Bukefalos 28 år!

Vi med små barn på små ponnyer!

Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Naaw... Va sött! :)


Här kommer några bilder på min lille med mina två pojkar... :laugh:

Kommer fler senare...

31247171.jpg

Vilken jättefin sits han har! :laugh:
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Jag tycker det är så himla härligt att vi har shettisar i olika modeller och storlekar, så att alla våra fyra barn kan rida varsin samtidigt! :love:

Börjar med att ställa frågan till ER - är det jag som är hemmablind, eller håller NI med mig om att denna dotter gott och väl kan rida denna shettis i åtminstone ett par år till? Tänk 1 dm längre ben och 1 dm längre överkropp - känns nästan som att det skulle funka... NÄSTAN! (och hon lär ju inte växa 20 cm på ett år...) Detta är en shettis av väldigt rejäl modell och hon har ridits och utbildads massor av sin tidigare vuxna ägare. Jag kan förstå att hon tyckte det kändes okej att rida denna pärla!
DSC02519.jpg


Lillasyster börjar bli alldeles lagom stor på sin älskling:
DSC02501.jpg


Äldsta sonen har funnit en ny favoritponny:
DSC02502.jpg


Och minstingen (igen :p) som kan växa flera decimeter innan han vuxit ur sin lilla sötnos:
DSC02507.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Vad härligt det ser ut :) Du kan ju ha ridskolegrupp med alla ponnyerna!

På översta bilden tycker jag det ser helt ok ut men inte mycket längre kanske? Jättefina ekipage allihop :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Söta både barn och ponnyer! Ser ju ut som äldsta dottern kan rida ponnyn iaf ett år till. :)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Är kanske för tidigt att skriva här, dottern är 4 månader idag och "hennes" ponny blir 4 månader på söndag.
Får se om dottern kommer tycka det är kul med hästar, annars tar jag ponnyn till avel och körning (vilket jag tänkte göra ändå iofs). Hon kommer iaf få växa upp med hästar och har möjlighet att rida sin..

Dottern heter Ella, hennes lilla A-ponny heter Isabella..
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Vilka godingar! Härligt med shettisar med lite fart. :)

Vår Baloo är betydligt mer bekväm, men tror nog han blir piggare när Alva når om bättre med skänklarna och han tappat mer hull.

Här kommer en bild från i lördags då Alva och Baloo var med på maskeradhoppning (hela 20 cm). ;)

P1050297-1.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Vilka godingar! Härligt med shettisar med lite fart. :)

Vår Baloo är betydligt mer bekväm,
Kan väl säga som så att den där skäcken på filmen är en riktig gammal gubbe till vardags, han gör inte ett skvatt mer än det han absolut måste. SÅ att se honom fräsa runt i galopp runt ridbanan, varv på varv, är en ganska häftig känsla. Han hittade en gnutta energi någonstans, som han gärna ödslade på den ryttare som älskar honom över allt annat! :love: (om jag försöker smacka på honom så kickar han mot mig... :crazy: han har verkligen åsikter om hur saker och ting ska varas, anser sig ha det "med ålderns rätt"... :p)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Kl

Så kommer det nog komma in en lite herre så småning om;) Men nu har jag ju ett problem. Säkerheten går före allt. Så nu ska det köpas säkerhetsväst och hjälm till min son. Men han är "bara" 2½ år och 92 cm lång och 13.5 kg tung. Inte så stor alltså. Funderar på om skor med stålhätta är "onödigt"?

Men var kan man hitta vettig barn utrustning som inte är ljusblå eller rosa? Har hittat en hjälm som han ska få: http://www.filippasridsport.se/sv/s...vart_jockey_ridhjalm_for_barn_fran_casco.html

Men förslag på liknande hjälmar mottages!

Men hur är det med säkerhetsvästar?? Visst måste det finnas till så små barn? Och visst tnker jag rätt om den ska sitta under alla tjocka ridkläder i vinter?

Och problem nr 2, var hittar man schabrak, täcken, benskydd, träns ja övrig utrustning till en 70-80 cm kille?

Många frågor;)
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Jag har inte hittat några västar till riktigt små barn. De minsta jag har är "xs barn" och jag har klippt av ev av dem lite i ryggen, så nu är den nästan tillräckligt liten för min minsting som är ca 95 cm.

Jag använder cykelhjälm på samma barn när han rider. Det finns ridhjälmar som till och med är för små för honom (jag har fått två begagnade) men jag väljer en så lätt hjälm som möjligt för minsta påverkan på nacken.

Jag har köpt små ställbara gråsvarta ridhjälmar på Börjes, men hittar inte den sorten i webkatalogen så jag vet inte om de har dem kvar i butiken. Där finns bra minitäcken till bra pris - om du behöver några täcken - och en hel del andra minisaker.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Jag har inte hittat några västar till riktigt små barn. De minsta jag har är "xs barn" och jag har klippt av ev av dem lite i ryggen, så nu är den nästan tillräckligt liten för min minsting som är ca 95 cm.

Jag använder cykelhjälm på samma barn när han rider. Det finns ridhjälmar som till och med är för små för honom (jag har fått två begagnade) men jag väljer en så lätt hjälm som möjligt för minsta påverkan på nacken.

Jag har köpt små ställbara gråsvarta ridhjälmar på Börjes, men hittar inte den sorten i webkatalogen så jag vet inte om de har dem kvar i butiken. Där finns bra minitäcken till bra pris - om du behöver några täcken - och en hel del andra minisaker.

Tråkigt bara att börjes valde att släppa ett lila täcke:/ Inte så snyggt på en hingst hehe;) Har för mig att Hansbo ska ha en väst för riktigt små?? Det är den jag får upp när jag söker på säkerhetsväst barn. Blir nog att åka till butik för att testa! För väst ska han ha!
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Jag var på Sharpman och provade väst till L som är 91 cm lång och ganska knubbig. De hade en, som jag inte minns namnet på, men det blev perfekt!
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Tråkigt bara att börjes valde att släppa ett lila täcke:/ Inte så snyggt på en hingst hehe;)
De brukar byta färg på dem typ varje år.
Själv tycker jag inte att det är ngt fel på lila. Och framförallt är jag inte så fåfäng att jag låter bli att köpa ett täcke för att färgen inte faller mig i smake, funktion är viktigare.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Det finns små västar på Granngården har jag sett.
För liten för min yngsta dotter på 4 år.

Sedan finns ju ponnypop.se Där finns det både rosa och blå saker:laugh:
Vi har en welsh dam som är skimmel och passar ypperligt i allt rosa bling bling, framförallt om barnen får välja:D
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

De brukar byta färg på dem typ varje år.
Själv tycker jag inte att det är ngt fel på lila. Och framförallt är jag inte så fåfäng att jag låter bli att köpa ett täcke för att färgen inte faller mig i smake, funktion är viktigare.

Det vet jag. Har haft börjes täcken innan men minns att de var väldigt stora i bogen för min mini:/
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Sedan finns ju ponnypop.se Där finns det både rosa och blå saker:laugh:
Och VARFÖR i hela fridens namn måste allt vara bara rosa och blått? Det är så oerhört frustrerande att man ALLTID är tvingad att välja rosa gulligt flickigt eller blått tufft pojkigt. VARFÖR är det så himla svårt att hitta neutrala alternativ?
Och varför kan jag inte hitta röda saker till min son som älskar rött?

nej det är inget du kan svara på, jag blir bara så frustrerad :devil:
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Och VARFÖR i hela fridens namn måste allt vara bara rosa och blått? Det är så oerhört frustrerande att man ALLTID är tvingad att välja rosa gulligt flickigt eller blått tufft pojkigt. VARFÖR är det så himla svårt att hitta neutrala alternativ?
Och varför kan jag inte hitta röda saker till min son som älskar rött?

nej det är inget du kan svara på, jag blir bara så frustrerad :devil:

:bow::bow::bow:
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 646
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 573
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 328
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 458
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp