Bukefalos 28 år!

Vi med små barn på små ponnyer!

Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

knapplån...
Idag har jag och sonen varit ute på premiärturen helt själva:) Jag på min stolliga häst och han på sitt russ:D. Det var lycka och de båda höll sig på mattan:love: Min madam kan se lite "spöken" ibland så när vi ridit ut tidigare har det alltid gått någon med som kan ta sonen med hans ponny om det skulle dyka up något problem. Han har klarat sig helt själv många gånger nu utan att jag har behövt ingripa så det var dax att testa att rida ihop.
En helt ny värld öppnade sig för oss:love:
Måste än en gång lovorda denna ljuvliga ponny vi hittat. Han går som ett ljus jämte utan minsta bus, bär sonen som en porslinsdocka:laugh: försöker inte dra varken förbi eller in på en hemväg, han håller ett jämt tempo och svarar på minimala hjälper och lyssnar även på min röst när jag sitter på häst jämte:love: Han är värd sin vikt i guld denna lille gentleman:bow:
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Åh det låter härligt med en så trygg ponny!

Vi är ju inte riktigt där än med våra små ponnyer, men på god väg hoppas jag. Köpte ju två unga welsh mountains för några veckor sedan och det är full miljöträning, barninvänjning, inridning och tömkörning som gäller nu och det går riktigt för det mesta.

Barnen har ridit i skritt och lite trav på dem när jag leder givetvis. Och lite tömkörning har vi också försökt oss på, och även sonen provade att tömköra lite idag.

Jag har även longerat ponnyerna idag med en uppstoppad docka på ryggen, jag ville att de skulle vänja sig vid lite mer hastiga och plötsliga rörelser på ryggen, och det gick riktigt bra, de brydde sig knappt om dockan.

Ja, där står vi idag, jag skulle vilja ha fatt i någon hästkunnig ungdom som kunde hjälpa mig mer med tillridningen av de små liven, jag är ju på tok för tung. Men tömkörningen tror jag man har stor nytta av så jag lägger ner en hel del tid på det tillsvidare.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

*kl
Mysigt tråd! :)
Jag har en liten shettis på 86cm till mina pojkar. Fast nu är det mest den lille på 3 år som är mest intresserad.
Han är supersnäll att rida, köra, sköta o gå på promenad me.

Trots att jag haft honom i snart 2 år så känner jag mej fortfarande väldigt lyckligt lottad att jag fick tag just i honom! :):love:
Just nu så kör vi honom mest. Ska ladda upp lite bilder när jag är vid datorn nån dag! :)

Ha de bra allihopa där ute me era små älsklingar! :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

blev just påmind om att jag missat att lägga ut bilden på mitt minsta barn (2½) tillsammans med min minsta ponny (90 cm) i den här tråden...
Känns som att han har några år på sig att växa i och ur henne.... :p :love:

DSC02447a.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Naaw... Va sött! :)


Här kommer några bilder på min lille med mina två pojkar... :laugh:

Kommer fler senare...

31247171.jpg


32440631.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Min 4åring har börjat rida själv nu, och den lille ponnyskrutten är superduktig med sin ryttare! Han kan bråka lite, försöka äta och så, men med D provade han inte ens en gång, han bara gjorde som han skulle, - älskade lilla ponnyskrälle :love:

30169_1315508961.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Det ser ut som om de är på väg mot ett hinder ? :) Jättesöta

32736985.jpg


Här är Jessie på lilla Silver. Jag försöker instruera hur tyglarna ska hållas men det blir lite si och så med det.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Ja, den lilla ponnyskrutten gillar att hoppa, så när D styr däråt så laddar han ordentligt! Fast mamman hejdar det hela lite, de kanske ska rida själva ett tag innan de lättar från marken.....
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Hur stor är din fina ponny förresten? Jag letar en till häst, tänkte skaffa till mig men kom på att ponny i lite större storlek nog är bättre till mina små elever.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Jag har inte mätt den här ponnyn men hon är väldigt liten, kanske 118? Det är en welsh mountain.
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Hej!
Dotra är 8 år och vi har haft hennes ponny sen både hon och han var 3 år. Han är världens snällaste och tålmodigaste lilla ponny. Vi är mycket ute och rider i skogen och hon har precis testat tävla med honom. Felfritt och rosett:)

Det bästa med honom är hans otroligt snälla och vänliga sinnelag. Dottern älskar honom såklart och är väldigt noga med honom. Jag har såklart hanterat honom mycket och han är inkörd vilket underlättar. Han står uppstallad på en liten ridskola vilket gör att det har funnits duktiga mindre ryttare som har kunnat sitta upp mellan varven. Men dom har vuxit upp med varandra och lärt sig tillsammans mina hjärtan. Har aldrig ångrat att vi skaffade honom.

Här är en gammal bild på de två.


och en rätt ny




MVH anna
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

*kl*
Den här tråden har jag missat förut! Vilka fina små ponnyer (och barn såklart!) ni har allihopa!
Mina barn 8 och (snart) 4 har en welsh mountain tillsammans.

Här är stora flickan.
_DSC7726.jpg


_DSC9881.jpg


_DSC9965.jpg


_DSC9901.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Lillasyster.
Rider lätt med flygplansvingar:
idunflygplan.jpg


Boxas:
idun.jpg


Hoppar av själv:
idunhopparav.jpg


På häst-picknick utan storasyster!
iduniskogen.jpg


_DSC9976.jpg
 
Sv: Vi med små barn på små ponnyer!

Åh så underbara bilder! Duktiga barn o jättefin ponny :love:

Igår red min son på Silver och kunde styra själv och göra halt och igångsättningar. Ponnyn är ung och oerfaren så allt är nytt, men de var så duktiga båda två.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
10 646
Senast: Juli0a
·
Relationer Jag är en arbetande småbarnsförälder till två barn som är mycket energiska, aktiva och säger vad de tänker all vaken tid. Även min man...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 573
Senast: Fruentimber
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 328
Senast: Blyger
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 458
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Annonsera mera VII
  • Bett-dilemma
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp