Bukefalos 28 år!

Vi spelar Howrse!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi spelar Howrse!

När tävlar du - efter att du tränat dem fullt? Jag tävlar efter att jag tränat upp dressyr och speed fullt, då är tävlingarna lätta och man möter starthästar, dvs lätt motstånd. :)

Jag har nog låtit dem tävla jämt så fort de blivit 3år, men kanske i fel grenar.. För jag tycker mig läsa nåt om att man ska välja det de är sämst på?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

*kl*

hur får jag upp snabbheten? hara bara den kvar nu innan mitt sto är 100-bluppat men jag lyckas inte...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Tävla hoppning, trav eller galopp om du gjort klart även rides, speed gäller ju om man gör ritter på 1 eller ½ timme. Över det är det bara stamina som tränas.
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Aha, tack! Kan vara bra att veta de där gångerna när hästarna inte hinner göra av med tillräckligt med energi innan det är sovadags...
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har nog låtit dem tävla jämt så fort de blivit 3år, men kanske i fel grenar.. För jag tycker mig läsa nåt om att man ska välja det de är sämst på?

Hm, nu ska vi se om jag kan få detta rätt och förståligt?!
När du tävlar, går det i första hand på de skills du har i just den grenen, i andra och tredje hand på Styrka, Snabbhet och dressyr.

Så har du tex en häst för enkelhetens skull med:
10 skills i trav, möter du hästar som har ungefär samma.
Sen räknas ju då oxå snabbhet och dressyr, så har ni lika i trav med du har högre i de övriga, så kommer du före...

Mina travare är dåliga i tex galopp och möter då lätt motstånd med samma skills, men eftersom de har högt i snabbhet och dressyr, så vinner de oftare där än om jag tävlar dem i trav.

Yezzzz va bra jag förklarar... :crazy:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

tack! man lär sig något nytt varje timme känns det som :D o jag är inte den som läsermig till saker direkt utan jag provar mig fram så många aha-upplevelser blir det :D

Nu är iaf fröken betäckt så det ska bli spännande o se vad som ploppar ut! :laugh:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jo men det där var väldigt lättförståeligt o bra, Tack:laugh: Det ska jag pröva på nästa unga förmåga :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag har fött upp två tvillingpar, båda med Hera-pack, och båda gångerna har det blivit hingstar. Undrar om det är högre sannolikhet att det blir hingstar när man skapar tvillingpar. :confused:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Nu har jag hej vilt fött upp 5 föl :angel:

Jag fick två tvilling par, jämnt fördelat på ston och hingstar. Däremot inte alls jämnt fördelat på ras. Alla blev av pappans ras.

KL

Vad är mest attraktiv färg på spanska hästar?
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Tja jag har en sån där blixt som gör att man kan ändra kön? Har nog inga andra superhypade saker! :) Men du får gärna ett pass också, ska bara se till att skaffa ett! ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

HJÄÄÄLP!

Tack vare denna tråden fick jag upp ögonen för howrse och är numer beroende!!! Och väldigt nybörjare.

Förstår inte det här med sömnen bara, om man tex klickar på äng eller spilta eller tränar så går ju tiden, sen när klockan blir kväll så klickar jag på Natt och sedan lägg till sängs och då väljer jag antingen äng eller spilta.
Men det händer ju ingenting, tiden går liksom inte när jag klickar på läggdax.. sen klickar jag på något annat och då är det helt plötsligt morgon och då säger den att min häst har fått aldeles för lite sömn :(
Nu har jag bara 20% energi och jag har redan övergött den med mat så jag antar att den behöver sömn? Men huuuuur? Jag klickar ju på sömn!!!!:cry:
 
Sv: Vi spelar Howrse!

När nu du "lägger" hästen i spiltan eller ängen över natten syns ingenting vid klockan. Men om du tittar på översikten där det står dina hästar kan du se att det ungefär ser ut som en massa zzz. Lägger du den innan klockan 22 får den inte förlite energi.

Hoppas du förstod :)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jag spelar på både engelska och svenska, heter Björkeberga på båda, Avlar fullblod på eng och hittils welsh på sv. lägg gärna till som vän!
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Skapade ny användare igår och planerar att bli lika aktiv som jag var förr. :) Lite jobbigt känns det allt att börja om, men för lång frånvaro fick mitt konto att bli raderat misstänker jag.... Spelar på svenska nu ett tag och jag planerar att föda upp welshponnyer. Lägg gärna till mig som vän, jag heter dotzie där också. :)

Då kanske vi kan se fram emot ett sammarbete, jag föder också upp Welsh.

BTW, hej alla.
Kattsak på svenska sidan.
Welshar är min ras ;)
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Jaaa, nu har jag nog fattat. Man måste altså vänta tills nästa dag (på riktigt) eller åldra hästen för att få morgon igen, om jag fattat det rätt?

Jag har startat ett ridcenter nu. Har bara 152 pengar och behöver mer ängar för att kunna ta inackorderingar. Men har inte råd att köpa fler ängar ju.
Kan man tjäna pengar på något sätt? Jag är stalldräng redan, men finns de något annat sätt att komma igång? Någon? :D
 
Sv: Vi spelar Howrse!

För att tjäna pengar till ridcentret gäller det att odla och sälja skörden, pengar till själva hästeriet får man genom att sälja hästar, tävla och göra båda ridlektionerna med hästarna, sälja bajs och andra produkter i shopen. Det är det jag kommer på på rak arm. :p
 
Sv: Vi spelar Howrse!

Du har fattat helt rätt antingen får man vänta, använda åldrande poäng eller köpa morfeus armar för pass (riktiga pengar).

Du kan köpa gödsel i butiken och göra om det till gödningsmedel och sedan sälja tillbaka det till affären. Det tar tid och är inte specidellt lönsamt men det fungerar för lite snabba pengar. Annars tror jag man tjänar mest på att odla och sedan sälja till butiken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
9 767
Senast: bollen__
·
Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
14 506
Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
21 116
Senast: qitis
·
Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
33 496
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Lädervård
  • Servering på tävlingar
  • Älgflugor

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp