Bukefalos 28 år!

Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mina breda överarmar eller h&ms konstiga storlekar/passform (eller lite av båda kanske)

Jag som aldrig köper skjortor kom hem med en i helgen. Provade en storlek, och den var liite på mindre sidan, så tänkte att tar jag en större borde den vara bra, och eftersom de var så billiga så provade jag inte den storleken.
Jätteskönt material, lite sådär "oversize" modell. Sitter t.o.m. bra över brösten utan att spänna... men överarmarna :(
Det går, det är inte det, men skulle den bara ha varit lite, lite vidare där så skulle den varit helt j*vla perfekt, och såå skön.

Men nåja, man får väl lite vad man betalar för, eller vad det nu är folk så klämkäckt brukar säga :grin:
 
Och så stör jag mig OERHÖRT på TV4 som visar 4 avsnitt av en kriminalserie och slutar trots att det är mitt i intrigen.
Jag vill se fortsättningen av Loch Ness!!!

..eller snarare det vill jag inte alls, men jag vill se hur det går :(

Och inte har de den mista information om de ska visa fler avsnitt heller. :banghead:

Hata TV4 :rage:
Men (eller är jag trög nu?) ser ut som de visar avsnitt 5 på torsdag som vanligt...?
 
Jag stör mig på att jag kan vara så jävla otrevlig utan att mena det.
Nu ikväll ringde jag parkeringsbolaget om en felparkerad bil. Har gjort det så ofta så varenda fras kommer med automatik nu typ. De ska skicka ut en vakt, jag tackar, telefonisten önskar en trevlig kväll... Och jag säger hej då och lägger på innan jag kopplat.

Därtill stör jag mig på att jag ältar sånt här i tid och otid, så jävla onödiga skitbekymmer egentligen :cautious:
 
Mina breda överarmar eller h&ms konstiga storlekar/passform (eller lite av båda kanske)

Jag som aldrig köper skjortor kom hem med en i helgen. Provade en storlek, och den var liite på mindre sidan, så tänkte att tar jag en större borde den vara bra, och eftersom de var så billiga så provade jag inte den storleken.
Jätteskönt material, lite sådär "oversize" modell. Sitter t.o.m. bra över brösten utan att spänna... men överarmarna :(
Det går, det är inte det, men skulle den bara ha varit lite, lite vidare där så skulle den varit helt j*vla perfekt, och såå skön.

Men nåja, man får väl lite vad man betalar för, eller vad det nu är folk så klämkäckt brukar säga :grin:

Ett jävla gissel det här med överarmarna, jag brukar också ha problem med passformen där på plagg som annars sitter som de ska.
 
Jag stör mig på att jag kan vara så jävla otrevlig utan att mena det.
Nu ikväll ringde jag parkeringsbolaget om en felparkerad bil. Har gjort det så ofta så varenda fras kommer med automatik nu typ. De ska skicka ut en vakt, jag tackar, telefonisten önskar en trevlig kväll... Och jag säger hej då och lägger på innan jag kopplat.

Därtill stör jag mig på att jag ältar sånt här i tid och otid, så jävla onödiga skitbekymmer egentligen :cautious:
Fast det där är nog rätt vanligt. Man är beredd på att höra en sak och svarar på den men det visar sig att det var en annan sak den sa. Jag har gjort några helt märkliga saker irl på jobbet. Svarar på det man tror att folk ska säga. Det mest pinsamma var nog när en person frågade hur man uttalar ett namn. Jag var helt övertygad om att hon skulle fråga hur jag visste vem hon skulle träffa så jag bara "systemet! :idea:" :banghead: bredvid mig sitter en kollega och frågar "hur är din engelska?" Och jag fattade ingenting för jag hade fortfarande inte kopplat vad kvinnan faktiskt sa! :banghead::banghead::banghead:

Men vanligtvis brukar det vara liknande situationer som du. "Trevlig helg!" "Hejdå." :P
 
Stör mig på att jag var bakis ända fram till klockan 14 idag.

Fick viss kompensation av att jag sedan för första gången någonsin såg en drakfisk när jag snorklade. Fast när jag googlade den insåg jag att det är en invasiv jävel som inte har i Medelhavet att göra så då stör jag mig på det också.

Aldrig får man vara nöjd.
 
Som The Bodyshop .
Nu är det 5% bonus och 50:- i bonuscheckar. Förut var det 10% och 100:- i bonuscheck.
Superdåligt.
Jag stör mig på coops nya poängsystem. Förut fick man en poäng per krona. Nu har de infört en stege som börjar med en halv poäng och stiger med summan man handlar för. Detta är bra för de som handlar för typ 5000kr i månaden, de får 5% medan folk som jag, som knappt kommer upp över 0,5 poäng/kr aldrig kommer upp i 5%. Orättvist system enligt mig. Och Coop ska vara medlemmarnas organisation :down:
 
Fast det där är nog rätt vanligt. Man är beredd på att höra en sak och svarar på den men det visar sig att det var en annan sak den sa. Jag har gjort några helt märkliga saker irl på jobbet. Svarar på det man tror att folk ska säga. Det mest pinsamma var nog när en person frågade hur man uttalar ett namn. Jag var helt övertygad om att hon skulle fråga hur jag visste vem hon skulle träffa så jag bara "systemet! :idea:" :banghead: bredvid mig sitter en kollega och frågar "hur är din engelska?" Och jag fattade ingenting för jag hade fortfarande inte kopplat vad kvinnan faktiskt sa! :banghead::banghead::banghead:

Men vanligtvis brukar det vara liknande situationer som du. "Trevlig helg!" "Hejdå." :P
Jo precis! Och vetskapen om att det är vanligt gör det bara mer störigt att jag stör mig :laugh:
Also, det tog några gångers läsande innan jag förstod att systemet förmodligen inte är systembolaget :angel:

Stör mig på att jag var bakis ända fram till klockan 14 idag.

Fick viss kompensation av att jag sedan för första gången någonsin såg en drakfisk när jag snorklade. Fast när jag googlade den insåg jag att det är en invasiv jävel som inte har i Medelhavet att göra så då stör jag mig på det också.

Aldrig får man vara nöjd.
Drakfiskar ska vara en delikatess har jag för mig. Bara att plocka upp nästa gång du ser en ;)

(Förslagsvis med håv :angel:)
 
Jag stör mig på att jag kan vara så jävla otrevlig utan att mena det.
Nu ikväll ringde jag parkeringsbolaget om en felparkerad bil. Har gjort det så ofta så varenda fras kommer med automatik nu typ. De ska skicka ut en vakt, jag tackar, telefonisten önskar en trevlig kväll... Och jag säger hej då och lägger på innan jag kopplat.

Därtill stör jag mig på att jag ältar sånt här i tid och otid, så jävla onödiga skitbekymmer egentligen :cautious:
Jag gjorde samma fast tvärt om nyligen. Personen i telefonen sa bara hejdå, när jag förväntade mig en fras i stil med "ha en fortsatt trevlig dag" som det brukar vara. Så jag svarade "detsamma" av ren vana. Det funkar ju, men lät inte riktigt rätt ;)
 
Nej, det är helt rätt uppfattat :p
Då kan jag bara konstatera att jag inte fattar nånting :o:laugh:

Jag gjorde samma fast tvärt om nyligen. Personen i telefonen sa bara hejdå, när jag förväntade mig en fras i stil med "ha en fortsatt trevlig dag" som det brukar vara. Så jag svarade "detsamma" av ren vana. Det funkar ju, men lät inte riktigt rätt ;)
Haha! Story of my life, det och typ "tack själv" :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
6 050
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 800
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
700
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 604
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29
  • Hur valde ni uppfödare?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp