Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Om jag köper en cashmere så kan du flytta hit och så kan vi bytlåna sjalar med varandra :idea:.

:rofl:
Men jag har ju äntligen fått en trevlig granne! Första på 10 år här, nu törs jag ju knappt titta på husannonser. Jag som längtat härifrån något hysteriskt. :p
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Det ligger en Lemon grass ute på tradera nu bara så att du vet ;).
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

KL

Ni som är erfarna sjalbärare vad rekommenderar ni som första val?!

Har ju bara några dagar kvar tills det är tänkt att storken skall landa, men har ännu inte fått fingrarna ur för att köpa en sjal... Trots att jag genom hela graviditeten tjatat om att jag vill ha en :)

På Barnens Hus finns en trikåsjal som - för en amatör - verkar vettig...

Men tittar man på nätet så finns massor av alternativa modeller, längder, bredder, "stilar"... Priserna varierar från 300 - 800 .- trots att produkterna ser likvärdiga ut.
Och tittar man på blocket.se så verkar man kunna köpa begagnade sjalar till "bra priser" om man bara vet vad man vill ha...

Tips och råd?

/Swat
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Juste jag skulle ju svara på vilken färg... En zara ocean eller fresh finns i mina drömmar! :love:

Men jag har nog också shoppingförbud nu, åtminstone finns det nödvändigare saker överst på listan. :D
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Till en pyttebebis tror jag de flesta funkar bra faktiskt. Sen finns det endel som är stadigare och funkar längre/till tyngre barn, endel är tunnare och passar bra på sommaren osv... Viktigast är nog att du tycker den är snygg till att börja med! :laugh:

Jag har varit supernöjd med min Wrapsody Bali Stretch, den är verkligen superskön och stadig trots att den är mjuk. :)
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Det fanns ovanligt mycket smaskigt ute på tradera nu.
Massvis av ergos och manducor och nån beco.
Och många fina sjalar, såg ett par didysar jag skulle kunna tänka mig, men jag har beställt en ny mei tai så långsjalar får vänta ett tag tror jag :angel:.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Juste jag skulle ju svara på vilken färg... En zara ocean eller fresh finns i mina drömmar! :love:

Men jag har nog också shoppingförbud nu, åtminstone finns det nödvändigare saker överst på listan. :D

Mitt nyaste tillskott är en zara lemongrass.
Men egentligen känns den för lång... Det är en 5,2:a så jag bär mest på magen i den så jag kan knyta knuten framtill.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Mitt nyaste tillskott är en zara lemongrass.
Men egentligen känns den för lång... Det är en 5,2:a så jag bär mest på magen i den så jag kan knyta knuten framtill.

Ja 5,2 ÄR långt. Jag funderar på om jag kan göra min till en kortare sjal och en bärpåse, om det räcker... Men jag är inte så händig.


Såg aquan på tradera, mums! :d Men som sagt... Annat har högre prio. :)
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Vilken trikåsjal som helst i en snygg färg som du gillar ;).
Är inte så haj på trikåsjalar då jag aldrig har ägt en själv, men om det blir syskon i framtiden så kommer jag nog att köpa en wrapsody bali stretch som k-pist nämnde just för de snygga färgerna :).
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

O jag gillar inte alls alla mönster på wbs:erna, min är enfärgat brun (hiruko). :D
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag kan tom skramla fram en proffsfotograferad bild på Gulden, återkommer ikväll med den ;)
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Om jag köper en cashmere så kan du flytta hit och så kan vi bytlåna sjalar med varandra :idea:.

Hehe oseriösa jag...
Jag har en säck med ull från Angoragetterna jag hade och en vävstol i småbitar i lillhuset, kanske får göra en egen sjal ;)
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Vi bär vår snart tvåårige son (14 kg) mycket fortfarande, dels för att han trivs med det (numer tycker han dock att vagn är OK oxå, så den används den med) och dels för att vi promenadstigarna där vi bor inte lämpar sig för vagn.

Jag har inte riktigt köpt trenden med att ha jättemånga olika bärdon, jag ser väl mer selen som ett bruksföremål - om än ett helt fantastiskt sådant ;). Vi hade allra först en ärvd BabyBjörn (när han var ytte pytte o bara bars kortare stunder inomhus), sedan en manduca (petrolfärgad) och när det var dax för ryggbärande bytte vi till Beco II (sandfärgad med ugglor) eftersom den är smidigare att få upp ensam på ryggen. Är mkt nöjd med både Manducan o Becon, Manducan finns kvar som extrasele o lånas ofta ut till folk med småbarn som hälsar på, eftersom det som sagt inte dunkar att gå t ex hundpromenad med vagn här.

Om L får ett syskon i framtiden skulle jag kunna tänka mig att prova någon form av lättknuten sjal - det ser ju så gosigt ut. Dock är jag ganska oteknisk, så risken finns arr jag måste ringa räddningstjänsten för att skärs loss oss ur den om den är för krånglig ;). Inte aktuellt just nu, dock.

Någon frågade om vinterkläder mm: I vintras var det ju svinkallt, så när det var som värst hade L både overall och bärskydd. Inga problem att få ner ettåring av modell större i selen med overall. Jag önskar dock att jag hade köpt bärskyddet tidigare, till hans första vinter redan, för det är ju jättesmidigt, o jämfört med mycket annat inte så himla dyrt heller. Om det inte är apkallt så räcker det ju dessutom med mössa, vantar, tossar o bärskydd. Om man bär på ryggen och inte kan rätta till mössan är det guld värt att ha en mössa som sitter ordentligt på plats, vi hade PoPs hjälmmössa o det funkade kanon.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag har inte riktigt köpt trenden med att ha jättemånga olika bärdon
Olika sjalar till olika ändamål ;).
Är det varmt ute så tar jag en av de svalare och är det lite kyligare tar jag en av de tjockare.
Ska jag bära på magen så tar jag den längsta och ska jag bära på ryggen så tar jag en av de kortare.
Ska jag bära på höften tar jag en ringis.
Sen måste man ju matcha också :D.

Men om jag skulle välja bara en enda sjal så skulle det antingen bli hoppen eller indion. :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
3
· Visningar
147
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
207
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
800
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 200
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp