Bukefalos 28 år!

Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har både öppna och låsta bilder.
De öppna är ett par ansiktsbilder, en på mig och hunden...mer allmänt "så här ser jag ut".
De låsta bilderna är bilder där jag gör något som mer speglar mig som person. Tex en på mig på en av sonens tävlingar (eftersom jag är engagerad i klubben och det är ett intresse som är viktigt hos oss). En annan där jag får chansen att uppfylla min högsta önskan. De bilderna känns mer privata så de låser jag upp om någon verkar vettig och seriösintresserad för att kunna ge en bättre helhetsbild av mig och min vardag. Det i sin tur öppnar upp för att spinna vidare i ämnen som hintar mer om vem/vad man är.
 
upphovsrätten är väl inte riktigt issuen, jag är ju motivet - men jag vill inte att fotografen ska höra av sig, och säga "jo just, jag såg en bild jag tagit på dig på nätet..."

Okej, att du är motivet ger dig ju ingen upphovsrätt men det låter lite som om det ändå är fotografens eventuella anspråk du tänker på. Då är jag med, blev bara nyfiken på anledningen eftersom jag aldrig hört någon resonera så kring sina låsta bilder. Alltid kul med nya perspektiv!
 
Okej, att du är motivet ger dig ju ingen upphovsrätt men det låter lite som om det ändå är fotografens eventuella anspråk du tänker på. Då är jag med, blev bara nyfiken på anledningen eftersom jag aldrig hört någon resonera så kring sina låsta bilder. Alltid kul med nya perspektiv!
Jag är vän med fotografen, och fotografen har såvitt jag vet aldrig sålt ett enda fotografi åt nåt håll - så det har innan dessa inlägg aldrig funnits någon fundering om nån eventuell ekonomisk ersättning från min sida. Det handlar helt enkelt att jag inte vill att just denna vän skulle råka snubbla över sina egna bilder på ett för denne oväntat ställe.
 
Jag är vän med fotografen, och fotografen har såvitt jag vet aldrig sålt ett enda fotografi åt nåt håll - så det har innan dessa inlägg aldrig funnits någon fundering om nån eventuell ekonomisk ersättning från min sida. Det handlar helt enkelt att jag inte vill att just denna vän skulle råka snubbla över sina egna bilder på ett för denne oväntat ställe.
Fast upphovsrätt är inte nödvändigtvis kopplat till ekonomisk vinning, så det i sig behöver inte spela någon roll om vi nu ska nörda i immaterialrätt. Det spelar ingen roll, det var bara av ren nyfikenhet jag undrade hur du tänkte eftersom jag inte såg en solklar koppling.
 
Jag tycker att det är skit att man inte kan göra sina bilder privata i efterhand på HP. Det ska man göra när man laddar upp dom, sen är det tydligen som det är...
 
Jag tycker att det är skit att man inte kan göra sina bilder privata i efterhand på HP. Det ska man göra när man laddar upp dom, sen är det tydligen som det är...

Eller göra de offentliga om man vill. Jag har fått tagit bort och sen fått letat upp bilderna i datorn och lagt in dem på nytt när jag ångrat mig. Skitmeckigt.

Men gillar verkligen det där med att man kan ha privata bilder :)
 
Ja, jag ska nog göra om min profil, tror jag. Och göra bilderna privata. Får så jäkla många "stolpskottsmail" som bara kollar bilder och inget annat.
 
Antingen ljuger folk eller så råkar alla alla män på dejting sidan jag är på vara över medellängd. Har alla män på typ 190 hamnat på samma sida?
 
Och jag tror att jag hamnat på Victoria Milan... :mad:


Men nu har jag i alla fall skrivit om profiltexten och tagit bort bilderna. Så det ska bli väldigt spännande att se hur intressant man är från och med nu.
 
En annan sak jag undrar över är alla bilder på snötäckta berg. Antar att folk vill visa att de är aktiva men måste de ha typ samma bild alla?
Kanske träffpunkt för långa män?:o
 
Och jag tror att jag hamnat på Victoria Milan... :mad:


Men nu har jag i alla fall skrivit om profiltexten och tagit bort bilderna. Så det ska bli väldigt spännande att se hur intressant man är från och med nu.

Du låter lite bitter @Mona ;):D
Min erfarenhet från att vara bildlös var dock inte positiv. Kändes som de var de riktigt desperata som tog vad/vem som helst som hörde av sig. Fick tom komplimang för mina vackra ögon :cool:

Hoppas du får en bättre erfarenhet!!
 
En annan sak jag undrar över är alla bilder på snötäckta berg. Antar att folk vill visa att de är aktiva men måste de ha typ samma bild alla?
Kanske träffpunkt för långa män?:o

Skyldig till snökort och berg!!!
Men jag älskar berg och snö så det är lite "Voff" :p

Men jag fattar inte de där som har 10 asläckra semesterbilder men inte ett enda kort på sig själv. Istället är det bilder på nån strand i Thailand, Las Vegasskylten, pyramiderna mm.
Jag tolkar det som att resor är väldigt viktiga för personen och det är något som inte alls finns utrymme för i min ekonomi så jag bläddrar vidare. Säkert dumt att dra den slutsatsen samtidigt känner jag att det finns väl något mer att förmedla om sig själv än visa upp vilka exklusiva resor man varit på? Går liksom inte igång på det upplägget.
 
Du låter lite bitter @Mona ;):D
Min erfarenhet från att vara bildlös var dock inte positiv. Kändes som de var de riktigt desperata som tog vad/vem som helst som hörde av sig. Fick tom komplimang för mina vackra ögon :cool:

Hoppas du får en bättre erfarenhet!!

Haha!! Ja, det ska bli spännande att se vilka komplimanger jag får!

Fast fick faktiskt direkt ett mail från en som läst min profiltext och sa sig vara väldigt nyfiken. Och dessutom bemödade sig med att presentera sig ordentligt i mailet också!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 409
Senast: Rie
·
Skola & Jobb Vi funderar på att flytta och det behövs då såklart jobb på nya stället. Det söks nu folk för en fast tjänst på 77% som jag har stor...
Svar
6
· Visningar
338
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 499
Juridik & Ekonomi Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 515
Senast: mumin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp