Bukefalos 28 år!

Vi Newbies Nr 2!

Sv: Vi Newbies Nr 2!

Då presenterar jag min gule igen, trots att det inte var så länge sen :)

Cero, 5-årig fjordvallack som jag haft sen han var 3. Körs och rids. Följer Parellis program och börjar sakta men säkert knata oss uppåt till level 3 :) Vet inte om någon här känner till Parellis program, men en LBE (Left Brain Extrovert) är han, en utmaning som många gånger fått mig slita mitt hår ;) Det är helt klart jag som är problemet, är för mycket kontrollfreak och vågar inte riktigt släppa taget, och då blir han bara värre. Om man låter honom få fria tyglar går det hur bra som helst, så jag måste komma över den lilla rädslan som gnager, och det går bättre och bättre :)

En typisk allroundhäst som man kan göra allt med, och jag har nog provat allt som går att göra :D Vi skogsmullar mest men hoppas att någon gång våga oss ut på lite trail! Rider inte med bett så det dröjer innan vi kommer dit :) Tidigare har vi bara träningstävlat/varit iväg på clear round i körning, skuttar lite stockar och något hinder då och då också.

En film sen i våras innan vi konverterade till western :)
http://www.youtube.com/watch?v=9D8kZs1ygd8&feature=plcp
 
Senast ändrad:
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag vet inte om du sett det vi rider vår nordsvensk på? Är iaf en bosal och är det enda bettlösa alternativ man får tävla på. Hett tips!

(PS. Jag återkommer senare med presentation och genomläsning av förra sidan, vår underbara sida nr 2 på tråd nr 2 :banana:)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Låter ganska likt mig och Lillen, kör inte parelli utan lite egen variant, mest inspirerad av Hempfling. Ett par bilder från i våras:

mars5.jpg


mars7.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Zandroria Ja du får hemskt gärna titta vad den heter!

Alla

Jessica heter jag, är 26 år och pluggar till skogsmästare, jag kan börja presentera mitt sto så kan vi ta dom andra en annan gång:p

Shoshone född -00 Kallas Shone [Shåni]

Sdrafalla8.jpg


Vi har väl provat på det mesta.. distans, bruksridnings DM, trick, trec, western, skogskörnings DM, hoppning (inte min refräng men hon löshoppar som en gud).
Mestadels har det blivit NH (fast jag vill inte kalla det det men vet inte vad jag ska säga istället så..)

Jag har väl en dröm som så många andra att kunna rida ett reiningprogram utan varken sadel eller träns just like Stacey Westfall ;)
Men det dröjer nog!:D

Bilder från i vintras när vi drog ut vindfällen åt pappa

DSCF1526.jpg


Beskrd.jpg


Ja vet att hon har tränset i ögat på denna bild, köpte ett dåligt bettlöst en gång men har sålt det..

Foto0063.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Lite plast träning

DSC00261.jpg


Vi var på vår första barrelrace träning för nån vecka sen :laugh: Det ska vi göra igen! (sadeln är en lånesadel)

CIMG0656.jpg


CIMG0651.jpg


Trailgrinden

CIMG0620.jpg


Bilder på nya sadeln kommer snart.. jag har dom i min mobil o fattar inte hur jag får in dom här på buk.. :crazy:
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Red Lillen nyss på åkern, gud va go han var idag! Så mjuk och följsam, helt underbar att rida, hade kunnat hålla på hur länge som helst. Red lite volter och serpentiner, mest i trav och han bli duktigare och duktigare på att orka hålla traven när han är rätt böjd och ställd, tränade lite ökningar och minskningar, minskningarna tyckte han var lite konstigt för han ville gärna stanna istället men vi fick till ett par bra på slutet.
Flyttade även lite i sida och lite fram- och bakdelsvändningar. Ett kort men härligt pass. Min lilla prins :love::love:
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jo jag har sett det, och provat rida på bosal, men föredrar repgrimman :) Det problemet tar jag hand om när det börjar närma sig! Lär dröja ett bra dag då jag till hösten lever på studielån och får vända och vrida på varje öre för att ha råd med hästen, så tävling kommer inte vara aktuellt ;)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Shone var ju fullständigt underbar!

Min presentation! Blir bildlös pga att jag sitter på mobilen. Jag heter då Kajsa, är 25 år och ska börja plugga distans i höst igen. Jag äger en solid paint som kallas Ubbe (Suspicious Trouble, e suspisious mischeif, u fullblod). Ubbe är 4 och har bott i mitt stall sen han va 2,5 år. Trodde jag köpte en lugn häst men bakom de snälla ögonen fanns en överladdad ADHDhäst. Nu börjar vi få grepp och jag kan rikta energin mer till arbetet. Vi har tränat för en kompis på hemmaplan, någon träning för per larsson och varit med på klubbtävling förra september. Det blir troligen så att vi riktar in oss mot working cowhorse.

Jag äger också 1/3 av mammas nordsvensk Casper, 5 år gammal.

På lördag ska jag och mamma på pay n ride, får hoppas på bilder då!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Jag har full förståelse ang ekonomin! Idag drog jag vargtänderna på Ubbe, känns skönt att få delbetala om nått oförutsägbart händer...

Gadriel: va kul att det bra med Lillen! Gjorde du nått speciellt för att "väcka upp" honom?
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Hör till en av dem som varit frånvarande, förlåt.. men har följt er och vad som händer, buke är bästa vännen när man är ensam i stallet! :angel:

Hästen då;
Djezima (Jessi) arabiskt fullblod och 19 år, har haft henne i 12 år..
Vi gör allt ifrån att rida ut barabacka i halsring och plocka smultron till att träna i full westernmundering hemma på vallarna, ta en lång canter i galoppsadeln när tjockismagen väller ut.... ;)

Tävlar gör vi inte, men är bra sugen nu.. letar något low key som inte är alltför långt bort..

Med lite laserbehandling av min ischias har jag kunnat rida i westernsadeln igen nu i sommar! men det har blivit mest på vallarna eftersom vi numer har 500+ bärplockare i skogen, tycker det är lite otrevligt o rida förbi lägren.. känns som man plötsligt sitter på en barbeque på ben.. inte för jag tror de skulle hända nåt, men med ett gäng på 500 kommer man inte o e kaxig... :angel:

Annars har jag börjat tömköra och släpa lite ris i skogen eftersom jag vissa dagar inte klarar att sitta i sadeln, och min lilla pärla har varit så duktig så!! :love:

oj då, blev lång presentatioin, ska leta på en bild nånstans med...
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ja just det, det va du! Du har varit borta så länge att jag nästan glömt bort dig! :cry: ;) bra att du är bättre i nerven (eller vad man nu ska säga!). Och du är sååå välkommen att förfölja oss när du är ensam. Haha.
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Nu kommer min bildbomb!

Först ut Ubbe 2011 (knappt 3 år)
264235_2173686824498_2078418_n.jpg


Tävlingsdagen 2011
293421_2402149215915_5190046_n.jpg

(Kommer ni ihåg vilket bekymmer jag hade (eller va det i en annan tråd?) Två veckor innan tävlingen växte han ju ur sadeln! Och sadeln jag lånade visade sig ha en konstig vass kant under forken! Dagen innan tävling fick jag låna grannens sadeln och satt upp 15 minuter för att känna om det funkade! Huha, att vi kom iväg! Helt nöjd va jag då inte med sadeln.)

Maj 2012
398262_3997042807258_92955664_n.jpg


En stadig rumpa detta, sa katten!
306169_4066743789739_1720701458_n.jpg


Filmer!
Senaste ridfilmen innan han blev halt http://www.youtube.com/watch?v=FxKou_HvcGc (tycker faktiskt han utvecklats med stormfart senaste två veckorna, får se om filmen från igår blev bra!)

Film från tävlingsdebuten http://www.youtube.com/watch?v=F21Kkq1Nvkg

Här är filmen från när Ubbe kom till mig! Och då kallades han fortfarande Trubbel http://www.youtube.com/watch?v=COnRqiNgv5U

En film som visar upp Ubbes nyfikna sida! http://www.youtube.com/watch?v=exv2id2VW6U&feature=relmfu

Ja, det va väl allt?
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Tänk så fel jag hade! Här bjuder jag på en bild från igår! Han börjar slappna av!

319401_4433902728483_526381901_n.jpg
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Gaah!!
Av någon anledning har vårat internet sagt upp sig hemma så jag får presentera mina när det kommer igång.
Har inte kunnat surfa på mobilen heller på typ 1 dygn!!
Katastrof i dagens samhälle!! :-P

Iaf så heter den där Leather Conditioner Bick 4. Tillverkare är Bickmore.
Mkt bra grej Persikan :-)
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Ubbe kändes som en förlängning av min kropp idag :love: med, enligt mamma, en ryamatta av mygg på mage, bog och ansikte. Älsklingen!!
 
Sv: Vi Newbies Nr 2!

Nä, men han brukar vara ganska så pigg ändå när man rider om man är rättvis och inte rider för länge. Han är segare när man kör på åkern än rider, sen rä det ltie från dag till dag men det märks så väl att han börjar få mer styrka och kondis nu.
 

Liknande trådar

Småbarn Det här med talet. Hur kan det vara så olika? Vår första bubblade 3-ords meningar vid 18 månader. Vår andra fyller snart 2 år och har...
2
Svar
24
· Visningar
1 873
Senast: Mirtai
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
31
· Visningar
3 740
Senast: Valle
·
Hästmänniskan Jag miste min häst akut för 2 mån sen. Världens snällaste, finaste och gulligaste kompis sedan 10 år tillbaka.Så älskad.Så saknad.❤️...
Svar
9
· Visningar
673
Senast: yamyam
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 692
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp