Bukefalos 28 år!

vilka dagar är det man har ledigt?

Z

Zeroo

någon som vet om man har ledigt någon dag på galoppstall.. alltså om man har ledigt på helgerna, eller om man även är i stallet då också.. om man nu skulle ha praktisera eller jobbat där.
 
Sv: vilka dagar är det man har ledigt?

Ledigt??? Vad är det??:devil:

Skämt åsido så varierar det nog lite från tränare till tränare men en och en halv dag i veckan tror jag är någon sorts riktlinje. Eller? Hur är det nuförtiden?
 
Sv: vilka dagar är det man har ledigt?

Precis, ledigt existerar inte i galoppvärlden. :devil:
Nej men i stallet jag jobbar i är man ledig antingen torsdag eller söndag.
 
Sv: vilka dagar är det man har ledigt?

Det är som sagt väldigt olika.

Där jag rider ut nu jobbar de varje fm måndag -fredag (5.30-12.00) + lördag eller söndag fm. (5.30-10.30 ca) + 2-3st vardags em. (17.00-18.30 ca). Sen får de rycka in extra ibland i och med resor och så, men de brukar få en extra ledig dag för det när det passar.
 
Sv: vilka dagar är det man har ledigt?

säger samma sak, vad är ledigt? (:

I stallet där jag jobbar är man ledig antingen lördag eller söndag, beroende på vad som passar. men ibland får man rycka in när det är tävlingsdagar.
 
Sv: vilka dagar är det man har ledigt?

När jag jobbade på Täby var jag ledig varje söndag har jag för mig + en till halvdag i veckan, men man har så långa lunchpausar ofta att man kan passa på att sova lite då.

Sen vet man ju inte riktigt hur det blir hos tränare ute på landet, kanske lite si och så med löner och ledighet då. Men med galopphästarna på Täby är det nästan lyxjobb jämfört att jobba med hopp/dressyr/fälttävlans hästar. Tro mig, jag har provat allt :)
 
Sv: vilka dagar är det man har ledigt?

Där jag jobbar är jag ledig varje söndag, jobbar mån-lör förmiddag alltid och varannan vecka kväll ca 1,5 timme.. Men när löpen drar igång så blir det oftast några söndagar också...
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag skulle behöva lite tips och råd från er kunniga. Jag har en tvåårig valack som är mer vild än tam och i stort sätt omöjligt...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 145
Senast: co-SMAD4
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 449
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Hej! Jag har en liten fundering, då det råkade bli lite tokigt för mig här om veckan med jobb. Har nämligen två jobb. Måndag: Sjuk (...
Svar
4
· Visningar
1 031
Senast: MissFideli
·
Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 860
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Återkommande uvi

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp