Vi som tränar för tävling i agility!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fenna har sedan en tid tillbaka bestämt sig att hopphinder är inte lika roligt som tunnlar och kontaktfältshinder (jag har kollat henne och inget är fel på henne) så nu har hon börjat slarva med hoppen för att kunna komma iväg till dom roliga hinderna. :meh:
Så nu har jag anmält oss till en grundkurs för att gå tillbaka till grunden med hoppen mohaha. :devil:
 
Fenna har sedan en tid tillbaka bestämt sig att hopphinder är inte lika roligt som tunnlar och kontaktfältshinder (jag har kollat henne och inget är fel på henne) så nu har hon börjat slarva med hoppen för att kunna komma iväg till dom roliga hinderna. :meh:
Så nu har jag anmält oss till en grundkurs för att gå tillbaka till grunden med hoppen mohaha. :devil:

Lägg fokus på att belöna upp hopphindrena igen?
Det är ett vanligt problem eftersom vi förare tenderar att lägga fokus på alla andra hinder och glömmer bort att öka värdet för de vanliga
hopphindrena.
Jag försöker tänka på det emellanåt och har "belöningskampanjer" på tunnel och hopphinder :)
 
Lägg fokus på att belöna upp hopphindrena igen?
Det är ett vanligt problem eftersom vi förare tenderar att lägga fokus på alla andra hinder och glömmer bort att öka värdet för de vanliga
hopphindrena.
Jag försöker tänka på det emellanåt och har "belöningskampanjer" på tunnel och hopphinder :)

Precis så! :up: :bow:
(Tänkte skriva samma sak :D)
 
Lägg fokus på att belöna upp hopphindrena igen?
Det är ett vanligt problem eftersom vi förare tenderar att lägga fokus på alla andra hinder och glömmer bort att öka värdet för de vanliga
hopphindrena.
Jag försöker tänka på det emellanåt och har "belöningskampanjer" på tunnel och hopphinder :)
Jag tänkte det också men kände att det kan vara bra att backa lite och gå tillbaka till grunderna i alla fall, tror en kurs kan ge lite mer när man har fastat så instruktören kan "piska" lite på föraren. :angel:
 
Alltså jag är en jävla klant. Vi tog vår första pinne förra tävlingen men jag glömde lämna in tävlingsboken :banghead: jag har mailat tävlingsledaren men inte fått svar. Vilken betydelse har det om inte det resultatet står med i boken?
 
Alltså jag är en jävla klant. Vi tog vår första pinne förra tävlingen men jag glömde lämna in tävlingsboken :banghead: jag har mailat tävlingsledaren men inte fått svar. Vilken betydelse har det om inte det resultatet står med i boken?

Jadu, det är något av ett mysterium.
Reglerna kräver inte tävlingsbok, men den ska med ändå. Tror inte att du kan bli av med din pinne om du glömmer boken nu, så var det förut. Pinnen registreras i tävlingsdatabasen, men för att få den i boken behöver du kontakta TL och eventuellt skicka (!) dit boken. Och med tanke på postnord, så är det lite risky...
 
Jadu, det är något av ett mysterium.
Reglerna kräver inte tävlingsbok, men den ska med ändå. Tror inte att du kan bli av med din pinne om du glömmer boken nu, så var det förut. Pinnen registreras i tävlingsdatabasen, men för att få den i boken behöver du kontakta TL och eventuellt skicka (!) dit boken. Och med tanke på postnord, så är det lite risky...
Tack för svaret :) även om den inte har någon betydelse för ev uppflyttning är det ju alltid roligare med lite klotter i resultatdelen av boken:p
 
Vi har varit och tävlat i Gränna i helgen. Och Kjapp som mer eller mindre diskat alla sina starter i ett års tid slog fasen till och gick i mål i ALLA 3 starter samma dag. :love:
Han hade överlägset bäst tider i sina lopp men tyvärr ramlade några bommar på vägen. :D
Men jag är så glad att äntligen få komma i mål!!

 
Får väl uppdatera...söndagen blev lite av ett antiklimax då maken fick en sträckning i lårmuskeln och inte kunde springa för fullt i söndagens finaler :( Så det resulterade i disk både i laget och individuellt. Men vi var där och det var en fantastisk helg med mycket fin agility och en härlig camp med långa ljusa kvällar med goda vänner :heart Nu kör vi mot Kalix, får se om han kan springa...tänk om han skickar in mig i klass 3 int?!
 
Får väl uppdatera...söndagen blev lite av ett antiklimax då maken fick en sträckning i lårmuskeln och inte kunde springa för fullt i söndagens finaler :( Så det resulterade i disk både i laget och individuellt. Men vi var där och det var en fantastisk helg med mycket fin agility och en härlig camp med långa ljusa kvällar med goda vänner :heart Nu kör vi mot Kalix, får se om han kan springa...tänk om han skickar in mig i klass 3 int?!

Då ses vi i Kalix. :) Ser du en helt galen mediumstaffe i klass 1 är det Kjapp och en liten söt staffe i klass 3 small så är det Ila. :D
 
Då ses vi i Kalix. :) Ser du en helt galen mediumstaffe i klass 1 är det Kjapp och en liten söt staffe i klass 3 small så är det Ila. :D
Ska hålla ögonen öppna ;) Och ser du en vimsig kärring med en vild vit Pumi så är det jag (fast jag hoppas så klart maken kör) och Vita raketen :)
 
Är han med i laget män med pumi? Jag frustskrattade när jag såg lagnamnet. :laugh:
Ja, det är fyra karlar med varsin pumi :) (de har själva valt namnet) nu är de bara tre eftersom en är large enligt nya reglerna. Den kommer också till Kalix! Men vi har nya förmågor (pumi alltså) på gång :)
 
Jag har slitit mitt hår över Ivans slalom i ganska precis ett år.

Allé, bågar, 2x2 och alla andra etablerade metoder för att få upp lite fart och självständighet, utan större framgång.

Sen följde jag mitt eget tips om att sätta upp det 4+4+4 på en raksträcka med lite lagom avstånd för tempoökning mellan. (Typ 1,5 m för mina hundar). SATAN I GATAN VILKEN SKILLNAD!

Billy är snabb i slalom, han blev en blixt :o

Ivan har ett helt nytt, önskvärt, beteende där han söker vägen själv och har en framåtbjudning som gör mig helt lycklig. :bow:
 
Jag har slitit mitt hår över Ivans slalom i ganska precis ett år.

Allé, bågar, 2x2 och alla andra etablerade metoder för att få upp lite fart och självständighet, utan större framgång.

Sen följde jag mitt eget tips om att sätta upp det 4+4+4 på en raksträcka med lite lagom avstånd för tempoökning mellan. (Typ 1,5 m för mina hundar). SATAN I GATAN VILKEN SKILLNAD!

Billy är snabb i slalom, han blev en blixt :o

Ivan har ett helt nytt, önskvärt, beteende där han söker vägen själv och har en framåtbjudning som gör mig helt lycklig. :bow:

Ååååh kanske precis det som kan hjälpa oss!
Dahlia kan principen med slalom och har lite fart men inte tillräckligt och har för lite självständighet och framåtbjudning utan kikar mycket på mig. Måste testa :D
 
Ååååh kanske precis det som kan hjälpa oss!
Dahlia kan principen med slalom och har lite fart men inte tillräckligt och har för lite självständighet och framåtbjudning utan kikar mycket på mig. Måste testa :D

Please do, och återkom gärna med rapport.

Det är ju lite extra bonusträning på ingångar också :angel:

(Steg två är att göra 8+4 och 4+8 innan man sätter ihop hela igen.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hundträning Efter snabb förfrågan tar jag mig friheten att skapa en sammanslagen tråd för ALLA lydnadsklasser, där man kan följa allas träning och...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
166 588
Senast: lillebill
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Köpa hus
  • Svensk politik nr 3
  • Vad gör vi? Del CXCVI

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp