Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Och jag älskar mönstrena!
Fast en del är lite hippie-aktiga med lite väl mycket batik :p
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag som hade en riktig klängranka (fick absolut inte lägga ner henne) önskar att jag hade köpt en ringsjal och burit mage mot mage (se filmen) och i vagga. Vi köpte trikåsjalen för att jag skulle kunna få händerna lite fria men jag fick inte till knytningarna. Det var inte förens hon blev lite större och vi kunde byta till de lite mindre avancerade knytningarna som vi fick snits på det.

http://www.youtube.com/watch?v=ljl_Nw_41ns&feature=related
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

japp :)
provade igår en kort stund bara men hon hamnade så långt ner huvudet hamnade mellan kanten på selen och mina boobs :)
men idag stoppade jag en rullad liten filt under hennes rumpa så hon kom upp ca 1dm och hon trivdes jättebra så vi har traskat runt en massa på stan :)
helt klart värt sina pengar :D
Dock är den i minsta laget till mig men den funkar (170cm och väger ett antal kg för mycket)
har inte hunnit prova på sambon ännu (176cm och smal) men tror den ska funka på han med.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag knappar lite för att kunna återkomma senare, när tid finns!


Jag har några fina sjalar hemma nu, men det återkommer jag som sagt om!
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag vill gärna vara med här:)
Har en son på 3,5 som jag bar mycket fram till 2 års ålder ungefär.
Kommer om allt går bra ha en ny knatte i december/januari.

Jag har en ergo som vi köpte när sonen var 1 år. När han var mindre bar jag i trikåsjal vilket vi båda uppskattade och sedan i vävd sjal som jag aldrig fick till på ett för mig bekvämt sätt. Nu funderar jag på vad jag ska ha till knatte. Hur ser babyinsatsen till ergon ut? Hur är den att bära i jämfört med trikåsjal? Gillade trikåsjalen mycket då jag kunde ha sonen under jackan i sjalen i stallet när snöstormen ven. Men sonen var tung och det blev ganska snabbt ostadigt. Sjalen har jag inte kvar då jag hyrde den av hyrsj*l som väl inte längre finns?
Några tips och idéer. Hur länge kan man ha babyinsatsen i ergon jämfört med trikåsjal?/Alanis
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag har en BabyBjörn just nu till min 2,5 månaders baby. Jag valde Baby Active då jag går mycket och för att belasta så rätt som möjligt. Den fungerar fint, men jag anser BabyBjörn lite överskattade (tänker på priset). En kamrat pratade om Ergo, funderar att testa en sådan.

Har ni vana bärare, fina tips på vad man kan använda vid längre sträckor?

Anser att sjalar ser helt underbart ut att testa här hemma. Men, har inte fått tummen ur - det finns ju en uppsjö av dem. Vad väljer man?
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag har en BabyBjörn just nu

Och det vågar du skriva ut här :eek:. :D ;)

Jag kan för min del inte nog propagera för en ringsjal och bära som filmen visade. Ångrar så att jag inte köpte en tidigt. Dels för att jag inte fick till trikåsjalen förens hon var 2-3 månader och dels för att ha något enkelt som funkar hemma.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Om vi säger så här, efter att jag köpte min första Ergo så bar jag aldrig mer med babybjörn... :D Första dottern bar jag med babybjörn men tog slut i ryggen, och helt enkelt lärde in att sova i vagnen... Eller bar i famnen med armarna, när hon lagom började gilla vagnen så upptäckte jag att det fanns sjalar! Så när jag väntade nästa barn köpte jag en långsjal, Leo Marin :love: (den finns fortfarande kvar, trots att yngsta numera är 5 år och nästan aldrig vill bli buren)
Och sjalen fungerade ju bra i början, men jag växlade lite mellan den och babybjörnen för selen var ju helt klart enklare, sen köpte jag en beg Ergo och bara älskade den, även sonen som somnade omg första gången jag bar honom med den.. Sen har jag haft Ergo demin oxå men den som är kvar nu är en patapum toddler, en rätt "gamal" sele som har varit bra att ha sista åren när jag bara bar i bland.

Fortfarande stoppar jag ner en ringsjal om vi ska åka iväg där jag vet att det kommer att bli mycket promenerande, det är enklare att bära i en ringsjal än att bära på axlarna tex...
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Ergo
Manduca
Beco 4:th generation
Beco butterfly
Beco butterfly 2
Boba
Connecta
Patapum
Angelpack

Det är väl de ergonomiska selar jag kan komma på just nu som man kan bära både på rygg och mage.
På edenbaby:s hemsida finns det en selguide som jag tycker är bra :)
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Hur länge man har babyinsatsen i ergon beror väl på hur länge barnet sitter i grodposition tror jag.
Jag använde babyinsatsen i min manduca tills lillskruttan var ca 65 cm lång.
En trikåsjal kan man väl använda upp till 8 kg kanske innan det blir svajjigt.

Satsa på en vävd sjal om du är osäker på hur länge du orkar bära i trikåsjal :).
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag är ganska modig! Och en nybörjare på detta med bebis ;)

Skämt å sido, jag fick en hel del positiv respons när just gällande den selen. Bar den "vanliga" BB, men tyckte den blev något obekväm på lite längre sträckor. Tänkte att, tja - det går nog bättre med BB active. Jo, den är givetvis bättre - men lite smått besviken är jag helt klart.

Har en väninna som gav mig erbjudande att testa hennes Ergo. Det verkar som att jag borde göra det?!
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag har läst en del om denna Ergo-selen och tyckte att det som stod, verkade mycket bra. Dock valde jag BB, dels på den positiva responsen från andra (dock går dem inte lika mycket som mig) och för att jag blev lite skeptisk när jag såg bild med Ergo-selen. Barnet såg så " inpackat ut", min lilla skrutt vill också kunna vara med och se ...

Men, du verkar mycket nöjd med det. Okej, jag får helt enkelt testa min väninnas. Borde ha gått på magkänslan även där med andra ord ....
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag har läst en del om denna Ergo-selen och tyckte att det som stod, verkade mycket bra. Dock valde jag BB, dels på den positiva responsen från andra (dock går dem inte lika mycket som mig) och för att jag blev lite skeptisk när jag såg bild med Ergo-selen. Barnet såg så " inpackat ut", min lilla skrutt vill också kunna vara med och se ...

Men, du verkar mycket nöjd med det. Okej, jag får helt enkelt testa min väninnas. Borde ha gått på magkänslan även där med andra ord ....

Prov a absolut!
Jag kunde inte ha Ergo, men det finns ju många som gillar den :laugh:
Vi har haft Beco selar och en Pikkolo, men nu kan jag inte bära med sele alls, mitt bäckenparti vägrar att ha något runt sig. Så allt med avbärarbälten går bort. :o
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag fick senaste numret av nån föräldratidning, och där fick ergon toppbetyg.
De testade bara 5 selar, men ändå:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
3
· Visningar
148
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
212
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
801
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp