Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag vill ha tips på sele som passar en som är 160lång. Sambon 180.. han lite bredare byggd och jag är lite mindre. Jag har funderat på en ergobaby adapt eller pognae? Nån som har erfarenhet? Bebis är inte född ännu. Jag funderar på att köpa en av varje begagnad och se.. finns tyvärr ingen affär här som man kan prova..
 
Och jag vill ha tips på sele som passar en som är 160lång. Sambon 180.. han lite bredare byggd och jag är lite mindre. Jag har funderat på en ergobaby adapt eller pognae? Nån som har erfarenhet? Bebis är inte född ännu. Jag funderar på att köpa en av varje begagnad och se.. finns tyvärr ingen affär här som man kan prova..

Isara fungerar också. Jag har både Pognae och Isara (och massa andra.)
 
Jag tänkte försöka hitta en sele igen. Hade manduca och meitai med första. Hen gillade aldrig det, så jag har gett bort båda. Jag vill ha en enkel som jag kan hals fram snabbt när jag typ lagar mat och sånt.
BÄBIS är 7 månader, 10 kilo typ och 70 lång.
Och jag vill helst inte betala 1500kr.
 
Jag tänkte försöka hitta en sele igen. Hade manduca och meitai med första. Hen gillade aldrig det, så jag har gett bort båda. Jag vill ha en enkel som jag kan hals fram snabbt när jag typ lagar mat och sånt.
BÄBIS är 7 månader, 10 kilo typ och 70 lång.
Och jag vill helst inte betala 1500kr.

Connecta, de nya heter Integra( om man inte letar på Facebook utan ny på nätet). Lätta att använda och runt 1000kr ny ink frakt från UK.
 
Vill ha lite tips på bra bärselar som passar långa personer. Jag är 174 och sambon är 190. Barnet är 7 veckor och är redan 58 cm lång, så vi behöver en sele med hyfsat lång panel så att han inte växer ur den för fort.

Vi har just nu en beco butterfly II som vi är ganska nöjda med, men vill gärna ha en sele där det inte finns något tyg mellan mig själv och barnet. Vad har ni för tips?

Skulle nog tittat på ergobaby 360 omi eller adapt. Alternativt en fidella fusion lite beroende på hur lång bärtid ni vill ha.

Och jag vill ha tips på sele som passar en som är 160lång. Sambon 180.. han lite bredare byggd och jag är lite mindre. Jag har funderat på en ergobaby adapt eller pognae? Nån som har erfarenhet? Bebis är inte född ännu. Jag funderar på att köpa en av varje begagnad och se.. finns tyvärr ingen affär här som man kan prova..

Ergobaby är inte super för större bärare. Jag hade kikat på en lenny up. Ny modell som funkar från nyfödd.

Jag tänkte försöka hitta en sele igen. Hade manduca och meitai med första. Hen gillade aldrig det, så jag har gett bort båda. Jag vill ha en enkel som jag kan hals fram snabbt när jag typ lagar mat och sånt.
BÄBIS är 7 månader, 10 kilo typ och 70 lång.
Och jag vill helst inte betala 1500kr.

Hade helt klart köpt en lenny lamb bacis line. Betalade 600 kr för min som var använd typ en gång, kostar 820 kr nya. Sjukt bekväma selar. Dock måste du som bärare vara typ stl M minst, annars är axelremmarna för långa.

Bytte ut min manduca mot Lenny och den avlastar betydligt mer.
 
Skulle nog tittat på ergobaby 360 omi eller adapt. Alternativt en fidella fusion lite beroende på hur lång bärtid ni vill ha.
Tack för tipset. Vi har en Tula toddler också som vi just nu använder (eller, tänker använda eftersom vi nyss köpt den :p) till storebror på 2,5 år, så den kan bli aktuell att byta till när lillebror blir större.
 
Vill ha lite tips på bra bärselar som passar långa personer. Jag är 174 och sambon är 190. Barnet är 7 veckor och är redan 58 cm lång, så vi behöver en sele med hyfsat lång panel så att han inte växer ur den för fort.

Vi har just nu en beco butterfly II som vi är ganska nöjda med, men vill gärna ha en sele där det inte finns något tyg mellan mig själv och barnet. Vad har ni för tips?

Skulle nog tittat på ergobaby 360 omi eller adapt. Alternativt en fidella fusion lite beroende på hur lång bärtid ni vill ha.

Är Ergobaby 360/omni/adapt längre i panelen än Orginal? För överlag är ju ryktet om Ergobaby att de är korta i panelen och blir urväxta fort, särskilt av längre barn. Min dotter är ganska kort men jag kunde använda Tula standard betydligt längre än Ergobabyn. Jag tror att jag upplevde Ergon som för liten innan hon ens var fyllda ett år.
 
Är Ergobaby 360/omni/adapt längre i panelen än Orginal? För överlag är ju ryktet om Ergobaby att de är korta i panelen och blir urväxta fort, särskilt av längre barn. Min dotter är ganska kort men jag kunde använda Tula standard betydligt längre än Ergobabyn. Jag tror att jag upplevde Ergon som för liten innan hon ens var fyllda ett år.
Ojdå, det låter lite tidigt tycker jag. Sonen ligger någon standardkurva över medel så han är ju av det längre slaget redan nu. Hur upplevde du att tulan var att bära i jämfört med ergon?
 
Är Ergobaby 360/omni/adapt längre i panelen än Orginal? För överlag är ju ryktet om Ergobaby att de är korta i panelen och blir urväxta fort, särskilt av längre barn. Min dotter är ganska kort men jag kunde använda Tula standard betydligt längre än Ergobabyn. Jag tror att jag upplevde Ergon som för liten innan hon ens var fyllda ett år.

Tula är ju enorm jämfört med Ergo, så att kunna använda den längre är inte så konstigt :)
 
Tula är ju enorm jämfört med Ergo, så att kunna använda den längre är inte så konstigt :)
Tula är ju enorm jämfört med Ergo, så att kunna använda den längre är inte så konstigt :)
Ja, det är ju därför den räcker längre för att den är större, men också därför det känns märkligt att rekommendera Ergobaby till någon som vill ha en sele som passar ett långt barn.
 
Ojdå, det låter lite tidigt tycker jag. Sonen ligger någon standardkurva över medel så han är ju av det längre slaget redan nu. Hur upplevde du att tulan var att bära i jämfört med ergon?
Jag tycker de är likvärdiga när det kommer till komfort och avlastning, så länge de passar bra men som sagt så är Tulan skönare längre upp i ålder, särskilt om man vill bära på rygg då Ergon tidigt blir för liten. Och då är som sagt min dotter rätt kort... Vill du ha en sele som du kan använda nu och som passar länge skulle jag kolla på Tula FTG, förutsatt att Ergobaby omni/adapt är lika liten aom Originalen, annars är de säkert vettiga alternativ också.
 
Jag tycker de är likvärdiga när det kommer till komfort och avlastning, så länge de passar bra men som sagt så är Tulan skönare längre upp i ålder, särskilt om man vill bära på rygg då Ergon tidigt blir för liten. Och då är som sagt min dotter rätt kort... Vill du ha en sele som du kan använda nu och som passar länge skulle jag kolla på Tula FTG, förutsatt att Ergobaby omni/adapt är lika liten aom Originalen, annars är de säkert vettiga alternativ också.
Låter bra. Nu fick jag tag i en manduca istället till ett vettigt pris, så ska testa den och se hur den funkar. Annars lutar det åt att testa Tula.
 
Jag skulle behöva lite hjälp med storlekar.
Sitter och lurar på att beställa en ny sele, då bebis vuxit ur ergon (den slutar typ 5 cm under armhålorna på honom). Men, jag blir tamigtusan inte klok på vilken strl jag ska ta:o
Den finns som:
36*33cm =baby
38*38cm = infant
42*42cm = standard
46*46cm = toddler

Ergon är om jag mäter rätt 33*33, har även en wompat som är 41*46.
Mäter jag som instruktionen säger, dvs bebis sittande och så från golv till öronsnibb får jag det till 36cm:confused:
Tycker infant låter så litet :p
Bebis är 10 månader, så det känns ju som att växandet börjat saktas ner något..
 
Jag skulle behöva lite hjälp med storlekar.
Sitter och lurar på att beställa en ny sele, då bebis vuxit ur ergon (den slutar typ 5 cm under armhålorna på honom). Men, jag blir tamigtusan inte klok på vilken strl jag ska ta:o
Den finns som:
36*33cm =baby
38*38cm = infant
42*42cm = standard
46*46cm = toddler

Ergon är om jag mäter rätt 33*33, har även en wompat som är 41*46.
Mäter jag som instruktionen säger, dvs bebis sittande och så från golv till öronsnibb får jag det till 36cm:confused:
Tycker infant låter så litet :p
Bebis är 10 månader, så det känns ju som att växandet börjat saktas ner något..

Vi har en infant. Bebis drunknar i den och kan vara runt 36cm rumpa till örsnibb. Men vår Ergo 360 är långt från urvuxen. Skumt.
 
Vi har en infant. Bebis drunknar i den och kan vara runt 36cm rumpa till örsnibb. Men vår Ergo 360 är långt från urvuxen. Skumt.
Är det dark rainbow du har i infant? Får jag fråga vad du fick betala? Nu verkar ju det tyget slut, men fanns ett med samma print o glittrigt tyg:love: men hon som håller i beställningar vill inte ge prisuppgifter innan man skrivit exakt vad man vill ha och adress:confused: det vågar jag ju inte, tänk om den kostar multum och man binder sig :nailbiting:
 
Är det dark rainbow du har i infant? Får jag fråga vad du fick betala? Nu verkar ju det tyget slut, men fanns ett med samma print o glittrigt tyg:love: men hon som håller i beställningar vill inte ge prisuppgifter innan man skrivit exakt vad man vill ha och adress:confused: det vågar jag ju inte, tänk om den kostar multum och man binder sig :nailbiting:

Typ 1500 tror jag. Med frakt. Kanske lite mindre. Med luva också, den kostar ju typ 25Euro.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
788
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 180
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
604
Senast: valy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 789
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Hundrädda
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp