Bukefalos 28 år!

"Vi väntar med spänning"

Oj, vad svårt! Det beror nog väldigt mycket på vad som ska sägas. Men jag hade nog skrivit att "I´m eagerly waiting for....." sådär rent allmänt.

"Väntar med spänning" är ju mer ett svenskt uttryck som inte formas sig så väl i engelskan. Excited funkar ju också, men det finns inget sådär bra uttryck som vi har i svenskan tyvärr. Inte vad jag kan komma på.
 
Det beror help pa vad ni vantar pa. Jag kan inte komma pa nagot mer heltackande an; Eagerly awaiting.
Googla "eagerly" och titta pa synonymer sa hittar du nog nagot som passar.
 
Väntar på ett analyssvar från ett laboratorium.
"Vi vänta med spänning på analyssvaret", typ.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag har gjort en uppgift i skolan (läser engelska för mellanstadiet) och fick tillbaka uppgiften idag. I princip det enda läraren hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 533
Senast: Sedna
·
  • Artikel
Hästnyheter Bäst i Test besökte Ågesta gård för att spela in några scener till programmet. Med spänning väntar vi på hur slutresultatet av deras...
Svar
0
· Visningar
73
Senast: Gunnar
·
Tjatter Fick mig inget kaffe igår, bara en kopp te på morgonen, så nu har jag hemsk huvudvärk..... Medan jag väntar på att koffeinet ska kicka...
Svar
10
· Visningar
388
Senast: Praefatio
·
Tjatter Automatiskt genererade översättningar blir lite lustiga ibland. En person har på engelska rekommenderat min honung och översättningen sa...
Svar
1
· Visningar
379
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp