Bukefalos 28 år!

Vi har köpt en Gård!!

Sv: Vi har köpt en Gård!!

När betongen var hemma var det dags att hämta den sand och grus att blanda den med.
CIMG1287.jpg


CIMG1291.jpg


CIMG1331.jpg


Det gick åt ca 20ton grus och 40ton sand, ca 8ton betog för att gjuta golvet.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

va roligt spännande att se hur de blir...har det varit dyrt hittils?

öhh.. nja faktiskt inte, eftersom vi har mycke eget, vi betalar ju inget för några maskiner eller för sand och grus.
hyra grävmaskiner med förare är ju svindyrt..
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Vad duktiga ni är :bump:
Jättekul att se bilder!
När beräknar ni ha stallet klart? :)

jag hade ju helst veljat ha det klart redan, men det har dragit ut på tiden lite, men det får man väl räkna med antar ja.
men det nåste ju vara färdigt så hästarna kan få gå inn innan det blir för kallt.. så till 1 nov hoppas vi på iaf.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Huset är inte så mycket, vi har målat alla tak och tapetserat i alla rum, och så ska vi byta kök, men det tar vi till våren, vi hinner inte nu.. :o
det som måste göras men huset är att vi måste lägga en ny avloppsbrunn, men det är ju inga problem då min sambo är grävmaskinist så det gör han ju på en helg.
sen så ska vi byta tegelpannor på taket, men det är ju ingen panik.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Härligt med en sambo som prioriterar stall före huset, en stor bonus när man själv glömmer huset och bara tänker på stallet :o :rofl:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Ser helt underbart fint ut! Väntar med spänning på fortsättningen!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nu var det dags att börja med golvet.
först lägga ut armeringen o sen på med betongen.

CIMG1310.jpg


CIMG1328.jpg


CIMG1332.jpg


såhär långt kom vi på en dag.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Nästa dag började vi från andra hållet eftersom vi var tvungna och köra in betongen genom lilla dörren.

CIMG1340.jpg


Såhär blev det när det vart färdigt
CIMG1346.jpg


sen återstod att vattna och vattna på det så det inte torkar för fort.
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jisses vad duktiga ni är :D!! Hur många hästar skall ni ha där inne :)?

Tyckte det såg lite lågt ut i tak tills jag såg killarna i bilden :o! Där är gott mått ju ;)!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Jag tänkte detsamma :D

Till ts: Så duktiga ni är och vilket tempo! Kul! Är så nyfiken så jag spricker på det färdiga resultatet :D :bump:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

*kl*
Åh, vad spännande!! Jag vill se mer!! Och vad fint allt blir, och vad kul att hålla på och vad AVUNDSJUK jag bliiir!!! :bump::rofl::angel:
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

wow! Vilken fart ni har haft, inte många lugna stunder under sommaren, bara ni inte har glömt huset :p
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Åh! Grattis till gården! Jag säger som alla andra - GUD vilket jobb! Men jag blir helt sjukt avis.
Jag är bara nitton år, men att köpa en egen hästgård är helt klart en stor dröm. Och jag vill faktiskt göra som ni - köpa ett ställe där stallet måste fixas. Jag gillar att fixa, så länge man har folk som kan hjälpa en såklart. Men att få bygga ett helt eget stall totalt från grunden vore så fantastiskt roligt!

Kommer helt klart följa den här tråden - ÄLSKAR att se bilder på hur allt förändras steg för steg! Ska bli jättekul att se hur det blir när det är klart, med färg på väggarna och hästar i boxarna.

Lycka till, väntar med spänning på fler bilder!
 
Sv: Vi har köpt en Gård!!

Fler bilder kommer.
vi håller på och monterar upp 3st boxar, jag har ju bara 3 hästar så vi tar 3 boxar först sen bygger vi sadelkammaren och sen är stallet användbart, så får man fortsätta mer resten sen, det är ju ingen panik då,bara hästarna kan få komma in.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 429
Hästmänniskan Hej! :) Hoppas ni kan hjälpa mig att bli lite klokare och kanske kan komma med tips. Jag och min sambo har precis köpt ett jättefint hus...
Svar
11
· Visningar
2 295
Senast: Ainon
·
Hästmänniskan Jag börjar närma mig de 40. Jag ridit hela livet, har egen häst och har alltid ridit och varit i stallet i alla väder. Aldrig klagat och...
2
Svar
29
· Visningar
6 476
Senast: Habina
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 250
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp