Bukefalos 28 år!

Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja jag gillar när människor, både vänner och partner, vill något. SEn behöver det inte vara ngt stort projekt eller så..men det tråkigaste jag vet är personerna på dejtingsidan som itne har ngt att berätta om sig själva. De säger att "jag är en vanlig kille" har ett vanligt jobb, gör inget speciellt på fritiden, har inga speciella drömmar eller ställen jag vill besöka"
Får jag sådana svar orkar jag inte fortsätta. Folk behöver ha någon vilja, passion eller intressen. Sen vet jag ju av erfarenhet att det finns risk till krock eftersom den personen kanske tycker det är jobbigt när jag inte är hemma utan vill hålla på med intressen.

Håller med.
Är så himla svårt att hitta något intressant att börja knyta en kontakt på när man inte vet ett smack om personen.
Tycker det är lika trist när de inte har någonting som talar om vad de söker heller. Jag orkar då inte sitta och skriva till massvis för att bara få reda på att man är helt fel för varandra. Så himla svårt kan det ju inte vara att stolpa ner lite om vad man finner är intressant och viktigt.
Annars kan ju alla lika gärna spola all info helt och hållet och bara skriva kön. Enligt en del ska ju varken bild, ålder, logistik, intressen eller grundvärderingar spela någon roll verkar det som.
Blir ju lite som att blunda, peka och boka dejt......
 
Hoppar in som ny här.
Blev så imponerad av hur mycket ni anstränger er här i tråden att jag själv skapade ett hp konto för någon vecka sen. Jag trivs väldigt, väldigt bra som singel och har gjort i tre år, men jag inser också att om jag vill dela mitt liv med någon i framtiden kan jag kanske inte vänta på att han ska knacka på dörren bara sådär... :D
Och när jag tänker på det är det kanske bästa tillfället att "anstränga" sig, när man inte har något behov av det. Då byggs det inga förväntningar på samma sätt, man läser inte in så mycket i allt, utan man tar det mer som det kommer. :)

Det har faktiskt gått så pass bra att jag ska träffa en kille redan imorgon. En helt kravlös fika! :up:
 
Det är också jobbigt med de som är nästan anklagande från början. En person hörde av sig och i hans presentation stod det typ;
"Hur ska man då vara för att kvinnor ska höra av sig? Jag är ju varken rik eller snygg och jag märker ju att jag inte är den som kvinnor vill ha" och så fortsatta han så..
tills han längre ner skrev ngt om att inga kvinnor svarade på hans meddelanden etc etc.

Jag kunde inte låta bli att svara att nä jag svarar inte på någon som är så negativ och anklagande och det funkar nog bättre om han istället presenterar sig och vem han är.
 
Och när jag tänker på det är det kanske bästa tillfället att "anstränga" sig, när man inte har något behov av det. Då byggs det inga förväntningar på samma sätt, man läser inte in så mycket i allt, utan man tar det mer som det kommer. :)

Det har faktiskt gått så pass bra att jag ska träffa en kille redan imorgon. En helt kravlös fika! :up:
Att gå på en dejt helt utan förväntningar är oslagbart.

Slår ett slag än en gång för min paroll: Sök brett, dejta många, gör det ofta - utan några förväntningar.
Och när man så finner ett ömsesidigt intresse - då börjar man gräva lite mer på djupet med denna person.

Att göra tvärt om, att maila, messa och telefonera i veckor innan med någon riktigt spännande personlighet, för att sedan träffas IRL och bara konstatera att kemin är lika med nul and void är lite för tidskrävande och knäckande.
 
Hoppar in som ny här.
Blev så imponerad av hur mycket ni anstränger er här i tråden att jag själv skapade ett hp konto för någon vecka sen. Jag trivs väldigt, väldigt bra som singel och har gjort i tre år, men jag inser också att om jag vill dela mitt liv med någon i framtiden kan jag kanske inte vänta på att han ska knacka på dörren bara sådär... :D
Och när jag tänker på det är det kanske bästa tillfället att "anstränga" sig, när man inte har något behov av det. Då byggs det inga förväntningar på samma sätt, man läser inte in så mycket i allt, utan man tar det mer som det kommer. :)

Det har faktiskt gått så pass bra att jag ska träffa en kille redan imorgon. En helt kravlös fika! :up:

Välkommen! :)
Jag tycker det är bäst att ta en fika utan att ha för stora förväntningar och inte ha målat upp en bild av hur personen är. Dock så vill jag itne heller gå på blinddejt utan lite vill jag veta om personen först.
 
Det är också jobbigt med de som är nästan anklagande från början. En person hörde av sig och i hans presentation stod det typ;
"Hur ska man då vara för att kvinnor ska höra av sig? Jag är ju varken rik eller snygg och jag märker ju att jag inte är den som kvinnor vill ha" och så fortsatta han så..
tills han längre ner skrev ngt om att inga kvinnor svarade på hans meddelanden etc etc.

Jag kunde inte låta bli att svara att nä jag svarar inte på någon som är så negativ och anklagande och det funkar nog bättre om han istället presenterar sig och vem han är.
Ja, detta är ett exempel på en person som innan denne tog tag i nätdejtingen försökte lära sig helt vanliga kontakter med andra människor.
 
Kan ju tillägga att jag i yngre år varit fruktansvärt folkskygg, men har lyckats jobba bort det till den grad att jag kan träffa nya människor, vistas i större folkgrupper mm utan problem, endast med följden att jag är mentalt trött efteråt men det kan jag leva med (utomstående har aldrig sett, märkt eller förstått att jag varit folkskygg, så jag har ju dolt det bra, men det har varit något fruktansvärt påfrestande).

Så när vi bestämde fika imorgon var jag smart nog att sätta fikan 1,5h innan jag ska på ett möte, för OM det skulle vara katastrof så kommer jag ändå därifrån inom rimlig överlevnads-tid. :D :up:
 
Efter två klisterpersoner på raken har jag börjat funder på vad ordet "dejt" har för betydelse och innebörd för olika personer.

En dejt är för mig personligen ett enskilt möte. Första mötet är enbart en "titt" för att se vad som döljer sig bakom den där profilen för att se är detta öht möjligt.

Men en del verkar tolka dejt som att det redan har klickat och nu ska man börja umgås.

Och med den erfarenheten har jag nu lagt om mitt kontaktsätt innan dejt nr 1 till att skippa för mycket mailande innan.

Vidare dejtande ser jag som en "fortsättningskurs" i att lära känna varandra för att fortfarande se om de är möjligt. Finns inga löften eller liknade i detta. Det är först när/om ömsesidiga känslor infunnit sig och båda känner att de vill samma sak som jag ser att man lämnar själva dejtingperioden bakom sig och jag är intresserad av att bli mer privat.

Varningstecken för mig är de som poängterar att det är viktigt för dom att bara dejta en åt gången och som pausar/avslutar sitt konto för en dejts skull.
 
Jag ställer upp på Voffs' definitioner!

Jag tror sammanblandningen består i att det finns nätdejtare som inte förstått/lärt sig nätdejtingens processer riktigt.
När man IRL-dejtar en människa, har man ju redan träffat denne IRL tidigare, och därför känt av kemin i ett tidigare stadium, och funnit att den lirar - varför IRL-Dejt #1 är "fortsättningskursen" här ovan.

Det blir klarare och numren blir mer i fas om man numrerar en första nätdejtingdejt som #0.
 
Det är också jobbigt med de som är nästan anklagande från början. En person hörde av sig och i hans presentation stod det typ;
"Hur ska man då vara för att kvinnor ska höra av sig? Jag är ju varken rik eller snygg och jag märker ju att jag inte är den som kvinnor vill ha" och så fortsatta han så..
tills han längre ner skrev ngt om att inga kvinnor svarade på hans meddelanden etc etc.

Jag kunde inte låta bli att svara att nä jag svarar inte på någon som är så negativ och anklagande och det funkar nog bättre om han istället presenterar sig och vem han är.

Offerkoftor är ett väldigt osexigt plagg. Lika så bitterglasögon.

Vägrar svara alla som har fraser som "Jag är ett bränt barn sen tidigare..." eller "Jaha....då har man hamnat här......" eller andra fraser som hintar om att de inte kunnat släppa tidigare händelser.
 
Offerkoftor är ett väldigt osexigt plagg. Lika så bitterglasögon.

Vägrar svara alla som har fraser som "Jag är ett bränt barn sen tidigare..." eller "Jaha....då har man hamnat här......" eller andra fraser som hintar om att de inte kunnat släppa tidigare händelser.

Haha.. precis..
Det är ju intressant med dem som skriver just att " inga kvinnor/män vill ha mig..alla är så elaka"
De verkar inte förstå att det är just den kommentaren och inställningen som avskräcker folk och kanske inte dem som personer egentligen om de skulle ta bort de3t negativa.
 
Fick ett meddelande från en person som började sin press såhär : "Jag ska ge den här sidan exakt en månad att leverera. Och alla ni ytliga tjejer som bara vill se bilder får skriva till någon annan....."

Undra varför han skrev till ytliga mig som har just bildkrav :confused:
Tyckte han lät lite neggo så jag svarade aldrig......

Undra om de som resonerar så här är lika opend minded när det gäller bildlöshet när de själva letar runt?
 
Varningstecken för mig är de som poängterar att det är viktigt för dom att bara dejta en åt gången och som pausar/avslutar sitt konto för en dejts skull.

MEN DET GÖR JU JAG! :nailbiting:

Eller, jag har i och för sig bara gjort det en gång med den där snubben som jag verkligen klickade med. Och det berodde på att det kändes så falskt att vara kvar på dejtingsajten så länge mitt intresse för honom var så pass stort.
Ingen annan hade liksom haft någon chans hos mig ändå, just då.
 
Fick ett meddelande från en person som började sin press såhär : "Jag ska ge den här sidan exakt en månad att leverera. Och alla ni ytliga tjejer som bara vill se bilder får skriva till någon annan....."

Undra varför han skrev till ytliga mig som har just bildkrav :confused:
Tyckte han lät lite neggo så jag svarade aldrig......

Undra om de som resonerar så här är lika opend minded när det gäller bildlöshet när de själva letar runt?

Tycker det är väldigt många utan vare sig bild eller profiltext som messar och flörtar. Otroligt ointressant.

Då har dom ju själva såklart inga krav på att andra ska ha bilder, men jag förstår inte riktigt tanken bakom att befinna sig på en dejtingsajt utan vare sig profilbild eller -text. Och varför man tror att någon annan ska bl intresserad...?
 
Fick ett meddelande från en person som började sin press såhär : "Jag ska ge den här sidan exakt en månad att leverera. Och alla ni ytliga tjejer som bara vill se bilder får skriva till någon annan....."

Undra varför han skrev till ytliga mig som har just bildkrav :confused:
Tyckte han lät lite neggo så jag svarade aldrig......

Undra om de som resonerar så här är lika opend minded när det gäller bildlöshet när de själva letar runt?

precis.. jag vill gärna ha bild för att se att personen är seriös... om det hjälper vet jag inte..
Däremot bryr jag mig inte så mkt om hur personen ser ut.. men man kan ju ändå få en känsla för personen i och med bilderna.
 
Haha, jag är en av de som inte har någon profilbild, av den enkla anledningen att jag faktiskt inte har någon bild på mig själv. :o

Edit: Bild på mig själv utan häst som huvudmotiv på bilden, alltså...
 
Många av de bildlösa som skrivit till mig har visat sig ha förhållanden.
Sen finns det de som har låsta bilder och som skriver i sin press att de pga jobb inte bör ha en bild. I dessa fall har det varit fullt förståligt när man väl skrivit och fått veta vad de jobbar med. Mr Nyskiten var en sådan.
 
Tycker också att det är helt okej med låsta bilder. Då finns det ju ändå bilder. Men jag har träffat på icke singlar som har låsta bilder också.
Det är lurigt, det är.
 
Tycker det är väldigt många utan vare sig bild eller profiltext som messar och flörtar. Otroligt ointressant.

Då har dom ju själva såklart inga krav på att andra ska ha bilder, men jag förstår inte riktigt tanken bakom att befinna sig på en dejtingsajt utan vare sig profilbild eller -text. Och varför man tror att någon annan ska bl intresserad...?

Om man skulle gå på krogen och ragga seriöst på samma nivå så skulle det ju bli som om att tyst gå runt med en påse på huvudet utan att presentera sig.

Kanske kunde bli riktigt spännande vid närmare eftertanke :idea:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 302
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 258
Juridik & Ekonomi Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 135
Senast: mumin
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2
Svar
33
· Visningar
607

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp