledningsfrasen var typ "gillar du långa killar". Jag ville inte ge honom den bekräftelsen, så jag frågade vad det spelade för roll. Tydligen spelade det roll, för han var minsann både lång och dominant! Han slutade svara när jag delade med mig av att jag inte alls är underlägsen. Det är komiskt hur många mail där någon önskar vara min master genom åren, eller hur många det är som vill vara ens slav. :D Och jag har aldrig varit aktiv på någon dejtingsida eller på typ darkside
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
25 26 27
Svar
522
· Visningar
14 000
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 522
Senast: Hazel
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 172
Senast: Sasse
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 040
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp