”Vi sparar gärna din ansökan”

Semlan

Trådstartare
Har sökt ett antal jobb på sista tiden och har några gånger fått ett mail som ungefär låter såhär: vi har gått vidare med en annan sökande men sparar gärna din ansökan inför kommande tjänster.
Min fråga är då om det är nåt artigt man säger och inte menar eller om det faktiskt är så? 😁
Har nån av er fått ett sånt mail och sen blivit kontaktade?
 
Har aldrig varit med om att de hör av sig.

Däremot har det hänt att jag sökt ett jobb och blir erbjuden ett annat på intervjun.
 
Jag har varit med om det flera gånger, företag som skickar ut när de har nya tjänster (som man är kvalificerad för) på gång. Även samtal ibland.

Skönt faktiskt! Då har man ju koll om det dyker upp möjligheter på något företag som intresserar en lite extra, även perioder då man inte söker aktivt. :)
 
Där jag jobbar nu fick jag genom att jag skickade en spontanansökan, fick tillbaka att de inte har någon ledig passande tjänst för mig, men gärna sparade min ansökan. 1 1/2 år senare hör de av sig med en ledig tjänst som jag tog. Så visst händer det! Men det är inget jag skulle räkna med.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 216
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Tja, de fortsätter i samma ton. Jag försöker få ersättning för utläggen de orsakade när de inte dök upp enligt avtal. Trots skriftligt...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 846
Senast: Migo
·
Skola & Jobb Jag förstår verkligen inte detta, men jag får inget jobb trots att jag har en 3 1/2 årig universitets utbildning. Jag tog studenten...
6 7 8
Svar
150
· Visningar
21 276
  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
838

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Svensk politik nr 3
  • 🥂 VALBORG 🍾

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp