Bukefalos 28 år!

Vilka får rida i lag?

Sv: Vilka får rida i lag?

Hos oss på HFRK så är det min mamma som är ladledare.
Först rider man ju förklassen så de som är bäst där får rida i laget..
 
Sv: Vilka får rida i lag?

de som är bäst:angel: man får anmäla intresse och gör man inte det så ska man inte vänta sig att någon annan ringer o tjatar.. vi har olika lagledare :P lite från gång till gång, ibland är dte vi som rider, ibland någon förälder, det känns som det kvittar för tex i eliten så är vi fyra som red den så bra kompisar så lagordning, och så löser vi tillsammans, och i div 2 så var det en förälder till två av barnen som var med som var lagledare, funka bra det med, bara jag får rida sisst så är jag nöjd:p
 
Sv: Vilka får rida i lag?

När jag red i laget i allsvenskan så var vi inte många som konkurrerade om platserna, vi var väl 5 st som konkurrerade om 4 platser och jag var enda junioren som ville vara med

som lagledare hade vi en "hästlös" tjej som varit med i laget tidigare år, men jag tycker även att man kan ha en förälder som lagledare, beror precis på situationen och människorna som berörs
 
Sv: Vilka får rida i lag?

Tidigare år har vi haft med de "säkraste" ekipagen i lagen. I bedömningen av vilka som är säkra har dagens prestationer i förklassen vägts samman med tidigare resultat och meriter. Det blir ju dock en knivig situation för lagledaren och möjligen också en del som känner sig orättvist förbigångna. Så i år går vi strikt efter resultaten i förklassen. Alla hoppar samma förklass (undantaget ev. juniorer/YR) och så går vi på resultatet där.

Det kanske inte nödvändigtvis ger ett bättre resultat, men det blir ju onekligen enklare med uttagningen.
 
Sv: Vilka får rida i lag?

Jag är lagledare för vårt div 2-lag som jag ofta själv medverkar i. Jag har bestämt att det går till så att de hästar som jag anser går bäst för dagen får gå i laget. Då är det inte säkert att man får rida bara för att man är nolla utan hästen ska se fräsch och bra ut. Då kan det hända att en 4-felare går före en nolla.
Jag meddelar alla så de vet reglerna och att det är jag som sätter dem. På det viset får de själva bestämma om de vill vara med och slåss för en lagplats.
 
Sv: Vilka får rida i lag?

"På div II och III ska det inte vara fråga om värsta toppningen utan det ska handla om ganska oerfarna ekipage som har nytta av att få tävlingsrutin och att ha ett lag bakom sig som peppar vare sig det går bra eller dåligt.
Tycker det är rätt patetiskt med klubbar som skickar jätteöverkvalificerade ekipage och är så måna om att vinna varje gång... Det är ju inte blodigt allvar med lagtävlingar på låg nivå."

Vi rider alltid med toppat lag vilken allsvenska vi än är med i. Har dock aldrig ridit div 3 men i de andra så.
Varför ska man rida i lag om man inte har vinnarinstinkten? Vi har nästan alltid placerat oss med våra lag.
 
Sv: Vilka får rida i lag?

jag började dom de flesta på Div II ponny och red sen Div I som enda C ponny.. i Eliten var jag med 2 år och då hade vi en jätte konstig lagledare som inte alls gick på tidigare prestationer.. en tjej som kvalade till MSVB red i laget medans 2 som startat MSVA inte fick rida... då blev det tjafs men det var på en klubb med ihoplånade ryttare för att få ihop ett lag.. Red sen DIV I 2 år i "hemma" klubben och då med min morfar som lagledare det fungerade bra men det var ett enigt beslut att ha honom då han är utbildad hoppdommare och hjälpte många av tjejerna i laget på träning och framhoppning osv.. (vi var ett kompisgäng som red de åren)

Lag är riktigt kul att rida om det går bra och det är bra stämmning och går det intre så bra så har man iafl haft kul innan och efter :)
 
Sv: Vilka får rida i lag?

*kl*
Jag är lagledare för vårat div3 lag i hoppning. Alla som vill vara med har anmält intresse och INGÅR i laget, sen vilka som rider lagklassen på tävlingen tar jag ut efter visad dagsform i förklassen.
Det VIKTIGASTE för oss är att ALLA SOM VILL och kan ta sig runt en LD ska få vara med. Vi stöttar och hjälper varandra, i dom lägsta divisionerna tycker jag det viktigaste är lagkänslan och att man kan visa ett gott uppförande.
 
Sv: Vilka får rida i lag?

Lagledare brukar bestämmas av klubben o man kan ha en förälder som lagledare. Det är olika från klubb till klubb men vanligast är att de som har bäst resultat på programridningar, tävlingar mm tas ut i första hand. I många tävlingar vill man ha med minst ett ridskoleekipage också o då har man ofta uttagningar på klubben, men det varierar helt från klubb till klubb. Det är lagledaren som väljer ekipagen (oftast iaf).
 

Liknande trådar

Hemmet Jag förstår inte varför det är lagligt att röka på balkong så det kommer in i andras lägenheter. Vi har nu i ett par år haft stora...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
6 901
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 037
Senast: MiniLi
·
Hästmänniskan Nu är det så att jag kommer från en familj utan hästintresse från början. Jag fick självmant säga till att jag ville börja rida, och dom...
Svar
10
· Visningar
856
Senast: Ananazen
·
Övr. Hund Hej! Har ett par nya grannar ett som flyttat in ovanför mig, som har flera olika hundar som låter en del när de går i trapphuset...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp