Bukefalos 28 år!

Vi som älskar Saga Norén

Jag har tänkt på det där att de en kort stund hade en kvinnlig kollega till Saga. Det faktum att jag tänkte att det var vågat och lite risky med en kvinnlig kollega till henne är ju ganska sjukt egentligen. Jag menar det finns hur många framgångsrika serier som helst med två manliga huvudkaraktärer: Breaking Bad, Sherlock, True Detective och så vidare.....
 
Apropå aviga kvinnor och diagnoser förresten: Carrie Mathison! Jag inbillar mig att de ger en hygglig bild av hur bipolär sjukdom kan te sig med henne.
 
Vad tror ni, är stalkern inte inblandad i morden alls, utan att det är Emil som begått alltihop? Kände mig så himla säker på att hon var den skyldiga efter förra veckan, som någon sorts hämnd mot alla som svikit henne/behandlat henne illa i kombination med att hon vill hämnas snubben med spaden (han som hon stalkar). Efter igår, not so säker. Men det jag inte fattar är hur Emil själv blev skadad? Har han bränt sig själv i munnen och misshandlat sig själv, då?
 
Vad tror ni, är stalkern inte inblandad i morden alls, utan att det är Emil som begått alltihop? Kände mig så himla säker på att hon var den skyldiga efter förra veckan, som någon sorts hämnd mot alla som svikit henne/behandlat henne illa i kombination med att hon vill hämnas snubben med spaden (han som hon stalkar). Efter igår, not so säker. Men det jag inte fattar är hur Emil själv blev skadad? Har han bränt sig själv i munnen och misshandlat sig själv, då?

Emil är ju inblandad, men jag får känslan av att det är en till som är med på det. Sen är frågan, hur många utav fosterbarnen som har Freddie Holst som pappa?
 
Vad tror ni, är stalkern inte inblandad i morden alls, utan att det är Emil som begått alltihop? Kände mig så himla säker på att hon var den skyldiga efter förra veckan, som någon sorts hämnd mot alla som svikit henne/behandlat henne illa i kombination med att hon vill hämnas snubben med spaden (han som hon stalkar). Efter igår, not so säker. Men det jag inte fattar är hur Emil själv blev skadad? Har han bränt sig själv i munnen och misshandlat sig själv, då?
Du borde kanske ha gjort en spoilermarkering där? Vi gjorde det tidigare i tråden när vi var inne på ämnet.

På något sätt tror jag att Emil inte är ensam gärningsman ...
 
Du borde kanske ha gjort en spoilermarkering där? Vi gjorde det tidigare i tråden när vi var inne på ämnet.

På något sätt tror jag att Emil inte är ensam gärningsman ...

Jag är tekniskt inkompetent, så jag fattade inte hur man gjorde. :o Gör ett nytt försök. Misslyckas det ber jag om ursäkt för att jag spoilerar för er som inte sett säsongen.

Ja, frågan är ju hur många som har Freddie som pappa? Emil har det alltså, men hur är det med stalkern och Mårten? I och med att Mårten pratade om "sin bror"? Kan Emil ha dödat Mårten, men att de övriga morden har begåtts av stalkern?
 
Något jag har tänkt på är att

HAHA!!! Du trodde det skulle stå någon intressant teori här va??? Men det gör det inte. HAHAhaha!
 
Nej allvarligt

Jag tror också det är något som vi inte vet än och det kanske inte är bara Emil som ligger bakom. Begravningsentreprenören KAN ju ha något med det att göra men av någon anledning tror jag inte riktigt det? Han lyckomannen höll ju föreläsningar som gav honom alibi för många mord och hon var ju stalker och dök upp på typ alla hans föreläsningar.... Ah jag vet inte!!!
 
Framför allt, har Emil varit på sjukhus/hos polisen vid något av morden? Minns inte om det hände något medan han "inte kunde göra något" för att de hade koll på honom? I så fall är det ju minst en förövare till.
 
Framför allt, har Emil varit på sjukhus/hos polisen vid något av morden? Minns inte om det hände något medan han "inte kunde göra något" för att de hade koll på honom? I så fall är det ju minst en förövare till.
Just det ja. Han låg ju på sjukhus t ex. Men jag minns inte om något hände då.
 
@mandalaki

Jag trodde först att Lyckomannen dödade sin pappa av barmhärtighet, typ, för att han inte skulle lida. Men nu vete katten? Känns som om frågetecknen bara hopar sig.
 
Ny spolier!

Kommer Henriks narkotika-problem komma fram? Han tog ju piller/pulver/vad det nu är han har i påsen när han skulle köra in hos Freddie, och det måste ju ha kommit med på hans tv-övervakning?
 
Tycker det är himla många frågetecken denna säsong?
  • Kroppdelarna som togs? Hur hänger dessa ihop med motivet? Bildar de en människa?
  • Emil blev väl också märkt? Gjorde han det själv?
  • Begravningsentreprenören & Lyckosnubben - varför stalkar hon just honom?
  • Jeanette (Surrogatmamman) skulle väl leverera någon väska till någon snubbe som hade typ fritidsgård? Han dog? Varför då?

:eek::eek::eek:
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp