Vi Newbies Nr 2!

cahs

Trådstartare
Vi nykomlingar i western lyckades med att fylla tråden på mindre än ett år! Grattis till oss!

La jag den rätt nu? Haha.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ja, men det siktar vi på!

Jag kollade igenom lite i början på gamla tråden och hittade ett antal personer som slutade skriva. Lite tråkigt! Ju fler desto bättre! Vi får hålla tummarna att de kommer tillbaka nu när tråden är ny!

Gadriel: I see, jag hörde inte på filmen :)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag skriver också för att hitta tillbaks! Blir säkert aktiv här när jag väl börjat rida in min fröken, just nu "smygläser" jag bara :)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ja det var en del som försvann :( Kanske dyker de upp senare igen.

Jag har lite ångest. Har shoppat för runt 10 000 kr :o Men Fippel gjorde mig glad idag. Vet kunde inte komma så vargtänderna får vänta. Istället tömkörde vi ut en sväng. Lite vinglig var hon, men supertrevlig och lätt att reglera. Både kortade och längde traven i uppför och nerför. Se, det duger att sköta sig när ingen ser!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag delar din ångest!! Mitt sadelköp blev inte billigt! + en massa annat smått o gott ;-) har bränt över 20 på den där hästen på mindre än en vecka.. Inte fan är det billigt att ha häst iaf!!

Är det sadel med i det?? Såg att du hade en på väg hem i en annan tråd?? :-)

Spirre fick vila idag, åkte en sväng till Milsta och köpte lite. Förhoppningsvis kommer det en tjej och köper sadeln imorron eller fredag. Bidde lite smörja och så en hel del prata :-D

Idag hade Spirreluringen trampat av sig den andra framskon.. Så typiskt!! Hovis kommer imorron eller på fredag o han kunde inte hålla sig!!
Fortsätter behandlingen av hans överben iaf. Vet fortfarande inte om jag gör rätt för vet har inte hört av sig än :-( men nåt verkar vätskan göra iaf för det verkar klia eller irritera på något vis efter ett litet tag. *hoppas hoppas*
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ja det är det. Men nu är vi snarare på omkring 12 :angel: Men jag har så mycket som jag behöver till rid och hästgarderoben, särskilt när hon ska bli hoppehäst. Nu avvaktar jag med att köpa läderprylar, innan en passande sadel hittats.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Men för tusan Spirre! Kan han inte behålla skorna på, som alla amerikaner gör på film?

Idag hoppas jag på att få rida lite lätt på Ubbe mellan regnskurarna. Lite flytt, lite chill. Tänkte jag skulle fortsätta arbetet att få honom att slappna av mellan varven. Jobba på Ett Steg i Taget-kontrollen och ja, hitta avslappning.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Blev inte riktigt som jag tänkt mig, tog en skritt med mamma. Första halvtimmen var med reflexerna utanpå, Ubbe började nämligen helt plötsligt slänga med huvudet som taget ur en vildhästfilm och frambenen bara slängde med i takten! Sen var anfallet över och ham började jobba, lyssnade på minsta lilla, stannade för sits och sen Vips! Började slängandet igen.

Jag älskar honom verkligen och jag ser verkligen fram emot den dagen jag kan rikta denna energin till arbete... Tillsdess tänker jag sätta på en irländsk martingal så jag inte råkar ut för båda tyglarna på samma sida!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag önskar att han kunde!! Hovis kom inte idag :( Hoppas verkligen att han kommer imorrn!!

Ubbeluringen då!! Vilken buse han är!! =)
Men det låter som en bra idé, blir nog mindre spännande om det skulle ske :S

KL

Jag har beslutsångest!!
Hjälp! Vill köpa något som matchar sadel och har fastnat för 2 st, gillar det ena mer men kan ändå inte bestämma mig!!

Vilket set tycker ni passar bäst till häst och sadel?? =)
Set 1:
$(KGrHqFHJBME+OfkbgI9BP4gJWJLrg~~60_1.JPG


Set 2:
$(KGrHqNHJFYE916((ciPBPg)kQyffw~~60_1.JPG


Bilderna är lånade från Ebay.

HJÄÄÄLP!! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Vi Newbies Nr 2!

*kl*

Red Ninni idag igen, fortfarande svårt att förstå framåt men det är bara att ge det tid, hon gör sitt bästa. Körde Lillen igår och idag också. Har ägnat större delen åt veckan till att snickra agilityhinder till vovven och ikväll blev dom äntligen klara :D Imorgon blir det Börjes i Tingsryd, ska köpa ett westernträns till så jag slipper krabba med samma till båda hästarna.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag skulle va mer nervös över kvalitén. Tänk om du får hem läder som känns som packat papper? :-S finns väl dessutom både nitar och diamanter som lossnar?

Jag ser bara framför mig Spirre i vinterlurv som sticker ut genom hålen i set 1, haha!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Haha!!! Jo klart att det är ett orosmoment på bägge, det första säljs av en butik i USA men det är ju inga garantier för det :-)

Kom o tänka på Alf i någon roligt konstig utstyrsel ;-) tur att han inte sätter så mkt päls iaf :-)

Hmm.. Fan vad svårt det skulle vara!!

Idag kommer en dam o hämtar Continental sadeln!! Hoppas den passar på hennes häst bara :-D
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Hörru Gadriel, gå hem med dig :mad: Har försökt ringa börjes en stund nu men " alla våra ordermottagare är upptagna för tillfället " efter flera signaler. Jag vet nog att det är du som står och får smakråd vad gäller träns!

;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ja, det är ju aldrig lätt att bestämma sig!

Dagens äventyr (efter gårdagens hoppelispatt-tur) var promenadsällskap med farbror. Han tränar inför vasaloppet så jag och mamma bestämde oss för att sadla upp och hålla honom sällskap på träningsturen! Min långbening :love:

531294_10200121145290491_1853164367_n.jpg


(men jag måste verkligen över mer på min vänstersida, jag viker mig i bålen :cry:)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

*asg*

jag är ooooskyldig *lovar* :p Råkade bara lägga av luren när jag gick förbi ;)

Dom har ju inte så många eller snygga träns att välja på så det blev ett ganska alldagligt billigt, skönt att slippa skifta mellan hästarna. Tänkte köpa ngt finare med högre kvalité vid ett senare tillfälle.
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 812
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
2 908
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
635
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp