Vi som älskar Saga Norén

Sofia Helin gör det förstås fantastiskt bra. Saga Norén är ju den som bär upp hela serien.

Den här tredje säsongen är :up:
 
Jag blev glatt överraskad när hon fick en kvinnlig kollega i början av den här säsongen! Men så långt vågade de uppenbarligen inte gå, eftersom kollegan fick benet bortsprängt.

Men jag håller med dig, Henrik är bra. Bättre än Martin, tycker jag. Martin var liksom den hyggliga nallebjörnen som Sagas knepighet skulle speglas mot. Henrik med sina egna problem är mer intressant.
Ja jag tänkte "oj det var vågat och kul med två kvinnor undrar hur länge det håller". Inte så länge :cautious:

Så typiskt. Men ja Henrik är bra. Tråkigt att det inte fick bli två kvinnor men jag gillar Henrik han har sina sidor och tillför ändå något.
 
Jag tycker att säsong 3 av Bron är så dålig att jag inte orkar kolla längre, så jag vet inte riktigt hur karaktären utvecklats. I de två föregående säsongerna var hon helt klart så överdriven att det blev jobbigt ibland. Jag är lite kluven. På samma gång som det är skönt med en kvinnlig karaktär med de egenskaper hon har så tycker jag att det vore ännu bättre om hon vore mer realistisk.
 
Sofia Helin gör det förstås fantastiskt bra. Saga Norén är ju den som bär upp hela serien.

Den här tredje säsongen är :up:

Ja men precis. Trean är bäst hittills. Men utan Sofia Helins Saga hade jag tyckt att intrigen var för långsökt och orealistisk. Hon är lika viktig som Sofie Gråbøl i danska Brottet, hon bar hela den serien.

Ja jag tänkte "oj det var vågat och kul med två kvinnor undrar hur länge det håller". Inte så länge :cautious:

Exakt.
 
Det jag tycker är lite dåligt med Bron 3 är

att det var han den där Emil ändå! Jag trodde det skulle bli någon doldis och så skulle allt bara falla på plats men så var det han som man redan misstänkt i flera avsnitt.
 
Jag tycker att säsong 3 av Bron är så dålig att jag inte orkar kolla längre, så jag vet inte riktigt hur karaktären utvecklats. I de två föregående säsongerna var hon helt klart så överdriven att det blev jobbigt ibland. Jag är lite kluven. På samma gång som det är skönt med en kvinnlig karaktär med de egenskaper hon har så tycker jag att det vore ännu bättre om hon vore mer realistisk.
Hon är inte riktigt lika överdriven som i tvåan, och här utvecklas hon helt klart i relationen med nya kollegan.

Egentligen tycker jag också att det varit bättre om hon varit något mer realistisk. Hon har ju förknippats med Asperger, även om något sådant aldrig uttalas i serien. Men en grej funderar jag på som inte verkar Asperger alls, med den grunda kunskap jag har. Och det är att hon alltid tittar så intensivt på dem hon pratar med, hon naglar dem med blicken. Och jag trodde att det vanligare vid Asperger var att man undviker ögonkontakt.
 
Det jag tycker är lite dåligt med Bron 3 är

att det var han den där Emil ändå! Jag trodde det skulle bli någon doldis och så skulle allt bara falla på plats men så var det han som man redan misstänkt i flera avsnitt.
Ja, jag blev också överraskad. Men sista ordet är kanske inte sagt där än?
 
Ett par favoriter för mig i den här säsongen är begravningsentreprenören och lyckosnubben. Vilka genuint otäcka karaktärer! :laugh:
Ja

Ett tag när man såg den där lyckomannen med spade i handen där när han fick besök av sitt ex hon den där fru Holst eller vad hon heter då tänkte jag att han hade dödat och begravt begravningsentreprenören men så visade det ju sig att hon levde. Jag undrar vad han var och grävde och fixade med? Det kanske bara var ett villospår...
 
Ja

Ett tag när man såg den där lyckomannen med spade i handen där när han fick besök av sitt ex hon den där fru Holst eller vad hon heter då tänkte jag att han hade dödat och begravt begravningsentreprenören men så visade det ju sig att hon levde. Jag undrar vad han var och grävde och fixade med? Det kanske bara var ett villospår...
Ja! Jag undrar också vad han hade gjort där. Sista ordet ÄR nog inte sagt.

Eller vänta nu ...

Han nämnde ju urnsättningen av sin pappa igår. Han kanske hade grävt själv?
 
Ja, framförallt måste Saga reda ut vart Henriks familj tog vägen! Jag är lite bekymrad över att det bara är ett avsnitt kvar, det verkar som om de lämnar den tråden. Och då blir jag butter.
JA!!!! Det vill jag veta men jag tänker också att det kan bli tajt med tid när det bara är ett avsnitt kvar så de kanske inte hinner lösa det.

Varför har Saga inte jobbat mer på det???? Hon jagar en seriemördare ja men ändå...
 
JA!!!! Det vill jag veta men jag tänker också att det kan bli tajt med tid när det bara är ett avsnitt kvar så de kanske inte hinner lösa det.

Varför har Saga inte jobbat mer på det???? Hon jagar en seriemördare ja men ändå...
Hon var ju avstängd några dagar i alla fall, då borde hon ju ha kunnat lägga lite tid på det. Å andra sidan är hon ju så pressad av familjeköret, Hans och internutredningen.
 
Hon är inte riktigt lika överdriven som i tvåan, och här utvecklas hon helt klart i relationen med nya kollegan.

Egentligen tycker jag också att det varit bättre om hon varit något mer realistisk. Hon har ju förknippats med Asperger, även om något sådant aldrig uttalas i serien. Men en grej funderar jag på som inte verkar Asperger alls, med den grunda kunskap jag har. Och det är att hon alltid tittar så intensivt på dem hon pratar med, hon naglar dem med blicken. Och jag trodde att det vanligare vid Asperger var att man undviker ögonkontakt.

Det är helt rätt att det är typiskt för personer med autismspektrumstörningar att man undviker ögonkontakt men det är inte alls ovanligt att man gör "fel" åt andra hållet, d v s har för intensiv ögonkontakt. Jag har själv rätt svårt att hitta ett mellanläge.
 
Det är helt rätt att det är typiskt för personer med autismspektrumstörningar att man undviker ögonkontakt men det är inte alls ovanligt att man gör "fel" åt andra hållet, d v s har för intensiv ögonkontakt. Jag har själv rätt svårt att hitta ett mellanläge.
Aha, intressant! Då är hon inte fel ute där alltså.

Jag har reagerat på det för att jag såg en så bra bild vid något tillfälle, någon med AS visade hur ögonkontakt kändes för henne. Hon ställde sig liksom i gorillaformat över en kille som satt i en soffa, med sitt ansikte en liten bit från hans. Så kändes det som vi betraktar som normal ögonkontakt för henne.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp