Bukefalos 28 år!

Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kjapp var ju supersnabb i hoppklasserna (agilityklassen missade jag)! Han var väldigt fin att titta på i loppen :love:

Tack! Och vad kul att du kände igen oss. Nästa gång måste du komma fram och hälsa så vi kan heja på varandra. Ska du tävla i Piteå om två veckor?
Jag var så jävla nöjd med att han satte slalomet nu i alla klasser. Förra tävlingen drog vi på oss slalomfel i varenda klass och tjuvstart i 7/8 lopp så vi har fokuserat på självständighet i slalom och att sitta i starten sen dess och det verkar ju ha gett resultat. :D
 
Jag kom tyvärr på vem du var på vägen hem:down: Nästa gång hejar jag :D
Är det inte bara på vardagskvällar om 2 veckor? Pajala ligger tyvärr lite för långt bort för att cruisa till Piteå en kväll :p
 
Jag kom tyvärr på vem du var på vägen hem:down: Nästa gång hejar jag :D
Är det inte bara på vardagskvällar om 2 veckor? Pajala ligger tyvärr lite för långt bort för att cruisa till Piteå en kväll :p

Jo det är vardag. Onsdag och torsdag. Jag som är ledig varannan vecka glömmer att inte alla har den lyxen att vara ledig på vardagar. ^^
Men det blir perfekt att ta lite agilityvila nu fram till nästa tävling och bara smälta dagen. Nu har vi i alla fall bevisat för oss själva att vi faktiskt kan ta oss i mål. :D
 
Två kanske korkade frågor, men men...
1) Om man blir diskad i ett lopp, visst brukar man ändå få köra klart banan, fast det är en officiell tävling?

2) När man tävlar första gången kan man få hunden inmätt. Min hund ligger preciiiis på gränsen mellan två storlekar när jag mäter hemma. Vad händer om jag anmält mig till t ex medium och mätningen på tävlingsplatsen visar large?

Jag har bara tävlat blåbärstävlingar och vill slippa skämmas mer än nödvändigt den dagen vi ska debutera på officiell tävling :D
 
Två kanske korkade frågor, men men...
1) Om man blir diskad i ett lopp, visst brukar man ändå få köra klart banan, fast det är en officiell tävling?

2) När man tävlar första gången kan man få hunden inmätt. Min hund ligger preciiiis på gränsen mellan två storlekar när jag mäter hemma. Vad händer om jag anmält mig till t ex medium och mätningen på tävlingsplatsen visar large?

Jag har bara tävlat blåbärstävlingar och vill slippa skämmas mer än nödvändigt den dagen vi ska debutera på officiell tävling :D

1) Ja, så länge du håller dig inom maxtiden och arrangören inte har angett något annat i PM.

2) Om du har anmält till medium och hunden är large när ni mäter så flyttas du till large.
 
  • Gilla
Reactions: Bri
Jag har tagit upp agilityn igen lite smått! Ila har kört några korta pass och gör fasen saker bättre än innan hennes typ två år långa paus, och lilla Elvis har visat sig vara en riktig agilitytalang!
Kommer inte engagera mig överdrivet i agilityn, men träna lite smått när jag känner att vi har tid och lust och kanske vill bryta av med ngn annan aktivitet än det vanliga :)
 
Alltså WOHOOO för Lilla Pu :D !!

Igår skulle vi iväg och träna med några kompisar, men direkt när jag kommer hem från jobbet brukar vi alltid ta en runda runt trädgården/skogsdungen. När vi gjorde det igår så sprang Pu plötsligt iväg bort till där vår slalom står, och TOG DEN HELT SJÄLVSTÄNDIGT! Grejen var också att den var HELT utan bågar då jag tagit bort dem jag lånat från min syster för att lämna tillbaka :eek:!

För att veta att det inte var en ren tillfällighet, så ställde jag upp kameran (och underlättade lite genom att sätta på första och sista bågen, hade precis varit och hämtat paket med en uppsättning egna bågar :up: ) och skickade henne igen.... Bästa Lilla Pu :love: !

 
13245336_10154884548493761_4778331712350027813_n.jpg


Så här glad vad jag när jag kom hem från tävlingen förra helgen.
Billy är sig själv igen!
Min lilla kanonkula är taggad och med mig i bubblan :love:

Nu ska jag anmäla till Arrakhoppet :bump:
 
Nu har jag debuterat på officiell tävling!!! Måste ju börja i klass 2 eftersom hunden är där Agilityklasserna var usla, men hoppklasserna helt ok. Jag glömde en tunnel i ena klassen som var i övrigt felfri, klantigt...Men klarade vissa svåra passager.
Sista klassen fick vi en vägran, men blev iaf inte diskade! Lite tidsfel, men vi kom i mål iaf Egentligen är jag alldeles för nybörjare för att tävla, men jag får se det som träning! Träna på att tävla...
 
Spookie har blivit sjuk :(

Skulle tävla honom i Halmstad förra helgen och hade varit bortrest innan så mötte upp hundvakten som också tävlade i hennes sommarstuga kvällen innan och då var han normal. På morgonen ville han inte äta och pep till lite när jag lyfte in honom i bilen. Ibland händer det ju att man råkar nypa dem lite så tänkte inte mer på det. Startar första loppet och märker direkt att han inte går för fullt men det tar ju ett tag innan man smälter informationen när man håller på med ett lopp, så väljer efter ett tag att gå av banan. Får honom kollad av canineopat och han markerar smärta på en muskel i höger bakben. Ok en sträckning tänker jag då åker vi hem och vilar.

På kvällen blir han spänd och skakig och vill varken äta eller dricka, ringer veterinären som tycker jag ska avvakta och se hur han mår på morgonen. Han är fortfarande dålig på morgonen så åker in med honom och då markerar han smärta förutom i benet även i ryggen :( Åker hem med rimadyl och vila som ordination. Han rycker upp sig lite och äter och dricker av sig själv.

I söndags morse är han helt sned när han vaknar, är helt böjd som en parentes i hela kroppen. Men han rätar upp sig igen och är som vanligt under dagen. På måndag morgon, är han återigen helst sned, vinglar har ingen balans och haltar. Så det blir att åka in med honom igen. Då visar han inga tecken på smärta i kroppen, så de misstänker något neurologiskt och han får stanna kvar för observation och provtagning. Blodproven ser normala ut så nu ska vi leta vidare och i morgon ska vi göra CT-scan av huvudet och ryggen för att se om man kan hitta vad som saknas min lille röde herre. Han har svårt med balansen och är väldigt trött och saknar aptit :( Håll tummarna för att de hittar vad som saknas honom så han snart kan vara och springa agility igen!

13241386_1766257306922740_5358191130134234113_n.png

Foto: CanineRush.com
 
Jag undrar vad ni har för skor när ni kör agility (utomhus)? Behöver ett par med bra grepp förstås, och gärna svala.
 
Jag undrar vad ni har för skor när ni kör agility (utomhus)? Behöver ett par med bra grepp förstås, och gärna svala.
Jag kör med salomon. Vet inte om det var speedcross jag köpte eller om det blev en annan modell. Men hur som helst kör jag med terränglöparskor med bra grepp. Tycker dom fungerar kanon. :)
 
Spookie har blivit sjuk :(

Skulle tävla honom i Halmstad förra helgen och hade varit bortrest innan så mötte upp hundvakten som också tävlade i hennes sommarstuga kvällen innan och då var han normal. På morgonen ville han inte äta och pep till lite när jag lyfte in honom i bilen. Ibland händer det ju att man råkar nypa dem lite så tänkte inte mer på det. Startar första loppet och märker direkt att han inte går för fullt men det tar ju ett tag innan man smälter informationen när man håller på med ett lopp, så väljer efter ett tag att gå av banan. Får honom kollad av canineopat och han markerar smärta på en muskel i höger bakben. Ok en sträckning tänker jag då åker vi hem och vilar.

På kvällen blir han spänd och skakig och vill varken äta eller dricka, ringer veterinären som tycker jag ska avvakta och se hur han mår på morgonen. Han är fortfarande dålig på morgonen så åker in med honom och då markerar han smärta förutom i benet även i ryggen :( Åker hem med rimadyl och vila som ordination. Han rycker upp sig lite och äter och dricker av sig själv.

I söndags morse är han helt sned när han vaknar, är helt böjd som en parentes i hela kroppen. Men han rätar upp sig igen och är som vanligt under dagen. På måndag morgon, är han återigen helst sned, vinglar har ingen balans och haltar. Så det blir att åka in med honom igen. Då visar han inga tecken på smärta i kroppen, så de misstänker något neurologiskt och han får stanna kvar för observation och provtagning. Blodproven ser normala ut så nu ska vi leta vidare och i morgon ska vi göra CT-scan av huvudet och ryggen för att se om man kan hitta vad som saknas min lille röde herre. Han har svårt med balansen och är väldigt trött och saknar aptit :( Håll tummarna för att de hittar vad som saknas honom så han snart kan vara och springa agility igen!

13241386_1766257306922740_5358191130134234113_n.png

Foto: CanineRush.com

Nä men fy så tråkigt :(! Hoppas han blir bra snart igen!
 
Jag undrar vad ni har för skor när ni kör agility (utomhus)? Behöver ett par med bra grepp förstås, och gärna svala.

Jag har två par från Salomon, ett par Speedcross utan GTX och ett par XA PRO 3D med GTX. GTX blir varmare. Båda är ganska varma, men fästet är grymt bra.

Jag tycker mycket om Merrell också, de har ett gäng lätta, snabba terrängskor. Passar mina breda fötter jättebra.

Jag brukar chilla i flip-flops, tar bara på mig springskorna inför spring - annars smälter fötterna. :cautious:
 
Spookie har blivit sjuk :(

Skulle tävla honom i Halmstad förra helgen och hade varit bortrest innan så mötte upp hundvakten som också tävlade i hennes sommarstuga kvällen innan och då var han normal. På morgonen ville han inte äta och pep till lite när jag lyfte in honom i bilen. Ibland händer det ju att man råkar nypa dem lite så tänkte inte mer på det. Startar första loppet och märker direkt att han inte går för fullt men det tar ju ett tag innan man smälter informationen när man håller på med ett lopp, så väljer efter ett tag att gå av banan. Får honom kollad av canineopat och han markerar smärta på en muskel i höger bakben. Ok en sträckning tänker jag då åker vi hem och vilar.

På kvällen blir han spänd och skakig och vill varken äta eller dricka, ringer veterinären som tycker jag ska avvakta och se hur han mår på morgonen. Han är fortfarande dålig på morgonen så åker in med honom och då markerar han smärta förutom i benet även i ryggen :( Åker hem med rimadyl och vila som ordination. Han rycker upp sig lite och äter och dricker av sig själv.

I söndags morse är han helt sned när han vaknar, är helt böjd som en parentes i hela kroppen. Men han rätar upp sig igen och är som vanligt under dagen. På måndag morgon, är han återigen helst sned, vinglar har ingen balans och haltar. Så det blir att åka in med honom igen. Då visar han inga tecken på smärta i kroppen, så de misstänker något neurologiskt och han får stanna kvar för observation och provtagning. Blodproven ser normala ut så nu ska vi leta vidare och i morgon ska vi göra CT-scan av huvudet och ryggen för att se om man kan hitta vad som saknas min lille röde herre. Han har svårt med balansen och är väldigt trött och saknar aptit :( Håll tummarna för att de hittar vad som saknas honom så han snart kan vara och springa agility igen!

13241386_1766257306922740_5358191130134234113_n.png

Foto: CanineRush.com
Fy så tråkigt :cry: krya på Spookie :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
167 067
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp