Bukefalos 28 år!

Vi med amstaff :)

Sv: Vi med amstaff :)

Här kommer några färska bilder på mina yngsta galningar;

blogg
Monster ute i skogen, med muppörat på vift..
blogg
Bajjon väntar på att snöbollen ska kastas iväg..
blogg
Monster kämpar sig fram med kaninskutt, haha
blogg
Bajjon och Hillevi har en dispyt om vem som ska ha lövet..
blogg
Och jagade varandra gjorde dom konstant, som vanligt!
 
Sv: Vi med amstaff :)

Måste bara fråga...finns färgen "lila" hos amstaff??

Såg precis en annons på blocket från Malmö, "7 urgulliga amstaffvalpar" där jag inte riktigt kan sätta fingret på vad det är för färg dom har...det är inte blå, o inte beige...tycker det ser ut som lila faktiskt! Myycket vackra och unika tycker jag iaf :love:
 
Sv: Vi med amstaff :)

Dom där valparna är inte renrasiga.

Färgen kallas lever inom rasen, och är inte något man ska avla på då det är en oönskad färg. Inom APBT skulle dom där valparna kunna gå under beteckningen "chocolate/rednose".
I vilket fall som helst så kvittar det, då man inte vet vad som finns i dom ens :p
 
Sv: Vi med amstaff :)

Jasså jaha där ser man!

Men cool färg tycker jag ändå...ser den inte lite ovanligt glansig ut?! Om man jämför med den andra hunden på bild.. tycker det ser ut lite som sammet hehe :p

Men lite nyfiken bara, varför inte avla på den färgen? Bara för färgen anses ful?? Eller bär den med sig några "sjuka" anlag? :)

Lite komiskt att jag skrev här för jag tyckte färgen är övervacker, o så är den tydligen oönskad haha :o:p
 

Liknande trådar

Övr. Katt Det här inlägget, lade jag på en annan sida och tänkte att det kunde passa här med, med tanke på att "katter är katter och 'ska ha sin...
Svar
5
· Visningar
2 232
Övr. Katt Jag har för mig att det funnits en presentationstråd för oss och våra katter tidigare (hittar den dock inte vid en snabb sökning), men i...
Svar
10
· Visningar
1 851
Senast: cili
·
Hundhälsa De senaste tolv timmarna har jag verkligen känt mig som världens absolut sämsta matte, någonsin. Igår på dagen tog jag ut hundarna för...
2
Svar
22
· Visningar
4 547
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Vi har en kastrerad hanhund född i november 2006. Han är alltså snart 8 år gammal. Han kastrerades sommaren 2010. Vi köpte honom som 8...
2
Svar
29
· Visningar
13 227
Senast: ISABEL
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp