Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2015

Det blir 17.53 i bmi vilket faktiskt räknas som undervikt rent vetenskapligt.
Gravt underviktig för mig är när man ser någon och bara vill be dem äta något

Fast 17,53 ligger ju precis på gränsen till normalvikt. Hur får du det till GRAV undervikt?
Jag ser sund ut på bmi 16-17, alla är ju olika , men grav undervikt?
 
Fast 17,53 ligger ju precis på gränsen till normalvikt. Hur får du det till GRAV undervikt?
Jag ser sund ut på bmi 16-17, alla är ju olika , men grav undervikt?
Som sagt JAG hade varor gravt underviktig på 60kg. Jag väger väldigt mycket mer än vad jag ser ut att göra (har blivit omvägd flera gånger inom vården då de inte trott på vågen tex).
 
Som sagt JAG hade varor gravt underviktig på 60kg. Jag väger väldigt mycket mer än vad jag ser ut att göra (har blivit omvägd flera gånger inom vården då de inte trott på vågen tex).

ok ok vi har helt olika syn på vad gravt underviktig är med andra ord!
 
Som sagt JAG hade varor gravt underviktig på 60kg. Jag väger väldigt mycket mer än vad jag ser ut att göra (har blivit omvägd flera gånger inom vården då de inte trott på vågen tex).

Läggs det inte in lite väl mycke personliga viktkurvor i denna diskussion? Vid vilken vikt man är underviktig på är väldigt individuellt och beror på kroppsbyggnad, form m.m.

Själv är jag gravt underviktig vid 45 kg och då är jag 162 cm. BMI är även vad jag förstått en allmän rikt linje, så inget som stämmer på hela den vuxna befolkningen.
 
Hej allihopa! Det var ett tag sen jag skrev något här :)

Höjde mitt kalorimål från 1200/dag till 1400/dag för någon månad sen, för att ha det lättare under hösten. Det märktes dock på viktnedgången.. Har lagt till motion på 1-1,5h/dag men vågen den står still på 60kg. Ingen större katastrof egentligen, att stå still alltså. Börjar ju tappa igen om jag sänker till 1200 men frågan är om det är värt det och bra för kroppen. Satte ett mål på 10 000 dagliga steg förra månaden, klarade det galant, den här månaden är målet 12500 och har hittills gått mellan 13-14 000 steg om dagen. Okej, det är inte så mycket men det ska ökas det med.
 
Läggs det inte in lite väl mycke personliga viktkurvor i denna diskussion? Vid vilken vikt man är underviktig på är väldigt individuellt och beror på kroppsbyggnad, form m.m.

Själv är jag gravt underviktig vid 45 kg och då är jag 162 cm. BMI är även vad jag förstått en allmän rikt linje, så inget som stämmer på hela den vuxna befolkningen.
Det där har jag funderat på också.
Själv väger jag ca 60kg och ligger på 19,4 i BMI och skulle jag väga under 57 kg hamnar jag 18,4 i BMI vilket klassas som undervikt.
Jag tycker själv att jag är smal nu, mina höftben sticker ut som jag vet inte vad och det är nästan så jag önskar att fettet som finns på magen kunde flytta om sig istället, nåväl. Jag lever i alla fall. :)
 
Det där har jag funderat på också.
Själv väger jag ca 60kg och ligger på 19,4 i BMI och skulle jag väga under 57 kg hamnar jag 18,4 i BMI vilket klassas som undervikt.
Jag tycker själv att jag är smal nu, mina höftben sticker ut som jag vet inte vad och det är nästan så jag önskar att fettet som finns på magen kunde flytta om sig istället, nåväl. Jag lever i alla fall. :)

Hur lång är du? Mmmm samma här nöjd med allt å vill inte förlora rumpa å bröst men magen däremot... Har värdens svacka just nu så lär inte gå neråt för att inte tala om hur svårt det tydligen verkar vara att skärpa till sig.
 
Hur lång är du? Mmmm samma här nöjd med allt å vill inte förlora rumpa å bröst men magen däremot... Har värdens svacka just nu så lär inte gå neråt för att inte tala om hur svårt det tydligen verkar vara att skärpa till sig.
Nästan 180, jag fattar inte varför rumpan ska gå först, kunde det inte vara magen istället, där det mesta fettet sitter. :banghead:
 
Nästan 180, jag fattar inte varför rumpan ska gå först, kunde det inte vara magen istället, där det mesta fettet sitter. :banghead:

Skulle vara skitglad om det skulle ta lite mer på rumpan först
Här kör vi enligt tyngdlags-principen ansikte-tuttar-mage-rumpa när det kommer till viktnedgång dvs det känns som allt måste ramla ner ett par våningar innan det försvinner :cool:

Hur som så visade vågen -3 kg i måndags och minst två hål i skärpet (hittar inte måttbandet), och då har jag inte varit 100 % strikt med kostplanen (det råkade bli en macka över i caféet som råkade hamna i min mage i fredags bla :o ) men till 98 % i alla fall vilket är jäkla bra för mig. Följa strikta matscheman är och har aldrig varit min bästa gren direkt.
Men jag räknar med att om inte byta tio-talsiffra så i alla fall ligga på gränsen nästa måndag

Gårdagen var skitjobbig rent ut sagt pga förkylningen jag dras med. Att ligga hemma på soffan och försöka hålla sin fastedag är inte lätt när man helst vill moffa rostade mackor med ost och honung :arghh: tur jag var så pass dålig att jag sov mest.
 
Det där har jag funderat på också.
Själv väger jag ca 60kg och ligger på 19,4 i BMI och skulle jag väga under 57 kg hamnar jag 18,4 i BMI vilket klassas som undervikt.
Jag tycker själv att jag är smal nu, mina höftben sticker ut som jag vet inte vad och det är nästan så jag önskar att fettet som finns på magen kunde flytta om sig istället, nåväl. Jag lever i alla fall. :)

Mina höftben sticker också ut men det beror mest på att allt, inkl fiffi (känns det som) har flyttat söderut.

I övrigt är det här med kroppsuppfattning intressant, jag känner mig fläskigare än någonsin.
 
Mina höftben sticker också ut men det beror mest på att allt, inkl fiffi (känns det som) har flyttat söderut.

I övrigt är det här med kroppsuppfattning intressant, jag känner mig fläskigare än någonsin.

Men hur är det när man gör en GBP, ingår det inte samtal då? Jag tänker just med tanke på känslan inför den egna kroppen osv. Kan tänka mig att huvudet inte hinner med den fysiska nedgången?
 
Plus på vågen, typ 3½ kg vilket kanske inte är så märkligt efter 4 månaders sjukskrivning pga mindre bra lungfunktion och helt bra är de ju inte än, men de blir i af sakta men säkert bättre :up:
 
50 minuter på motioncykeln i okej tempo, och inte ens svettig. :D
(Anledningen till förvåningen över den korta tiden = fet och otränad.) Vikten fortsätter stå still.
 
Skulle vara skitglad om det skulle ta lite mer på rumpan först
Här kör vi enligt tyngdlags-principen ansikte-tuttar-mage-rumpa när det kommer till viktnedgång dvs det känns som allt måste ramla ner ett par våningar innan det försvinner :cool:

Hur som så visade vågen -3 kg i måndags och minst två hål i skärpet (hittar inte måttbandet), och då har jag inte varit 100 % strikt med kostplanen (det råkade bli en macka över i caféet som råkade hamna i min mage i fredags bla :o ) men till 98 % i alla fall vilket är jäkla bra för mig. Följa strikta matscheman är och har aldrig varit min bästa gren direkt.
Men jag räknar med att om inte byta tio-talsiffra så i alla fall ligga på gränsen nästa måndag

Gårdagen var skitjobbig rent ut sagt pga förkylningen jag dras med. Att ligga hemma på soffan och försöka hålla sin fastedag är inte lätt när man helst vill moffa rostade mackor med ost och honung :arghh: tur jag var så pass dålig att jag sov mest.
Ja, man är nog alltid glad över det man inte har eller vad det nu är dom säger. Har försökt fläska på mig lite, men allt lägger sig på magen, där jag inte vill ha det... typiskt, hade helst velat ha det på rumpan, men men, :/
 

Liknande trådar

IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
904
Senast: Mint
·
Kropp & Själ Det fanns en tråd, ska vi gå med där en del i allmän hallelujastämning tänkte sig att det var ett beslut för Sverige. Som golit minns...
Svar
4
· Visningar
499
Senast: dobbis
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
5 446
Senast: zassoo
·
Skola & Jobb Då jag inte är direkt anonym här på forumet så vill jag inte gå in i detaljer kring min egen situation. Men jag startar ändå en tråd med...
Svar
1
· Visningar
392
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp