Vi har köpt en Gård!!

Inka-90

Trådstartare
Nu har vi äntligen köpt en egen gård!!:laugh:
Papprena skrevs på i onsdagsoch vi har betalat handpenningen idag så nu är det vårat!:bump:
Så nu ska det göras fint i både hus och trädgård, och inredas nytt stall.
Jag återkommer med massa bilder sen, vi har ju inte fått tillgång till det än. Men längtar sååå...
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Gratulerar! :)

Jag förstår att du är glad, så himla spännande att få sitt eget. Jag ser fram emot bilder :banana:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nu har vi äntligen köpt en egen gård!!:laugh:
Papprena skrevs på i onsdagsoch vi har betalat handpenningen idag så nu är det vårat!:bump:
Så nu ska det göras fint i både hus och trädgård, och inredas nytt stall.
Jag återkommer med massa bilder sen, vi har ju inte fått tillgång till det än. Men längtar sååå...

Gud vad ROLIGT!! GRATTIS! :banana:
Väntar på bilder!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

GRATTIS!!:love::banana::bump:

VÄNTAR MED SPÄNNING PÅ BILDBOMB!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nu har vi äntligen köpt en egen gård!!:laugh:
Papprena skrevs på i onsdagsoch vi har betalat handpenningen idag så nu är det vårat!:bump:
Så nu ska det göras fint i både hus och trädgård, och inredas nytt stall.
Jag återkommer med massa bilder sen, vi har ju inte fått tillgång till det än. Men längtar sååå...

Jag ser att det står Örebro i din profil - är nyfiken på var ni hittat er gård? Själv har jag en i Vretstorp, 3,5 mil sydöst om Örebro. Har längre letat efter en som ligger närmre centralorten i min kommun - Hallsberg. Men just nu så är det då stört omöjligt. Mycket dåligt utbud på både hus och gårdar. Så grattis till att du hittat en gård.

Hälsning Maja
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

GRATTIS!
Vi skrev papprena till vår "gård" 1april och på torsdag går flyttlasset!
Härligt att snart kunna titta ut igeom fönstren och se sina kära 4fotingar!
Lycka till med allt!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nu är det bara 1 vecka kvar tills vi får tillgng till våran gård.
vi har fått nycklar till huset men allt annat får vi den 1/7.
det finns en del att göra.
Bilder kommer, jag lovar!;) så ska ni få se före och efter bilder.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nu ska ni äntligen få se lite bilder.
det kanske inte syns så stor skillnad på bilderna, men det finns massor att göra. det är en äldre man som bott där tidigare och det senaste åren har huset stått tomt.
Bara försöka klippa gräset överallt där det en gång har varit gräsmatta.. han har inte brytt sej så mycke om hur det såg ut.
vi har kört 2st fulla lass på skogsmaskinen med buskar från trädgården..

Såhär såg det ut när vi var där på visning:
CIMG0644.jpg


CIMG0616.jpg


CIMG0618.jpg


CIMG0636.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Här kommer 2st utsiktsbilder över betesmarken.
den första bilden är tagen i allrummet på övervåningen och den andra från stallet.
Där hösilagebalarna ligger är tanken att det ska bli en paddock nästa sommar.

CIMG0590.jpg



CIMG1163.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Stallet ska bli där kona stod, vi håller på och gör om allt, bilder kommer på de me.
fast på kortet står jag uppe på foderbordet.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jag tycker inte det ser jättelågt ut i tak, faktiskt, om det inte är bjälkar över båspallarna förstås? I vår gamla ko-lagård är det godkänt för hästar som är max 1,65 i mankhöjd. Så ingen av mina hästar är större. :angel: :D

Och grattis till ts!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nu ska jag visa hur långt vi kommit i stallet.

Nu har kona släppts ut på bete:
CIMG1100.jpg


Här har vi fått dän inredningen för kona:
CIMG1122.jpg


CIMG1126.jpg


Sen skulle det bilas bort golv och foderbord så då fick lilla grävmaskinen stå till tjänst.
CIMG1206.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Det var mycke mer betong än vad vi trodde, förr va de inte snåla!:D
så det tog lite tid att få upp ett hål men när vi väl kom in med maskinen gick det bra.
CIMG1162.jpg


sen när vi kom lite längre in så var det lite mer sten äv vad vi ränkat med, vi trodde det skulle vara nån dm med sten under betongen, men på vissa ställen var de så stora stenar så det sjänk 60cm innan vi nådde backen.
CIMG1179.jpg


sen fick vi lite problem och få ut alla de stora stenarna, den andra grävmaskinen nådde inte längre så vi blev tvungna att ta upp en ny större dörr så lastmaskinen kom in.
CIMG1170.jpg
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

när lastmaskinen kom in så gick allt mycket fortare.
såhär såg det ut när all sten kom ut:
CIMG1205.jpg


när alla sten var ute så skulle det på ett lager sand:
CIMG1208.jpg


efter sanden skulle det på ett lager grovt grus och paddas ihop:
CIMG1218.jpg


när det var paddat så la vi på ett lager finare grus och så skulle det paddas igen.
CIMG1220.jpg
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 495
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 200
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 377
Senast: Habina
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 097
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp