Bukefalos 28 år!

Vikttråden 2016

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur har det gått?

Vilket idiotiskt tips att ge till din kompis! Verkar hen ha för avsikt att följa det?

Egen uppdatering: Jag har haft jättesvårt att behålla fokus. Matdagboken funkade inte eftersom det blir jobbigt att skriva i den, särskilt om jag inte råkar vara hemma när jag äter. Igår kom jag på att jag kan förenkla processen genom att fotografera maten med mobilen istället. Får hoppas att det fungerar bättre. Vikten har rört sig en liten aning åt rätt håll i alla fall - nu är jag strax över 10 kg tyngre än jag önskar.
Det har gått sådär... Ligger och pendlar mellan 90-91 (om jag äter nyttigare väger jag ofta mer än om jag äter onyttigare?!) mitt TSH ligger inom gränsvärden men jag mår sämre med mycket flera symtom nu igen. Mitt t4 ligger inom gränsvärde men det är verkligen på håret, om de endast gick på t4 hade jag varit medicinerad i ett halvår.
Men det är bara att fortsätta kämpa på! Mår illa nu igen så får inte i mig så mycket mat vilket ändå är positivt:p
 
Jag trodde aldrig att jag skulle skriva i den här tråden....
men, I december -15 hade jag jeans i storlek 50-52
Nu har jag just beställt nya jeans i storlek 38. :bump:
Vet inte om jag kan ha dom, men 40 är i alla fall nog stora.
Hur mycket de är i kilo har jag ingen aning om, men i morgon ska jag på 50 årskontroll, så då får jag väl veta vad jag väger NU.
Jag har INTE bantat, men tackat nej till alla smörgåsar, och så fort jag skulle äta något onyttigt har ja ställt mej frågan:
- Behöver jag de här?

De va nog rätt tid i livet, för att de skulle gå så enkelt, och bra. :banana:

* Jenny *
Med en garderob full av förstora kläder:o
Bra gjort! Det mentala är otroligt svårt
 
Är Viktklubb bra? Bra recept?

Jag har haft alldeles för roligt i mitt ätande det senaste halvåret och nu får det snart vara slut på kalaset. Jag kånner mig som en flodhäst.

Har viktväktat tidigare men tröttnade på recepten så nu funderar jag på viktklubb. Vill gärna höra erfarenheter.
 
Är Viktklubb bra? Bra recept?

Jag har haft alldeles för roligt i mitt ätande det senaste halvåret och nu får det snart vara slut på kalaset. Jag kånner mig som en flodhäst.

Har viktväktat tidigare men tröttnade på recepten så nu funderar jag på viktklubb. Vill gärna höra erfarenheter.

Jag använde viktklubb för ett par år sedan och tyckte det var helt ok. Jättemärkligt att de ligger efter så mycket att livsmedelscanning inte dykt upp förrän nu. Precis skrivit upp mig igen så jag har inte hunnit kolla igenom hur det ser ut nu. Tycker annars att Lifesum också är bra, trevlig app.
 
Är Viktklubb bra? Bra recept?

Jag har haft alldeles för roligt i mitt ätande det senaste halvåret och nu får det snart vara slut på kalaset. Jag kånner mig som en flodhäst.

Har viktväktat tidigare men tröttnade på recepten så nu funderar jag på viktklubb. Vill gärna höra erfarenheter.
Mjaa. Jag gick med (igen) för ett par månader sedan men valde Lifesum sedan istället.

Nu funderar jag på om inte VV var bättre ändå
 
Det går sådär för mig, gick ner ca 5kg, så enligt mitt BMI var jag underviktig. Mina revben och höftben känns tydligare, samt att jag inte längre har någon rumpa eller bröst att tala om. Däremot är "bilringarna" kvar på magen, varför kan inte det fettet placeras där det behövs istället, som rumpan, så jag slipper känna att jag sitter direkt på skelettet.

Anledningen att jag tappade vikt var att jag har haft det tufft ekonomiskt och då hållt igen på allt som gått och tappade aptiten i samma veva.
Jag har fått hjälp av läkare och nu har det börjat vända, men vet inte om jag någonsin kommer gå upp några jättesteg, från att väga 58kg väger jag nu 61kg.
 
Är inte lifesum bara kaloriräknare? Jag kan inte laga mat så jag behöver recept att följa.

På vilket sätt var VV bättre?
Jag har recept, några iaf .. men betalar. Men tror nog att VK har fler recept ändå. Själv skriver jag bara i vad jag äter och använder inte den biten.

Jag gillade appen och peppet från VV. Jag har gått ner lika bra på allt, sålänge jag följer programmen.

Sist jag var med i VK blev jag tokirriterad efter fem minuter när jag inte hittade rätt produkt bland livsmedlen.
 
Jag har recept, några iaf .. men betalar. Men tror nog att VK har fler recept ändå. Själv skriver jag bara i vad jag äter och använder inte den biten.

Jag gillade appen och peppet från VV. Jag har gått ner lika bra på allt, sålänge jag följer programmen.

Sist jag var med i VK blev jag tokirriterad efter fem minuter när jag inte hittade rätt produkt bland livsmedlen.
Var det bra recept hos VK, tycker du? Om du tittade på dem alltså.
 
Var det bra recept hos VK, tycker du? Om du tittade på dem alltså.
Jag har inte tittat så mycket, det lilla jag sett har varit... som alla andra recept . De räknar även frukt och grönt till skillnad mot VV. Bra på ett sätt, men på VV äter jag personligen mer grönt. :)
 
Är inte lifesum bara kaloriräknare? Jag kan inte laga mat så jag behöver recept att följa.

Nu har jag inte Premium-versionen själv men Lifesum är allt. Räknar kalorier, ger recepttips (jag vet inte hur stor receptbank det är dock), går att koppla till telefonens stegräknare eller aktivitetsappar för att logga träning (och koppla ihop med inkalorierna), kan anpassa kaloriräkningen efter om man vill gå efter t.ex. 5:2-dieten, räknar ut så att man har balans mellan olika näringsvärden i det man äter etc. Så mycket mer än bara ren kaloriräkning. Lite typ som Viktklubb.
 
Hoppar in här då jag har varit förkyld till och från hela hösten. Behöver bättre på mina matrutiner samt promenera på lunchen.
Drar igång med det förstnämnda idag. När jullovet är slut är det tanken att dra igång med promenaderna.

Är inne i en period där jag försöker dra ner på mitt mejeriintag. Smör och ost går ann, men framförallt mindre mjölk i kaffet (havremjölk) och antingen kokosmjölk eller havregrädde i maten.
Ett mål framöver är även att sluta äta skollunchen (måste äta kolossalt mycket för att stå mig på den= hinner äta en massa annat onödigt).

I.a.f. sagt och gjort så har jag ikväll lagat Garam Masala på stekt halloumi, kikärter, grönkål och kokosmjölk. Till det blev det basmatiris, smaksatt med gurkmeja och grönsaksbuljong.
Väldigt gott och det kommer räcka till MÅNGA matlådor!
 
Jag pendlar runt 55-58 när jag äter vad jag vill typ .. utan enorma utsvävningar, bortsett från vin och choklad ( :angel: ) Åker till Jamaica om 40 dagar och känner att jag gärna skulle vilja ligga runt 50-strecket då. Är kanske lite optimistiskt men ska göra ett försök. Första utmaningen är att inte balla ur nu i nyårshelgen. Borde väl egentligen bara käka broccoli, men måste ta det hela lite rimligt :p
 
I samma anda som igår så har jag bytat ut frukostfilen till havreyoghurt med "exotisksmak". Tycker allt med havre är söt, men tänker att det är säkert en vanesak. Skulle rosta lite mumsig müsli i ugnen och lyckades mer eller mindre bränna hela skiten. :devil:

Ska snart ut i stallet och svettas.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag undrar vilka möjligheter det finns att styra vad som visas på skärmen under ett möte. Alltså inte vad som delas, utan vad som kan...
Svar
2
· Visningar
348
Senast: MiaMia
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
831
  • Låst
Fritid Det är så att jag kommer jobba in en större summa genom ett av mina intressen och eftersom jag är sjukpensionär kan jag inte ta emot...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 078
Senast: Cambrie
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
14 110
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Bilsätesskydd
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp