Bukefalos 28 år!

"Vi klär oss sommarfina"

Jag håller med om att namnen i sig kan ifrågasättas, framför allt eftersom de inte ens stämmer eller är specifika för den klädkoden (kavaj, mörk kostym). Men det är ju bara möjligtvis med "högtidsdräkt" som kvinnorna tvingas bära klänning. Och i dagens verklighet skulle man nog komma undan med frack även som kvinna om man nu skulle vilja det :)
Jag har burit frack med svart lång kjol en gång! :D
 
Sen en fleece med vargar förstår jag inte hur någon vuxen kan tolka som rätt i det sammanhanget. Men ja.. Man riskerar ju alltid att folk inte förstår och finns risk för sånt och man själv tar illa upp av sånt får man safe:a med "kavaj/etc".

Jag känner till ett par som lätt skulle kunna klä sig i vargmönstrad fleece och seriöst tycka att de är finklädda. Samma människor klär sig i t-shirt modell turist med diverse djur och ortsnamn på när de ska klä upp sig. Hon matchar det dessutom med strassörhängen och gympaskor... :cautious::wtf:
Smaken är som baken delad :up:
 

Liknande trådar

Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
9
· Visningar
623
Senast: Keb71
·
Kläder & Bli fin Jag blev lite slumpartat bjuden på bröllop i Maj med klädkod kostym (antar att det är mörk kostym som åsyftas) och jag behöver shopping...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 281
Senast: cirkus
·
Kläder & Bli fin Hej, Jag har flyttat nu i sommar och ska börja nytt jobb nästnästa vecka, i och med flytten tog jag ett val att vara öppen med att jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 255
Senast: Lingon
·
Kläder & Bli fin Har ni sett en tröja med sådana ärmslut på bilden som inte är luddig? (Läs kan användas på jobbet, vi har ganska fri klädkod, men ludd...
Svar
12
· Visningar
856
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp