Vi som bär i sjal och sele

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har försökt läsa igenom tråden några gånger men det blir för mycket.. Någon som kan hjälpa vad en väldigt snart ny mamma och pappa behöver för bärsjal eller sele?
Jag tänkte kanske en sjal eller k'tan till första tiden men vet inte vilket av det isåfall? Jag har nog storlek S och han stl M isåfall så då måste vi väl köpa två K'tan som jag förstått. Är det inte lika bra med sjal när man fått in tekniken för att knyta bara? Och vad är det för sjal man ska köpa då, läste något om att ergobaby har en sjal också.
 
Har försökt läsa igenom tråden några gånger men det blir för mycket.. Någon som kan hjälpa vad en väldigt snart ny mamma och pappa behöver för bärsjal eller sele?
Jag tänkte kanske en sjal eller k'tan till första tiden men vet inte vilket av det isåfall? Jag har nog storlek S och han stl M isåfall så då måste vi väl köpa två K'tan som jag förstått. Är det inte lika bra med sjal när man fått in tekniken för att knyta bara? Och vad är det för sjal man ska köpa då, läste något om att ergobaby har en sjal också.
Jag tror inte att det är nån jättestor skillnad på trikåsjalarna i funktion :) De går att fynda billigt på tex blocket.
Öva på att knyta utan bebis först, finns jättebra videos på Youtube och även förklaringar och videos på sidan sjalbarn :)
 
Har försökt läsa igenom tråden några gånger men det blir för mycket.. Någon som kan hjälpa vad en väldigt snart ny mamma och pappa behöver för bärsjal eller sele?
Jag tänkte kanske en sjal eller k'tan till första tiden men vet inte vilket av det isåfall? Jag har nog storlek S och han stl M isåfall så då måste vi väl köpa två K'tan som jag förstått. Är det inte lika bra med sjal när man fått in tekniken för att knyta bara? Och vad är det för sjal man ska köpa då, läste något om att ergobaby har en sjal också.
Jag tycker sjal är mycket mysigare än sele första tiden. Sjalen blir som en förlängning av en själv på något vis medans selen är mer ett transportdon. Det är svårt att få små bebisar att sitta bra i sele dessutom.

Jag har en ergobabysjal. Jag tyckte den var väldigt bra att börja med. Elastisk men ganska fast i resåren och har hållit sig fin trots mycken användning. Lite meckigt att lära sig knyta den bara. Jag bar dottern, första barnet, mest hela tiden när hon var bebis men sonen är inte alls lika förtjust i sjal och vill hellre åka vagn.
 
Har försökt läsa igenom tråden några gånger men det blir för mycket.. Någon som kan hjälpa vad en väldigt snart ny mamma och pappa behöver för bärsjal eller sele?
Jag tänkte kanske en sjal eller k'tan till första tiden men vet inte vilket av det isåfall? Jag har nog storlek S och han stl M isåfall så då måste vi väl köpa två K'tan som jag förstått. Är det inte lika bra med sjal när man fått in tekniken för att knyta bara? Och vad är det för sjal man ska köpa då, läste något om att ergobaby har en sjal också.

Köp en trikåsjal till en början. Inte alls så svårt att knyta och jätte lätt och smidigt att ta i och ur bebis. Man kan ju dessutom ha den knuten på sig hela dagarna, har jag oftast.
Skulle jag göra om nåt skulle jag köpt den tidigare och haft med den på bb. Bästa bebisgrejen jag köpt.
 
Har försökt läsa igenom tråden några gånger men det blir för mycket.. Någon som kan hjälpa vad en väldigt snart ny mamma och pappa behöver för bärsjal eller sele?
Jag tänkte kanske en sjal eller k'tan till första tiden men vet inte vilket av det isåfall? Jag har nog storlek S och han stl M isåfall så då måste vi väl köpa två K'tan som jag förstått. Är det inte lika bra med sjal när man fått in tekniken för att knyta bara? Och vad är det för sjal man ska köpa då, läste något om att ergobaby har en sjal också.
Jag har använt trikåsjal de första månaderna och sedan gått över till ergonomisk sele (ergobaby original) när barnen varit så stora att man slipper spädbarnsinlägget för det tycker jag mest har varit krångligt.
Jag upplever inte att det har varit svårt att knyta trikåsjalen och eftersom den är elastisk kan man ta i och ur bebisen utan att knyta om den. Trikåsjalen känns mer ombonad och mysig till en liten bebis än vad selen gör tycker jag.
 
Har försökt läsa igenom tråden några gånger men det blir för mycket.. Någon som kan hjälpa vad en väldigt snart ny mamma och pappa behöver för bärsjal eller sele?
Jag tänkte kanske en sjal eller k'tan till första tiden men vet inte vilket av det isåfall? Jag har nog storlek S och han stl M isåfall så då måste vi väl köpa två K'tan som jag förstått. Är det inte lika bra med sjal när man fått in tekniken för att knyta bara? Och vad är det för sjal man ska köpa då, läste något om att ergobaby har en sjal också.
Jag köpte en trikåsjal begagnad på blocket. Den var endast testad och jag gav 250 kr har jag för mig, nypris runt 700.
Bebis är nu tre veckor och jag hade fram till igår provat sjalen tre gånger. Det var ungefär vad det tog att få till hur jag skulle knyta den:up:
Idag har vi varit på två promenader utomhus med bebis i sjalen. Supermysigt och väldigt smidigt att kunna lämna vagnen hemma ibland :)
Så kika efter begagnat, kolla video på Youtube och testa dig fram är mitt tips! Finns flera bra hemsidor/bloggar/facebock-grupper med tips också.
 
Efter RUL idag vågar jag kolla lite grann på saker. Fast jag vågar inte köpa nåt än.

Både jag och sambon vill ha sjal att bära liten i, från det den är nyfödd till den blir lite äldre. Har tittat på Aldoria Bambu soft och av denna tråd förstått att många är nöjda. Det står att det ska gå att amma i sjalen, men jag hittar inte nån instruktion om knytning för det på nätet. Nån som haft Aldoria Bambu soft och ammat? Följer det instruktion med om det när man köper?
 
Efter RUL idag vågar jag kolla lite grann på saker. Fast jag vågar inte köpa nåt än.

Både jag och sambon vill ha sjal att bära liten i, från det den är nyfödd till den blir lite äldre. Har tittat på Aldoria Bambu soft och av denna tråd förstått att många är nöjda. Det står att det ska gå att amma i sjalen, men jag hittar inte nån instruktion om knytning för det på nätet. Nån som haft Aldoria Bambu soft och ammat? Följer det instruktion med om det när man köper?

Man kan bara lösa upp knytet lite och hasa ner barnet, så det är samma knyt hela tiden :) Fördelen med aldorian, du kan knyta den på morgonen och sen är det färdigknuten resten av dagen, du bara lyfter i och ur barnet :) Och jag är SÅ glad för din skull! :heartheart:heart
 
Man kan bara lösa upp knytet lite och hasa ner barnet, så det är samma knyt hela tiden :) Fördelen med aldorian, du kan knyta den på morgonen och sen är det färdigknuten resten av dagen, du bara lyfter i och ur barnet :) Och jag är SÅ glad för din skull! :heartheart:heart
Lägger man barnet ner vid amning då? Har sett det i andra sjalar.
 
Efter RUL idag vågar jag kolla lite grann på saker. Fast jag vågar inte köpa nåt än.

Både jag och sambon vill ha sjal att bära liten i, från det den är nyfödd till den blir lite äldre. Har tittat på Aldoria Bambu soft och av denna tråd förstått att många är nöjda. Det står att det ska gå att amma i sjalen, men jag hittar inte nån instruktion om knytning för det på nätet. Nån som haft Aldoria Bambu soft och ammat? Följer det instruktion med om det när man köper?
Finns massor med videos på youtube om inte annat:up: Om du inte redan är med i gruppen Bärsjalar på Facebook kan jag verkligen rekommendera det. Fick tipset här och har lärt mig massor, många som kan svara på frågor och det går att få hjälp genom att t.ex. lägga upp bilder:) Annars finns det också hemsidor som har bra instruktioner!
 
Hjälp, jag har hjärnsläpp :o Vilken sele är det man kan ställa in allteftersom barnet växer?
Det är inte tula free to grow, utan nåt annat märke :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
789
Senast: Krumben
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 180
Senast: Badger
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
612
Senast: valy
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 791
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp