Bukefalos 28 år!

Vilka papper vid lokal ponnytävling?

E

erw

Jag undrar helt enkelt hur det funkar nu för tiden med vilka papper man ska visa i sekretariatet på tävling? I det här fallet lokal LD för ponny.

Vad jag kommer ihåg visade man vaccinationsintyg, mätintyg, grönt kort, ryttarlicens, (ponnylicens på regional tävling eller högre).

Har jag förstått rätt så behöver man ponnylicens för all tävling nu men har också hört saker om att ens uppgifter lagras på tdb så man därför kanske inte behöver visa massa papper? har man kunnat anmäla sig är allt helt enkelt i ordning, utom då möjligen vaccination.

Behöver man gå till sekretariatet innan man lastar ut och startanmäla och visa något, vaccinationen typ? Tar de stickprov? Hur funkar det?

Otroligt tacksam för snabba svar :)
 
Sv: Vilka papper vid lokal ponnytävling?

Hur resp tävlingsplats vill ha det står i ryttarmeddelandet. På vår klubb är vi alltid noga med att titta på vacc papper (och ev.mätintyg) innan urlastning, men vet andra klubbar som inte gör så.
Licenser och grönt kort behövs ju inte längre om anmälan gått via tbd.

/pewa
 
Sv: Vilka papper vid lokal ponnytävling?

Ja det låter ju rimligt det där. Tack så mycket :)
 
Sv: Vilka papper vid lokal ponnytävling?

Alla tävlingsplatser måste från i år kontrollera vaccinationsintyget på samtliga deltagande hästar, dvs stickprov är inte tillåtet längre.
Bra att veta kanske. :)
 

Liknande trådar

Hoppning Veckans/månadens/årets dummaste fråga från en som trots allt tävlat hoppning ett tag: Om det står "startanmälan behöver ej göras, du är...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 735
Hoppning Jag har aldrig tävlat på lokal hoppning eller högre, trots att jag tog grönt kort för ett stort antal år sedan :o Nu har ju dessutom en...
2
Svar
24
· Visningar
4 433
Senast: Habina
·
Ekonomi & Juridik Sitter ganska ofta och kollar på HästNet och liknande :D Inte för att jag ska köpa häst precis i morgon, men ändå, förhoppningsvis inom...
2
Svar
26
· Visningar
4 391
Körning Här kommer några frågor från en som håller på å lära sig om kör-tävlingar! Sitter och läser bla TR men hittar inte vissa saker. 1...
Svar
12
· Visningar
1 895
Senast: Anna_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp