Vi som söker till PHS

Jaså men vad skönt att få komma ut och arbeta! Är det som du föreställde dig? Framförallt, trivs du?

Jag hamnade i en stad jag inte ville vara i med en tjänst jag inte ville ha. Men nu har jag sökt en annan tjänst som jag ville ha på annan ort och fick jobbet! Flyttar i slutet på december :D

Jobbet är underbart i yttre tjänst, men utredningsbiten är inte min grej. Men nu löste det sig ändå även om jag är och kommer vara långt hemifrån några år.
 
Jag hamnade i en stad jag inte ville vara i med en tjänst jag inte ville ha. Men nu har jag sökt en annan tjänst som jag ville ha på annan ort och fick jobbet! Flyttar i slutet på december :D

Jobbet är underbart i yttre tjänst, men utredningsbiten är inte min grej. Men nu löste det sig ändå även om jag är och kommer vara långt hemifrån några år.

Ursäkta okunnigheten men trodde att efter phs fanns det bara en slags tjänst och det som polis i yttre tjänst? Blev bara nyfiken på vad du hamnade på om det inte var vad du ville ha. Å andra sidan inser jag nu när jag skriver att det tex inom försvaret ju finns massa olika tjänster och där kan man ju också hamna på tråk-tjänst (been there, done that).

Låter skönt att du fått det du vill ha :)
 
Ursäkta okunnigheten men trodde att efter phs fanns det bara en slags tjänst och det som polis i yttre tjänst? Blev bara nyfiken på vad du hamnade på om det inte var vad du ville ha. Å andra sidan inser jag nu när jag skriver att det tex inom försvaret ju finns massa olika tjänster och där kan man ju också hamna på tråk-tjänst (been there, done that).

Låter skönt att du fått det du vill ha :)

Nej, efter phs blir du erbjuden en tjänst. I var fall i våra 3 storstäder får man en inre tjänst direkt efter skolan. Sen får man söka sig ut.
 
Där ser man. Trodde det var skola sen direkt ut i "verkligheten".

I många fall är det så men inte i Stockholm , Göteborg , Malmö.

Meen nu skall jag inte vara bitter. Det är ett fantastiskt roligt jobb. Sålänge man är beredd på att man kanske inte kommer hem. Eller att man till en början får en arbetsuppgift som inte är som man tänkt sig.
 
Imorgon skickas antagningsbreven ut! Jag kan inte tänka på annat. Kommer bli väldigt besviken om jag inte kommer in, men då får jag fortsätta kämpa! De här sista dagarna har gått fruktansvärt långsamt...
 
Nervös jag blir nu :nailbiting: Jag ligger på 15.7 eller 15.9 om jag inte minns fel... Söker i januari..

Jag har inte så stor koll på hur konkurrensen såg ut vad gäller betygen men det kom nog in en hel del med runt 15 poäng nu. Speciellt eftersom att det blev ytterligare en testomgång den här gången då enbart 260 gick vidare i antagningsprocessen när det fanns 337 platser.. Så no worries!

Sleepan, jag tror att det beror på att allt varit försenat och struligt denna gång med sökningarna. Jag har inte fått antagningsbrevet ännu, skulle fått 15 oktober ursprungligen. Skulle sedan fått det i måndags... Men så ringde jag dem idag och fick besked på så vis! Dock ej studieort..
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Vad gör man då? Kan man bedömas vara för sjuk för att söka arbete och beviljas sjukpenning som arbetssökande? Förlorar man alltid sin...
Svar
11
· Visningar
801
Senast: MiaMia
·
Mat Söker massa tips på julgodis att göra. Som hyfsat lätt göra och ta med sig. Kravet för mig inte är frukt i eller russin. Men ok slänga...
Svar
2
· Visningar
288
Senast: Halcyon
·
Skola & Jobb Jag har blivit singel efter att sambon gjorde slut med mig idag. Det hela suger såklart och är otroligt sorgligt. Jag är ledsen, arg...
2
Svar
29
· Visningar
3 881
Senast: Fazeem
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i ländryggen i några år nu på morgonen när jag vaknat (stel och öm i musklerna ffa) men det har blivit så att säga...
Svar
14
· Visningar
584
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp