Bukefalos 28 år!

Vi som letar häst II

Nä men de är ju klart jag inte ska ringa o åka o kolla på en 2åring va? som är drömhästen och varit till salu sen Juni...
Men nej, naturligtvis inte. Särskilt inte om den varit till salu sedan juni, då kan den ju kanske till och med inhandlas till något bättre pris.

Dessutom så växer ju drömhästar på träden. Kommer nya sådana hela tiden.

(Säger hon som slog till på en osedd tvååring i slutet av sommaren för att den var halvsyster med den egna favoriten) :angel: :eek: :cool:
 
Känner igen mig så väl, alltid köpt unghästar fast jag inte ska ha det. Men det har oftast blivit bra ändå.
Denna gång ska jag faktiskt låta hjärna bestämma mer :D

Sen är det ju det, jag har inga höga ambitioner så ras spelar inge stor roll. Nu drömmer jag ju om en quarter igen o då borde jag ju köpa det.. men de är ganska dyra (ska inte köpa fören våren/nästa sommar)
Ser ut som om du tidigare tagit ställning mot tvååriga drömhästar.

:angel:
 
Ser ut som om du tidigare tagit ställning mot tvååriga drömhästar.

:angel:
Fast är det inte lätt att man kan hamna lite i önskatänkning om då tänka det är en drömhäst, fast där lätt kan finnas flera? Särskilt om man inte har höga krav på ras, vill ha en trevlig allround häst utan ambitioner och är villig att köpa en två åring. Såna finns där ändå en del av på annons 😄 iaf vad jag har sett.
 
Fast är det inte lätt att man kan hamna lite i önskatänkning om då tänka det är en drömhäst, fast där lätt kan finnas flera? Särskilt om man inte har höga krav på ras, vill ha en trevlig allround häst utan ambitioner och är villig att köpa en två åring. Såna finns där ändå en del av på annons 😄 iaf vad jag har sett.
Världen (ähum, iaf Sverige), svämmar över av överblivna unghästar.

Så visst finns massor av drömhästar!

Jag har turen att ha en drömhäst till salu men ingen spekulant är intresserad.

Så jag är glad över att vara ofrivillig matte till en alldeles egen drömhäst. :love: :D

Skämt åsido, det är ju faktiskt så att du har helt rätt. Nu kan man verkligen välja och vraka och vara kräsen.
 
Världen (ähum, iaf Sverige), svämmar över av överblivna unghästar.

Så visst finns massor av drömhästar!

Jag har turen att ha en drömhäst till salu men ingen spekulant är intresserad.

Så jag är glad över att vara ofrivillig matte till en alldeles egen drömhäst. :love: :D

Skämt åsido, det är ju faktiskt så att du har helt rätt. Nu kan man verkligen välja och vraka och vara kräsen.
Ja men exakt. Så jag hade inte tyckt man behöver ha eld i rumpan utan verkligen gå efter vad man vill ha. Även ridhästar ligger bra i pris om man inte är ute efter någon super talang. Så jag hade om det vore jag letat efter en riden häst än unghäst som marknaden ser ut nu.
 
Hur gick det? Inget att ha väl?



.
.
.
.
.
Tänkte väl det. :cool:

Haha, den var jättefin! Kika ju på en 1åring med som också va superfin o cool.
MEN, ja kände faktiskt att jag inte ska ha den utan nått jag kan rida direkt.. tror jag.
Sen ska jag nog utvärdera mer vad jag vill ha 🤔
Quarter, visst! Coola, vackra och lite av en dröm men de behöver nog inte va en quarter.
Ja jag känner mig stolt över mig själv som inte köpte allt som va till salu igår 😅
Fick träffa avelshingsten med som va 🥰
 
Tackade nej och nu fick jag ett annat erbjudande 🙈
Hade 100% satsat på en riden häst om jag vore du 😊 särskilt eftersom du skrev innan att planen fanns att köpa till våren. Så är ju inte alls bråttom. Hade hellre sparat ihop extra pengar och köpt en häst man kan provrida. Är ju dyrt nog att ha häst 😂 innan jag sålde 3åringem så blev jag påmind om hur jäkla jobbigt det är med unghäst ibland, som en tonåring typ 🙈
 
Hade 100% satsat på en riden häst om jag vore du 😊 särskilt eftersom du skrev innan att planen fanns att köpa till våren. Så är ju inte alls bråttom. Hade hellre sparat ihop extra pengar och köpt en häst man kan provrida. Är ju dyrt nog att ha häst 😂 innan jag sålde 3åringem så blev jag påmind om hur jäkla jobbigt det är med unghäst ibland, som en tonåring typ 🙈
Ja jag tacka faktiskt nej igen 💪🏼🙈
Hejja mig!

Ja älskar ju unghästar och det är ovanlig stam, färg och storlek på han (o så va han superhärlig) men nä. Ja lyssnar på vettet 😅
 
Jag tror det är lite så att man ändå faller för en häst som inte alls matchade de första kraven.
Så kan det vara. Men under alla år jag ridit är det fortfarande stona som ligger mig varmast om hjärtat.

Men just går det trögt. Funderar allvarligt på att åka nedåt Skåne eller nåt
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 540
Senast: WBanna
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 194
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 796
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
9 092
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Färsk/frystorkat foder
  • Forl kostnad?
  • Valp 8 månader

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp