Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
på att en i stallet tydligen tog av min svårfångade häst grimman - för den var trasig, det var ju snällt men hon kunde inte gjort sig besväret och sätta på honom en ny ... :p tja han är iof inte så svårfångad nuförtiden ... hoppas jag ...
 
På Actics jävla poängsystem. Väldigt förenklad version:
Lägre nivå: Boka 7 pass på 7 dagar
Medelnivå: Boka 10 pass på 10 dagar
Högsta nivå: 14 pass på 14 dagar.

Bara det är så fruktansvärt dåligt.
Nu är jag på allra högsta nivån så för mig gör det ingen skillnad som så...men för de som är nya så finns det inte en chans att de kommer in på de populära passen som allt fler på högsta nivå kan boka 2 veckor i förväg :crazy:
Till exempel.

Och sen är hela poängsystemet att man "klättrar" och får förmåner.
Om man som jag direkt kom upp på högsta nivå missar man ju alla de förmåner man får under "klättringen" och får nöja sig med de som finns för "vip".

Det är väl inga större problem på "vanliga" pass. Men så finns det de där passen som är fullständigt överbokade. Kölistan mer eller mindre full.
För de som bara kan boka en vecka innan måste i princip hänga på låset tills att bokningarna släpps veckan efter.

Blä.
Fasar för den dagen allt fler kommer upp i vip och de som mest går på typ Jamen inte kan vara med längre p.g.a att de inte får plats :(

Vet du varför de har valt att ha ett sånt system?
 
När man får mail från "annan verksamhet" och de skriver med JÄTTESTOOORA bokstäver och en massa utropstecken. Nej, jag blev inte så sugen på att svara er - men med tanke på vad det gäller så behöver de ha svar snabbt.
 
Vet du varför de har valt att ha ett sånt system?
För att "gynna" oss som tränar ofta...tror jag. (fast mina bokningar räcker ändå inte till alla pass jag vill gå på så jag får prioritera de jag bokar och sen hoppas på att komma med på övriga pass...)
Inte speciellt genomtänkt dock, de flesta tränar väl ändå i den grad de kan och vill...
 
Och lite apropå det...reklamen om träningskläder som dyker upp på fb...
ALLA visar bilder på rövar med tights. Modellen är så skruvad så det enda man ser är en putande röv. Jag vill för fan se byxorna!

Och apropå tights med röv...
Nej tack? Vem fan vill ha en skinkdelande söm liksom? (eller ok, det finns ju de som faktiskt vill ha den där sömmen synlig i röva...)
f9b9121cbba270baf132bf82624cfeef.jpg
 
Jag stör mig ofantligt mycket på de nya klädstorlekarna på jobbet. Jag ligger 6 kilo över den mindre storleken men 14 kilo under den övre gränsen för nästa storlek. Så.. den lilla storleken är för liten och "min" storlek är skitstor. Hinner gå typ 3 steg innan byxorna följer med.
 
Nej tack? Vem fan vill ha en skinkdelande söm liksom? (eller ok, det finns ju de som faktiskt vill ha den där sömmen synlig i röva...)

Men finns det ens byxor som inte har en söm mitt på baken? Har aldrig sett några i alla fall. :p Blir ju en jättekonstig blöjrumpa då?
 
På Actics jävla poängsystem. Väldigt förenklad version:
Lägre nivå: Boka 7 pass på 7 dagar
Medelnivå: Boka 10 pass på 10 dagar
Högsta nivå: 14 pass på 14 dagar.

Bara det är så fruktansvärt dåligt.
Nu är jag på allra högsta nivån så för mig gör det ingen skillnad som så...men för de som är nya så finns det inte en chans att de kommer in på de populära passen som allt fler på högsta nivå kan boka 2 veckor i förväg :crazy:
Till exempel.

Och sen är hela poängsystemet att man "klättrar" och får förmåner.
Om man som jag direkt kom upp på högsta nivå missar man ju alla de förmåner man får under "klättringen" och får nöja sig med de som finns för "vip".

Det är väl inga större problem på "vanliga" pass. Men så finns det de där passen som är fullständigt överbokade. Kölistan mer eller mindre full.
För de som bara kan boka en vecka innan måste i princip hänga på låset tills att bokningarna släpps veckan efter.

Blä.
Fasar för den dagen allt fler kommer upp i vip och de som mest går på typ Jamen inte kan vara med längre p.g.a att de inte får plats :(
Jag stör mig på coops nya poängsystem. Förut fick man en poäng per krona. Nu har de infört en stege som börjar med en halv poäng och stiger med summan man handlar för. Detta är bra för de som handlar för typ 5000kr i månaden, de får 5% medan folk som jag, som knappt kommer upp över 0,5 poäng/kr aldrig kommer upp i 5%. Orättvist system enligt mig. Och Coop ska vara medlemmarnas organisation :down:
 
Jag stör mig på de ekonomiska prioriteringarna som görs inom maskin-sektionen på min arbetsplats. En person har mer eller mindre inofficiellt lyckats roffa åt sig en chefsposition genom att psykiskt köra över sin riktiga chef och lyckats sätta sig i en sådan sits att h*n kunnat budgetera för en ny hjulgrävare till sig själv istället för den nya lastbil som det var tänkt från början. Hjulgrävaren som denna person nu lyckats budgetera till sig själv är helt missanpassad för vår typ av arbetsplats vilket innebär att vi kommer få stora problem när vi har större arbeten att utföra då maskinen helt enkelt inte får plats. Den är för fan bredare än de stora kranbilar vi redan har och dessa har det redan trångt på många ställen, hur fan ska det då gå med detta monster? Personen i fråga är redan tilldelad en lastgrävare som funkat mycket bra och varit väldigt mångsidig då den är avsevärt mycket mindre och smidigare men tillräckligt stor och stark för att klara de tuffare jobben som våra mindre grävare inte orkar med. Men nu duger inte det längre utan nu ska man kunna stoltsera med att ha jobbets största, och tillika mest odugliga, maskin... Denna människan är fan inte frisk i huvudet. Finns en del andra mycket tvivelaktiga beteenden som denna person uppvisat lite nu och då, typ "stalkat" medarbetare på mobilen via GPS i deras fordon osv.
 
på att jag inte "hann/tog mig tid" att gå ut och plocka svamp i helgen - jag har blivit beroende!
Plus att det är smått livsfarligt just nu eftersom det finns så MYCKET svamp. Jag har mer eller mindre lovat mig själv att inte plocka mer. Men ändå kom det hem ett gäng riktigt jättefina studsiga karljohan när jag plockade lingon i helgen.
Jag har ingen karaktär.....:banghead:
 
Och så stör jag mig OERHÖRT på TV4 som visar 4 avsnitt av en kriminalserie och slutar trots att det är mitt i intrigen.
Jag vill se fortsättningen av Loch Ness!!!

..eller snarare det vill jag inte alls, men jag vill se hur det går :(

Och inte har de den mista information om de ska visa fler avsnitt heller. :banghead:

Hata TV4 :rage:
 
Och så stör jag mig OERHÖRT på TV4 som visar 4 avsnitt av en kriminalserie och slutar trots att det är mitt i intrigen.
Jag vill se fortsättningen av Loch Ness!!!

..eller snarare det vill jag inte alls, men jag vill se hur det går :(

Och inte har de den mista information om de ska visa fler avsnitt heller. :banghead:

Hata TV4 :rage:
Jag såg alla 4 på raken härom kvällen, väldigt spännande o så mynnade det ut i PUFF? Alla verkar skyldiga till någonting.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
8 9 10
Svar
187
· Visningar
4 881
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
120 523
Senast: Lilla
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 343
Senast: Marita73
·
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp