Bukefalos 28 år!

Vi har köpt en Gård!!

Sv: Vi har köpt en Gård!!

Far och svärfar sågar till nya stolpar som ska på plats:
CIMG1176.jpg


Såhär långt har vi kommit.
idag har vi stöttat upp taket så vi kunde ta bort de befintliga stolparna och varit och köpt betong så i veckan ska det gjutas nya fundament till stolparna.

när det är färdigt så ska vi gjuta ett helt nytt golv.
takhäjden kommer bli 2,70 när det blir färdigt.
stallet är på 170kvadrat, så det kommer bli 6 boxar en stor sadelkammare och en foderkammare + en spolspilta.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Åhh, gud så kul!
Och vilket arbete ni lägger ner!
Den här tråden kommer jag ha koll på!
Ska verkligen bli kul att se hur det kommer bli när det är klart! :laugh:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Vad duktiga ni är! Det är inget litet arbete ni redan presterat. Är det mycket mark till gården?

Vi köpte vår gård för tre år sedan och jag njuter varje dag av att kunna ha mina guldklimpar och även vänners klimpar hemma.

Vår gård var relativt färdigrenoverad när vi köpte den men det finns ju alltid nya projekt att ta sig an. :angel:

Sommar ett la vi nytt tak på ladans ena sida.
Sommar två målade vi om huset och denna sommar har vi målat om staketet runt ridbanan (falurött) tjärat in en rundkorall (har varit westernställe tidigare men vi har halvblod) portal in till den ena hagen och uppbindningsstolpar. Just nu håller vi på och panelar om en kvarglömd gammal sida på en av ladorna.
Nästa års projekt blir att renovera en gammal drängkammare som ser ut som ett torp och inreda ytterligare två fölboxar i en annan del av ladan. Det är såå kul!

Lycka till med Ert projekt! Jag kommer att följa denna tråd.;)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Far och svärfar sågar till nya stolpar som ska på plats:
CIMG1176.jpg


Såhär långt har vi kommit.
idag har vi stöttat upp taket så vi kunde ta bort de befintliga stolparna och varit och köpt betong så i veckan ska det gjutas nya fundament till stolparna.

när det är färdigt så ska vi gjuta ett helt nytt golv.
takhäjden kommer bli 2,70 när det blir färdigt.
stallet är på 170kvadrat, så det kommer bli 6 boxar en stor sadelkammare och en foderkammare + en spolspilta.
Det blir ju finfint det :) Varför jag frågade är för att många bara gjuter igen gödselrännan och då blir det ofta för lågt. Men ni har ju använt huvudet och gjort det ordentligt redan från start:bow:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Gud vilken fin gård! Jag kan verkligen se framför mig hur snyggt stallet blir!
(även fast jag inte har någon aning om vad du kommer ha för inredning :p )
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Vi har gjort exakt samma sak med vårat stall !
Det var mer jobb än man kunde tro , men bra blev det .
Ni kommer att vara super nöjda när det är klart .
Det blev mer sten och betong än man kunde tro när vi började hacka i foderbordet mm . Hade lite problem innan vi visste var vi skulle göra av allt material .
Det fick bli fyllnadsmassor lite överallt .
Vi har taket kvar att göra . Iom att korna har stått där innan så är taket lite dåligt , men det kan man ta lite eftersom .
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jag tror stallet kommer bli jättefint, ni måste vara riktiga arbetsmyror! Gården ser också jättemysig ut, grattis!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Vårt stall är också en gammal koladugård, och vi har likadana träpelare som ni har :D I stalldelen är de bytta men i andra änden av stallet finns det kvar några. Samma färg också; halva bruna och halva vita väggar ;)

Men det kommer nog att bli kanonfint det där. Kul med renovering, är de roligt när man ser resultatet! Vi håller på nu och målar om och ändrar på lite småt och gott, riktigt kul är det :)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Svar till alla.
Ja det är jättemycke jobb men som någon sa vill vi göra allt ordentligt från början. det hade blivit för lågt i tak som vi hade haft kvar det bifintliga golvet, var då bara 2,40 och min ena häst är över 170cm så det hade ju inte gått.
Det ska bli så kul när golvet är färdigt så man kan börja med inredningen.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Det är ca 10hk betesmark ( det som syns på bilderna tidigare )
och sen är det en liten skogsplätt.
vi får även arrendera mer mark om vi vill, grannen har fina vallar där vi tar hö.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jag är imponerad att folk orkar!! Härligt med eget- det är skönt! :)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

;
Det är ca 10hk betesmark ( det som syns på bilderna tidigare )
och sen är det en liten skogsplätt.
vi får även arrendera mer mark om vi vill, grannen har fina vallar där vi tar hö.

Det är perfekt storlek för en hästgård, då finns rejält med utrymme för hagmark men man slipper ha ansvar för allt för stora arealer som ska planeras.:) Bra grannar ska man vara rädd om, jättebra att kunna köpa hö och få hjälp vid behov. Vi har ungefär samma storlek och goda grannar också för den delen. Det kändes som om man hörde till byn direkt. Lycka till med Er fina gård!;)
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Grattis till fina gården! Jag har oxå precis köpt en gård och gubben min står precis nu och tar bort det gamla foderbordet för att vi ska göra stall! :love: Har en otrolig utsikt över hagen där kusarna går! Är så glad för mitt ställe! Lycka till med ditt som ser ut att bli väldigt fint!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Ligger gården i Örebrotrakten - du får gärna PM:a om du inte vill lägga ut adressen här.

/Lizzie - nyfiken Örebroare :D
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Det ligger i Östernärke, nästan vid gränsen till östergötland.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Kommer att bli bra det där! Vill också ha eget...! Grattis till gården, och jag är inte ett dugg avundsjuk, neej då, inte alls...

/Sara
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
29
· Visningar
3 009
Senast: bobbbo
·
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 263
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 423
Senast: Habina
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 175
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp