Bukefalos 28 år!

Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag fick senaste numret av nån föräldratidning, och där fick ergon toppbetyg.
De testade bara 5 selar, men ändå:)

Fast då var det ju bara ergon som var med som ergonomisk sele.
De andra var ju bara "vanliga" selar.
Men jag har bara hört bra om ergo :).
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag fick senaste numret av nån föräldratidning, och där fick ergon toppbetyg.
De testade bara 5 selar, men ändå:)

Men hur bedömde dom det? :confused:
Det är väl rätt individuellt vad som passar har jag upplevt det som.
När vi testade hos en försäljare för 3 år sen så var jag jätte inställd på Ergo, men jag så pass kort så jag kunde inte dra åt remmarna nog.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Sen kan jag meddela alla andra som väntar på ringsjalar att det verkar vara ett generellt problem, gå gärna in och gnäll på www.prenservice.se, som handhar dylika ärenden och framför klagomål.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Hur väl reportern tyckte den satt, rätt subjektivt med andra ord.
I tidigare test talades det om att manducan inte gick att få på själv.
Det var en nyhet:D
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Hur väl reportern tyckte den satt, rätt subjektivt med andra ord.
I tidigare test talades det om att manducan inte gick att få på själv.
Det var en nyhet:D

Men karln som inte kunde ta på den såg ju inte ut att kunna knyta skorna själv ens :p
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Men den finns på riktigt alltså?:D

Japp den finns på riktigt :D.
Men jag blevså less när jag väntade på den att jag hann inhandla tyg och sjalringar och sy en egen :p.

Dock ska de sprättas upp nu bägge två för ingen av sjalarna är snygga.
Ska sy fast de transparenta ringarna från föräldrar & barn-sjalen på min storchenwiege anna.

Mina andra blå ringar vet jag inte vad jag ska använda för tyg till än.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

*kl*

Köpte en sån här på tradera idag. Någon med erfarenhet? Vilket är bäst egentligen, ett sånt bärskydd eller en jacka? De där jackorna är ju så :devil: dyra...
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Ingen aning faktiskt.
Jackorna är ju så himla fula också så ett bärskydd kan du ju använda till en snygg jacka.
Fast å andra sidan så ser det ju så himla mysigt ut med bärjackor :love:.

Jag ska försöka få tag på ett beg bärskydd jag också och göra ett litet styckningsprojekt av sambons gamla vinterjacka.

Wish me luck med bärjackan jag ska knåpa ihop, det kan jag behöva ;):D.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Jag gillar jacka, det är mysigt att få kura in sig i den tillsammans med barnet :love:, inte så särkilt dyr heller, bara 1000lappen, det är ju vad man får ge för en vettig jacka överhuvudtaget idag.



Glömde bort den här tråden faktiskt, skulle ju presentera mina sjalar, men det får anstå - igen. Kan berätta om mitt senaste fynd, som jag inte fått använda så mycket tyvärr, dock. Hittade en Silke/chasmere till salu, 2500 skulle hon ha. Jag hade en sjal hon ville ha, så vi bytte och jag fick ge 1100 emellan, det var ett riktigt fynd tycker jag! Den är helt underbar att bära i, och så grymt vacker. Tyvärr är L inte så bärsugen just nu, han har åkt nang som han säger om vagnen. Men förhoppningsvis kommer han vilja upp på ryggen mer nu när det börjar bli höst, jag saknar bärandet!


Jag hivade upp D, 3 år och 16 kilo, på ryggen idag, det var så mysigt och kändes knappt att han var där :love: (förutom att han lekte med mina blivande dreadlocks, så det gjorde ont till slut).
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Ååååh, den sjalen låter helt underbar :love:.
Hoppas att du får bära mycket i höst och vinter så att du får användning för den :bump:.

Och lycka till med dreadsen :banana:.
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Den är fantastisk, och jag är så glad att jag ÄNTLIGEN fick tag på en!

Min D åker sjal ibland, men han vill inte åka den utan sin egen sjal, en Ecosjal från Babydesign. Någon gång kan han tänka sig att åka i Didymos Martin, men inte så ofta. Jag har en otroligt snygg Didymos med geckoödlor med, brun och grön, men den åker ingen alls i just nu.....

Och så alla mina selar förstås, en svart Manduca som ligger i stallet, bra att ha där tycker jag! En Lemon Grass som ligger i bilen, man vet aldrig när det behövs :D Och en Kona Coffee som åker med till Parkleken och övrigt när vi bara är ute med vagnen.


Jag har några ringsjalar från mexico hemma med, ska bara sy ihop rem med ringarna så är de klara, och så ligger det två dockringsjalar från samma ställe här hemma. En hemmasydd långjsal till D och hans mjukdjur har jag med!


Glömde, jag har ju en blå fin Amazonas med, den hänger bara just nu med.....
Och mina fina afrikanska bärdon, kommer inte ihåg namnet nu, man knyter dem bara över bysten, och de ligger under rumpan på barnet.
 
Senast ändrad:
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Åh, min kompis har också en sådan med geckosar :love:.
Visst är det lin i den va?

Man kan aldrig få för många bärdon!
Man använder dem ju för olika tillfällen :).

Jag skulle vilja ha en till sele eller mt som kan få bo i en av bilarna.
Har funderat på en cozy eller beco 4:th gen. Vi får se vad jag snubblar över :laugh:.

Är det inte kangas du menar?
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

Men hörrni proffs, jag gillade ju selarna förr när man skulle få upp barnet om man var utomhus = släpa lönga sjaländar i backen.

Nu vill ju inte min ländrygg vara med om selar mer så det kapitlet är över.
Men hur ska man trixa för att slippa sopa backen med långt trassligt tyg?
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

KANGAS, så var namnet! tack!

100 % baumwolle står det i den, så det verkar inte vara det i min iallafall... Men mysig är den hur som helst:love:
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

När bebis var på magen knöt jag upp den hemma, och om jag tog ur ute på stan lät jag bara bli att knyta upp allt, bara lossade lite på sjalen så det gick att få ur bebis. Nu när jag bär på ryggen är det trixigare, jag klämmer sjaländarna mellan knäna, men visst händer det att den drar i backen ibland.... Tar gärna emot tips jag med :D
 
Sv: Vi som bär i sjal och sele

När bebis var på magen knöt jag upp den hemma, och om jag tog ur ute på stan lät jag bara bli att knyta upp allt, bara lossade lite på sjalen så det gick att få ur bebis. Nu när jag bär på ryggen är det trixigare, jag klämmer sjaländarna mellan knäna, men visst händer det att den drar i backen ibland.... Tar gärna emot tips jag med :D

Händer, jösses jag skulle kunna ta jobb som gatusopare när jag är i farten ;)
och minsta är ju 1½ så det blir ju rygg. Kanske får trassla in sig medans man är kvar i bilen :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Katt Nattdjur som dom är så kommer mina gärna igång lagom till att man ska sova/mitt i natten 😅 Någon som har bra tips på någon leksak som...
Svar
9
· Visningar
574
Senast: MJLee
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
304
Senast: Shaggy
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
851
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 385
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp