Bukefalos 28 år!

Vi fortsätter störa oss, del 7

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett jävla gissel det här med överarmarna, jag brukar också ha problem med passformen där på plagg som annars sitter som de ska.

Hej systrar :D

Tänk att det ska vara ett sånt problem att vara normalbyggd.

Det var verkligen tur att jag inte köpte en reajacka oprovad då samtidigt. Den satt inte alls bra runt överarmarna, och själva ärmhålen (uppe vid axlarna) var också för snäva.
Fast där tror jag nog att felet var mest på jackan, varför skulle de annars rea bort dem :p
 
Jag stör mig på de cyklister som i höstmörker, utan reflexer eller lyse, slänger sig ut från en sidoväg (alltså helt ignorerande av högerregel och att de ska lämna företräde) ut i ett körfält strax innan en bil så att bililsten måste ställa sig på bromsen för att undvika att bli vållande till kroppsskada eller annans död....

Att folk inte är lite mer rädda om sig själva? När jag är ute och cyklar är jag jätteförsiktig oavsett om jag har "rätt" i trafiken eller inte, det spelar ju liksom ingen roll om jag har rätt ifall jag ändå är död....
 
Jag stör mig på de cyklister som i höstmörker, utan reflexer eller lyse, slänger sig ut från en sidoväg (alltså helt ignorerande av högerregel och att de ska lämna företräde) ut i ett körfält strax innan en bil så att bililsten måste ställa sig på bromsen för att undvika att bli vållande till kroppsskada eller annans död....

Att folk inte är lite mer rädda om sig själva? När jag är ute och cyklar är jag jätteförsiktig oavsett om jag har "rätt" i trafiken eller inte, det spelar ju liksom ingen roll om jag har rätt ifall jag ändå är död....

Håller med! Höll på att klippa en svartklädd person som stegade ut mitt i vägen häromdagen. Benen skakade länge efteråt kan jag säga men den reflexhatande personen stegade glatt vidare :meh:
 
Jag stör mig på att min tre år gamla TV slocknade igår utan förvarning och nu är helt död. :arghh: Jag tittar ju inte ens varje dag på den men ibland och särskilt om man är två eller fler kan det ju vara trevligare att se på en film på den än på datorn.
 
På att jag uppenbarligen hade hjärnsläpp när jag handlade förut.. För allvarligt, vem (VEM?!) köper dipp men inte gräddfil,??:cautious:  Här sitter jag nu, med den efterlängtade kantarelldippen och chips.. Men ingen gräddfil :cry::banghead:
Stör mig lite på butiken också, som inte kunde förutse min brist på struktur och ha en liten kyl intill chipshyllan med den så väsentliga gräddfilen i:meh::p
 
På att jag uppenbarligen hade hjärnsläpp när jag handlade förut.. För allvarligt, vem (VEM?!) köper dipp men inte gräddfil,??:cautious:  Här sitter jag nu, med den efterlängtade kantarelldippen och chips.. Men ingen gräddfil :cry::banghead:
Stör mig lite på butiken också, som inte kunde förutse min brist på struktur och ha en liten kyl intill chipshyllan med den så väsentliga gräddfilen i:meh::p
Har du yoghurt hemma och/eller cream fresh kan du blanda in dippen där istället.
 
Ooooch nu stör jag mig på att jag tagit fel på den där tiden till cellprovet och ska vara där en halvtimme tidigare än jag trott. Så jävla enerverande! :arghh:
 
På att jag uppenbarligen hade hjärnsläpp när jag handlade förut.. För allvarligt, vem (VEM?!) köper dipp men inte gräddfil,??:cautious:  Här sitter jag nu, med den efterlängtade kantarelldippen och chips.. Men ingen gräddfil :cry::banghead:
Stör mig lite på butiken också, som inte kunde förutse min brist på struktur och ha en liten kyl intill chipshyllan med den så väsentliga gräddfilen i:meh::p

Min butik har faktiskt en liten kyl vid chipshyllan enbart för gräddfil. :love: Den har räddat mig otaliga gånger.
 
Jag stör mig på att folk tycker att antidemokratiska organisationer ska få demonstrera och ens existera - för vi har ju demokrati och yttrandefrihet. Jamen låt dom ta över sen får vi ju se hur mycket demokrati och yttrandefrihet vi har
 
En viss webbutiks hemsida. Måste vara den sämsta i världshistorien.

- Kategorierna är blandade hejvilt. Benskydd hittas tex under 'sadlar'.
- Innehållet i kategorierna är helt blandat. Under benskydd hittas även tex sockor.
- Beskrivningarna på varorna, om någon finns, är körda genom google translate och således helt värdelösa.
- Storleksangivelser saknas i viss fall. Eller är helt utan referens. Benskydd storlek II nån? Eller DL?
- I vissa fall saknas koppling mellan namn på färg och bilder på färger. Vilken av färgerna heter vad?
- Vissa artiklar går inte att beställa för att rulllisten för storlek och/eller färg fungerar inte.
- Vissa artiklar går inte att beställa över huvud taget.
- Många artiklar saknar relevant information så som mängd. Säljs lindorna i par eller fyrpack? Eller en å en? eller fem å fem?
- Korgen glömmer ibland varor man lagt i den. Så man får gå och 'hämta dem' igen. Vilket leder till att den glömmer nåt annat.
 
Det sedvanliga störningsmomentet: dagisbarnen.
Dessa skrikhalsar förstör och förgör. Nu har jag dock kommit på ytterligare en grej att störa mig på. De är ute och vrålar mellan 08-10. När man väl gett upp hoppet om sömn och släpar sig upp då går de in och hela gården blir KNÄPPTYST. Men då är det ju liksom redan för sent. Detta måste vara ngt slags schema de kör med.
8-10 ut och skrik så högt som bara möjligt, föreställ er att ni är levande mistlurar. Sviker rösten så använd hinkar och spadar att slå på.
10-12 när ni väckt hela kvarteret samt gjort hela huset hörselskadade då kan ni vila och njuta av era gärningar, precis som Gud vilade den 7:e dagen.

:banghead:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Jag stör mig på att Formel 1-säsongen är nästan två månader bort. Min explore-page på insta och mitt feed på FB är fulla med roliga...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
6 033
Senast: EZMK
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
121 792
Senast: Lilla
·
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
699
Senast: em76
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 597
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp