Bukefalos 28 år!

Vi som nätdejtar del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått riktigt bra kontakt med 3-4 st från Tinder och tro det eller ej men de är inte ute efter "bara" sex... (som jag vet att appen är känd för ;) ) har träffat 2 av dessa och vi snackar fortfarande :) men är inte de upptagna så är jag upptagen så det hinns helt enkelt inte med å ses för att se om det "är nåt" men som sagt under tiden chattar vi iaf och jag ser det som ett tecken på visst intresse ;)

En av de jag inte sett är iväg på semester och hälsar på släkten... Han vill ses när han kommer hem, han är sjukt söt och verkligen hur gullig som helst i chatten ...

Den sista är dejten som avbokade förrförra tisdagen.. han hörde av sej och va tillbaka från semestern nu men inget om när vi kan tänkas ses... Jag är fortfarande inne på att jag tror att han egentligen har ett förhållande... Han hör väl av sej när han har tid... Har jag tid svarar jag, är jag upptagen så ....

Så alla dörrar är vidöppna med risk för korsdrag.... :p


Jag förstår faktiskt inte riktigt varför Tinder fått ett sånt rykte, visst förekommer det folk som bara är ute efter sex, men det har definitivt inte varit en majoritet varken för min del eller för mina kompisar som använt appen. De flesta av dem som inte är ute efter förhållande är ju väldigt öppna med det och det gör det ju också lätt att sålla bort ifall man inte är på samma plan, och de få som inte är öppna med det från början visar det ju sig ganska snart när man börjar chatta. Så himla skönt med öppenheten tycker jag. :)
 
Det där sistnämnda känner jag igen lite, stötte på en kille som var rolig att umgås med, han blev som en väldigt bra vän. Vi kunde prata om allt mellan himmel och jord, men med tiden lär man känna varandra och då uppdagades det ena och andra, eftersom jag efter ett tag hade börjat se honom som en potentiell partner, men blev fett besviken när jag insåg att han inte var så fantastisk som jag hade tyckt i början.
Jag visste redan att han haft många x och han sa alltid att det var samma visa, att de gjorde slut för att han jobbade för mycket och det var något han inte skulle ändra på osv. Jag har i mitt bagage ett x som jobbade för mycket, som resulterade att vi gled isär. Sen visade det sig även att den nya killen är väldigt egoistisk och försöker förminska mig, typ när jag är stolt över något som jag klarat av för första gången, så tycker han det är jättelöjligt för han kan göra det i sömnen... nä, då började jag känna att det kan kvitta. Ringer inte ens längre till honom, känns som om jag förtjänar bättre och inte någon repris av mitt gamla x.

Allra helst skulle jag vilja hitta en sån gullig och omtänksam kille min syster hittade, men de växer inte på träd och jag vet inte riktigt hur man hittar dom. Har jättesvårt att lita på killar nuförtiden, känns som de är falska för att lura in dig och sen visa sitt sanna jag. Kanske bara haft otur att dra till mig dom där typerna.

Vet mamma tyckte jag skulle flytta hem igen (närmare henne) när det tog slut med x:et, men det blev aldrig av då jag har börjat rota mig här nere, med jobb och bekanta. Men jag vet att jag har något att falla tillbaka på om det skulle gå åt pepparn.


Jobbigt med gamla erfarenheter som sitter kvar i minnet, men jag tror man måste försöka vända det till något positivt, se det som en erfarenhet av många istället för en sanning.
Mitt problem har ju snarare varit att jag träffat många skitgulliga, "perfekta" omtänksamma killar som velat så väl, men jag har inte känt ett skit för dem. Har ju såklart känts jättetråkigt, för det hade ju kunnat bli så bra. Men känslor styr man ju tyvärr inte över.

Men ge inte upp hoppet, när du minst anar det dyker Han säkert upp, och förhoppningsvis är han lika intresserad av dig som du är av honom.
 
Här har det föreslagits att ses i veckan, av han den där "supervuxna". Såatteh... Jag har inte tagit upp det där med sexuella böjelser än som jag frågade om tidigare, så jag gjorde väl det nu. Så now it's a waiting game för snubben loggar in skitsällan. Under tiden får jag väl bara hoppas att jag inte lät som ett jävla psycho.
Alldeles oavsett sätter jag 50 spänn på att han är vanilj. Eller har fel böjelser, det går ju det också. Om inte så kanske det blir en träff i veckan. Vi får se!
 
Allra helst skulle jag vilja hitta en sån gullig och omtänksam kille min syster hittade, men de växer inte på träd och jag vet inte riktigt hur man hittar dom.

Jag trodde själv ganska länge att de inte fanns alls. Nu har jag hittat några och upptäckt att det är svårt att sätta fingret på några gemensamma yttre kännetecken (klädstil, yrkesgrupp etc) men de verkar färdas i flock, alltså att gulliga och omtänksamma killar tenderar att ha gulliga och omtänksamma vänner. Eftersom det ibland tar ett tag för icke-gulliga att visa sitt rätta jag så skulle jag därför tipsa om att utgå ifrån en bekräftat gullig kille och försöka träffa hans vänner. Din syster(s pojkvän) bor på annan ort?
 
Jag trodde själv ganska länge att de inte fanns alls. Nu har jag hittat några och upptäckt att det är svårt att sätta fingret på några gemensamma yttre kännetecken (klädstil, yrkesgrupp etc) men de verkar färdas i flock, alltså att gulliga och omtänksamma killar tenderar att ha gulliga och omtänksamma vänner. Eftersom det ibland tar ett tag för icke-gulliga att visa sitt rätta jag så skulle jag därför tipsa om att utgå ifrån en bekräftat gullig kille och försöka träffa hans vänner. Din syster(s pojkvän) bor på annan ort?
Det där med bekantskapskretsen lät ju ganska smart, ja de bort ca 12 mil från mig och jag antar att hans vänner säkert bor på samma avstånd. Får försöka hitta en sådan kille här i närheten istället och undersöka vänskapskretsarna.
 
Jobbigt med gamla erfarenheter som sitter kvar i minnet, men jag tror man måste försöka vända det till något positivt, se det som en erfarenhet av många istället för en sanning.
Mitt problem har ju snarare varit att jag träffat många skitgulliga, "perfekta" omtänksamma killar som velat så väl, men jag har inte känt ett skit för dem. Har ju såklart känts jättetråkigt, för det hade ju kunnat bli så bra. Men känslor styr man ju tyvärr inte över.

Men ge inte upp hoppet, när du minst anar det dyker Han säkert upp, och förhoppningsvis är han lika intresserad av dig som du är av honom.
Ja, det är sant om gamla erfarenheter. Jag får inte riktigt kläm på hur jag kan vända det till något positivt att inte våga lita på män, pga många svek som upprepat sig även med andra män.
Ibland önskar jag precis som du att man kunde styra över sina känslor och bli kära i dom där som vill en väl. Hade nog varit mycket enklare då, fattar knappt vad "rövhålen" har för dragningskraft, känns som om man dras till dom mer ofta än sällan.
 
Jag har fått riktigt bra kontakt med 3-4 st från Tinder och tro det eller ej men de är inte ute efter "bara" sex... (som jag vet att appen är känd för ;) ) har träffat 2 av dessa och vi snackar fortfarande :) men är inte de upptagna så är jag upptagen så det hinns helt enkelt inte med å ses för att se om det "är nåt" men som sagt under tiden chattar vi iaf och jag ser det som ett tecken på visst intresse ;)

En av de jag inte sett är iväg på semester och hälsar på släkten... Han vill ses när han kommer hem, han är sjukt söt och verkligen hur gullig som helst i chatten ...

Den sista är dejten som avbokade förrförra tisdagen.. han hörde av sej och va tillbaka från semestern nu men inget om när vi kan tänkas ses... Jag är fortfarande inne på att jag tror att han egentligen har ett förhållande... Han hör väl av sej när han har tid... Har jag tid svarar jag, är jag upptagen så ....

Så alla dörrar är vidöppna med risk för korsdrag.... :p
Har du provat den nya appen 3nder:up:
 
Ja, det är sant om gamla erfarenheter. Jag får inte riktigt kläm på hur jag kan vända det till något positivt att inte våga lita på män, pga många svek som upprepat sig även med andra män.
Ibland önskar jag precis som du att man kunde styra över sina känslor och bli kära i dom där som vill en väl. Hade nog varit mycket enklare då, fattar knappt vad "rövhålen" har för dragningskraft, känns som om man dras till dom mer ofta än sällan.

Det är ju svårt att vända just sveket till något positivt. Och det är omöjligt att säga att det aldrig kommer hända igen, men du tog dig igenom det en gång och kommer klara det igen i så fall. Men även om risken finns att det händer igen så finns det även en chans att det går bra. Är det inte värt risken?
Att våga lita på människor igen är svårt, låt det ta tid och försök att inte lasta nya killar med exens misstag, de kommet mest troligt göra egna misstag togs nog.
Men kanske har du lärt dig varningstecken på douche-beteende, och kanske är du bättre förberedd. Ofta hänger det på kommunikation tycker jag, och där lär man ju sig hela tiden av sina misstag.
 
Det är ju svårt att vända just sveket till något positivt. Och det är omöjligt att säga att det aldrig kommer hända igen, men du tog dig igenom det en gång och kommer klara det igen i så fall. Men även om risken finns att det händer igen så finns det även en chans att det går bra. Är det inte värt risken?
Att våga lita på människor igen är svårt, låt det ta tid och försök att inte lasta nya killar med exens misstag, de kommet mest troligt göra egna misstag togs nog.
Men kanske har du lärt dig varningstecken på douche-beteende, och kanske är du bättre förberedd. Ofta hänger det på kommunikation tycker jag, och där lär man ju sig hela tiden av sina misstag.
Jag har bara ett x, än så länge. Det var en kille som jag på väg att bli ihop med, men så upptäckte jag att han inte är något för mig. När magkänslorna inte är med då är det bättre att backa än att inleda ett dåligt förhållande.

Klart man vill prova igen, men då ska magkänslan (dessa känslor igen) vara med. Som någon sa, det finns fler "fiskar" där ute än de fula.
 
Jag har fått riktigt bra kontakt med 3-4 st från Tinder och tro det eller ej men de är inte ute efter "bara" sex... (som jag vet att appen är känd för ;) ) har träffat 2 av dessa och vi snackar fortfarande :) men är inte de upptagna så är jag upptagen så det hinns helt enkelt inte med å ses för att se om det "är nåt" men som sagt under tiden chattar vi iaf och jag ser det som ett tecken på visst intresse ;)

En av de jag inte sett är iväg på semester och hälsar på släkten... Han vill ses när han kommer hem, han är sjukt söt och verkligen hur gullig som helst i chatten ...

Den sista är dejten som avbokade förrförra tisdagen.. han hörde av sej och va tillbaka från semestern nu men inget om när vi kan tänkas ses... Jag är fortfarande inne på att jag tror att han egentligen har ett förhållande... Han hör väl av sej när han har tid... Har jag tid svarar jag, är jag upptagen så ....

Så alla dörrar är vidöppna med risk för korsdrag.... :p
Här är det korsdrag i kuponghögen. Nu har jag 2 dejter inplanerade. Få se hur det går. Det var ju lättare än jag trodde med att få napp :up:
 
Hur går det för dig? Fått napp;)

Vet inte, kanske... Hade hittat HON som jag skulle maila, tänkte göra det i början på denna vecka, men HON förekom mig och mailade mig i torsdags typ och på den vägen är det. So far so good! Om det leder till något vet jag ej?

Tycker att allt känns lite långsamt med mailande fram och tillbaka. I slutet på 90-talet när man "chattade" så skrev man lite fram och tillbaka, sen knackade det plötsligt på dörren. Men vi var väl yngre då...
 
Vet inte, kanske... Hade hittat HON som jag skulle maila, tänkte göra det i början på denna vecka, men HON förekom mig och mailade mig i torsdags typ och på den vägen är det. So far so good! Om det leder till något vet jag ej?

Tycker att allt känns lite långsamt med mailande fram och tillbaka. I slutet på 90-talet när man "chattade" så skrev man lite fram och tillbaka, sen knackade det plötsligt på dörren. Men vi var väl yngre då...
Grattis :). Hon mejlar DIG. Kan ju inte bli bättre. Men ge henne lite tid. Mejla på du lite till sedan sätter du fart på det hela. Vill hon veta nåt som du tycker kräver sin tid att förklara så säg då att det gör du gärna över en dejt. Då ligger bollen hos henne. :up:
 
  • Gilla
Reactions: JGD
Vet inte, kanske... Hade hittat HON som jag skulle maila, tänkte göra det i början på denna vecka, men HON förekom mig och mailade mig i torsdags typ och på den vägen är det. So far so good! Om det leder till något vet jag ej?

Tycker att allt känns lite långsamt med mailande fram och tillbaka. I slutet på 90-talet när man "chattade" så skrev man lite fram och tillbaka, sen knackade det plötsligt på dörren. Men vi var väl yngre då...

Fast jag håller med dig; chatta är liksom da shit! Jag vill ha en dejtingsida där man chattar, helt enkelt. Och som inte är sexorienterad.
 
  • Gilla
Reactions: JGD
Grattis :). Hon mejlar DIG. Kan ju inte bli bättre. Men ge henne lite tid. Mejla på du lite till sedan sätter du fart på det hela. Vill hon veta nåt som du tycker kräver sin tid att förklara så säg då att det gör du gärna över en dejt. Då ligger bollen hos henne. :up:

Kopplade faktiskt ihop tre olika saker i hennes presentation till ett event 1,5 månader framåt i tiden och fick ett "vi får väl göra det då" tillbaka, men det känns långt borta och det vore lätt att tappa styrfarten innan dess.

Men jag funderar samtliga på om folk har detta som förströelse. Maila och maila, men utan action.
 
Kopplade faktiskt ihop tre olika saker i hennes presentation till ett event 1,5 månader framåt i tiden och fick ett "vi får väl göra det då" tillbaka, men det känns långt borta och det vore lätt att tappa styrfarten innan dess.

Men jag funderar samtliga på om folk har detta som förströelse. Maila och maila, men utan action.
Fast trivs man inte med mejlandet kan man ju säga som det är och att man gärna vill träffas snart? Jag gillar inte heller att chatta online hur länge som helst, i alla fall inte om det är menat att man ska lära känna personen som eventuell partner. Då brukar jag bara säga som det är och att jag hellre ses för att se om det leder någonstans. :)
 
Kopplade faktiskt ihop tre olika saker i hennes presentation till ett event 1,5 månader framåt i tiden och fick ett "vi får väl göra det då" tillbaka, men det känns långt borta och det vore lätt att tappa styrfarten innan dess.

Men jag funderar samtliga på om folk har detta som förströelse. Maila och maila, men utan action.
Ja en del har det säkert som en kul grej för spänningens skull o när det börjar osa hett så syns dom inte tll längre. Men det får man ha med i beräkningen eller i risken sas.

Men att vänta ut henne i 1,5 månader ska du inte göra. Ha det där eventet som något större än en dejt. Föreslå en dejt lagom till helgen om hon inte ger dig en chans att föreslå dejt innan. Läs lite bakom raderna när hon mejlar
 
  • Gilla
Reactions: JGD
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 374
Senast: Rie
·
Kropp & Själ Min orkeslöshet är total och nu i helgen hade jag jobbigt med mående och allt känns så meningslöst. Men ändå vill jag inbilla mig att...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
5 360
Juridik & Ekonomi Jag har det senaste ett och ett halvt året använt kreditkort för att betala mina utgifter. Nu ska detta läggas ner i juni, så söker nu...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
2 339
Senast: mumin
·
Kropp & Själ Vi fortsätter att diskutera, skryta och peppa varandra när det kommer till allt från yoga och promenader till crossfit och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
1 589
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp