Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Point of no return: har just registrerat mig för tre månader med Viktklubb.

Imorgon måste jag väga mig efter att ha levt i behaglig förnekelse typ hela detta året. Men nu känner jag valkarna runt midjan när armarna hänger rakt ned. Går inte att förtränga längre. :grin:
 
Point of no return: har just registrerat mig för tre månader med Viktklubb.

Imorgon måste jag väga mig efter att ha levt i behaglig förnekelse typ hela detta året. Men nu känner jag valkarna runt midjan när armarna hänger rakt ned. Går inte att förtränga längre. :grin:
Spännande! Lycka till! ☺
 
Jag försöker gå ner de sista kilona för att komma ner till min målvikt 70kg, men min våg har blivit ding och diffar på flera kilo från dag till dag och mellan de olika rummen här hemma. Måste köpa en ny! Jag är visserligen ingen "vägare" men vill gärna veta vad jag har att utgå ifrån.

Räknar kalorier med hjälp av Lifesum sedan någon månad tillbaka, försöker äta mer vegetariskt och mindre kött, har dragit ner på gluten (magen tackar mig!) och har mer eller mindre slutat med godis, chips och kakor. Jag har dessutom börjat springa lite lätt igen och jag försöker att träna styrketräning med min kropp som vikt minst 20 min om dagen.

2017 ska bli året där jag gör träning och sunda matvanor till just vanor :up:
 
Point of no return: har just registrerat mig för tre månader med Viktklubb.

Imorgon måste jag väga mig efter att ha levt i behaglig förnekelse typ hela detta året. Men nu känner jag valkarna runt midjan när armarna hänger rakt ned. Går inte att förtränga längre. :grin:

Lycka till! Och glöm inte uppföljning! :)
 
Jag försöker gå ner de sista kilona för att komma ner till min målvikt 70kg, men min våg har blivit ding och diffar på flera kilo från dag till dag och mellan de olika rummen här hemma. Måste köpa en ny! Jag är visserligen ingen "vägare" men vill gärna veta vad jag har att utgå ifrån.

Räknar kalorier med hjälp av Lifesum sedan någon månad tillbaka, försöker äta mer vegetariskt och mindre kött, har dragit ner på gluten (magen tackar mig!) och har mer eller mindre slutat med godis, chips och kakor. Jag har dessutom börjat springa lite lätt igen och jag försöker att träna styrketräning med min kropp som vikt minst 20 min om dagen.

2017 ska bli året där jag gör träning och sunda matvanor till just vanor :up:
Prova bytt batteri min blir helknasig när det är dags att byta.
 
Imorgon måste jag väga mig efter att ha levt i behaglig förnekelse typ hela detta året.

Holy crap. Holy fucking crap. Jag har TIO kilo att gå ner. För första gången någonsin har mitt BMI trillat över gränsen till övervikt. Och jag kan inte ens säga "men hur gick DET HÄR till?" för jag vet precis vad som hänt. Och det är ingen som tvångsmatat mig.

Och jag får bara äta 1300 kcal per dag. :meh:
 
Holy crap. Holy fucking crap. Jag har TIO kilo att gå ner. För första gången någonsin har mitt BMI trillat över gränsen till övervikt. Och jag kan inte ens säga "men hur gick DET HÄR till?" för jag vet precis vad som hänt. Och det är ingen som tvångsmatat mig.

Och jag får bara äta 1300 kcal per dag. :meh:
Stackars dig! Jag behöver också en uppryckning efter en dålig höst. Och vågar inte väga mig.
 
Holy crap. Holy fucking crap. Jag har TIO kilo att gå ner. För första gången någonsin har mitt BMI trillat över gränsen till övervikt. Och jag kan inte ens säga "men hur gick DET HÄR till?" för jag vet precis vad som hänt. Och det är ingen som tvångsmatat mig.

Och jag får bara äta 1300 kcal per dag. :meh:
Det fixar du! ☺Jag fick ett tips jag ska prova: Lägga kulor= antal gram jag vill gå ner i en skål och flytta över viktnedgången till den tomma. Kan det vara något för dig också?
 
Det fixar du! ☺Jag fick ett tips jag ska prova: Lägga kulor= antal gram jag vill gå ner i en skål och flytta över viktnedgången till den tomma. Kan det vara något för dig också?
Du menar för mental pepp? Jag tror inte jag behöver det, jag kör stenhårt på gram på vågen. Om de minskar är det min enda belöning. Men tack ändå, jag kanske får nytta av det om det krisar. :)
 
Det fixar du! ☺Jag fick ett tips jag ska prova: Lägga kulor= antal gram jag vill gå ner i en skål och flytta över viktnedgången till den tomma. Kan det vara något för dig också?
Men om man då vill gå ner tio kilo - vilket ju inte är onormalt mycket på något vis - så blir det ju 10 000 kulor!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
831
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 078
Senast: Cambrie
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 110
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp