Vilken är den bästa kattmaten?

Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Bäst är Hills, http://www.hillspet.se/.
De har torrfoder och mjukmat. Köps på Granngården hos veterinärer eller i Zooaffär. Att jag kan säga att det är det bästa är för att mina tidigare katter ätit den maten i hela sitt liv och bonnkatten Simon blev 18 år och var alldrig sjuk förenns hans hjärta stannade och Cornishrex katten Xantos blev 16 år och även han var en frisk katt tills han snabbt blev sjuk av ålder 16 år gammal. Det tycker jag säger mkt om maten. min nya lilla kattvän spirre äter Hills.
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Mjau burkmat ska ju vara bra. Den innehåller bara kött, köttbiprodukter och mineraler. Dessutom är den svensktillverkad.
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

ekologisk kött från fågel och fisk. råkost och naturliga föda!

är helt övertygad om att det är bättre. sen var det ju att få katten att börja äta sånt då.... ^^

mina katter äter mjaus tetrapak (inte ens min riktigt glupska är särskilt förtjust i vanliga burkmaten) men allra helst pussi as good as it gets.
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Varför vill du inte ge torrfoder?
Jag har ananrs hört att det är bättre för tänderna än att bara äta mjukmat däe tänderna inte får jobba.

Innan min katt blev ordinerad specialkost från Royal Canin åt han Hill's (iof. torrfoder).
Jag tycker du ska satsa på Hill's eller Royal Canin, finns i djuraffärer. Lite dyrare, men innehåller mindre "utfyllnad".
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Varför vill du inte ge torrfoder?
Jag har ananrs hört att det är bättre för tänderna än att bara äta mjukmat däe tänderna inte får jobba.

Innan min katt blev ordinerad specialkost från Royal Canin åt han Hill's (iof. torrfoder).
Jag tycker du ska satsa på Hill's eller Royal Canin, finns i djuraffärer. Lite dyrare, men innehåller mindre "utfyllnad".

Man kan ge kycklingvingar och annat istället. Även torrfoderkatter får tandsten.
Och du skriver att torrfoder innehåller mindre utfyllnad? Torrfoder består till nästan hälften av spannmål, nått katten inte äter normalt sätt. Är inte det utfyllnad om nått?
Bättre att ge katten mat som så mycket det bara går motsvarar dens naturliga föda. Dvs kött med högt vatteninnehåll.
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Att utfodra med rå mat, exempelvis enligt BARF-principen.

Näst bäst skulle jag säga att en bra våtfoder är, ett utan spannmål och skit. Mjau våtfoder är kanon!

Vissa av torrfoderleverantörerna har även våtfoder, men detta är oftast dels fruktansvärt dyrt, och dels fullproppat med kolhydrater som katten inte behöver. :)
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Att utfodra med rå mat, exempelvis enligt BARF-principen.

Näst bäst skulle jag säga att en bra våtfoder är, ett utan spannmål och skit. Mjau våtfoder är kanon!

Vissa av torrfoderleverantörerna har även våtfoder, men detta är oftast dels fruktansvärt dyrt, och dels fullproppat med kolhydrater som katten inte behöver. :)

:bow::bow: *tumme upp*

Så slapp jag ödsla tid på att skriva samma sak!:D
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Mjau i tetraförpakning kör jag till mina katter. Den är återviningsbar, lätt att ha i kylskåpet, svensk och de skänker pengar till katthem. Dessutom älskar katterna det.
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Varför vill du inte ge torrfoder?
Jag har ananrs hört att det är bättre för tänderna än att bara äta mjukmat däe tänderna inte får jobba.

Innan min katt blev ordinerad specialkost från Royal Canin åt han Hill's (iof. torrfoder).
Jag tycker du ska satsa på Hill's eller Royal Canin, finns i djuraffärer. Lite dyrare, men innehåller mindre "utfyllnad".


låter som att du behöver plugga lite..

och då kan det göra din plånbok fetare dessutom!:idea:
utfyllnad, HA! har du ens läst innehållsförteckningen på fodret du ger?;)
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Här är en till som ger mjau! Helt klart favoritmaten och jag tycker det är så bra att köttinnehållet är högt samt att det är svensktillverkat.

Som godis får de rått kött vilket är mycket uppskattat!

kl
En liten OT-fråga om jag får lov? :) Finns det något rått kött som är "big no no" ?
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

KL

Jag skulle hemskt gärna barfa då mina hundar äter just barf...problemet är om man inte skulle lyckas få katten att "hajja grejjen". Då fodrar jag hellre med en bra blötmat.

Skulle inte "vom og hundemat" komma ut med något kattfoder snart utan spannmål? Mina hundar får en korv ibland som komplement eller när jag inte orkar plocka med kycklingdelar, färser, fläskben och purea grönsaker.

Men visst är det så att om man barfar kissen, så behöver den inte grönsaker alls? Hur vänjer man en katt med barf?
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Enskede hund och katt säljer BARF för katt. "Kattkorv" kallar dem det, jag var tvungen att fråga om det var FÖR katt eller AV Katt när jag var där. :p På små tuber, färdigmalet med rätt proportioner av hjärta och allt vad det var. Minns inte vilken tillverkare det var men du kan ju kolla.

Tyvärr har jag katter som inte gärna äter blötfoder alls så det blev platt fall hemma.

De har även vom og hundemad-tuber med färdigblandad BARF för hund numera. Inget meck, inget krångel, bara tina och ge. Helt utan spannmål eller andra tillsatser.
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Kattkorven, är väl från Jipotimas tror jag, är inte komplett utan det behöver tillsättas en hel del för att det ska bli komplett BARF. Den innehåller 70% kycklinghals och 30% kycklinghjärtan så benhalten blir för hög, man behöver tillsätta muskelkött och lever. Siffror har jag ej i huvudet.

TS: Det kan verkligen vara svårt att få invanda katter att gå över på rå mat, ett tips kan vara att börja med att servera kokt eller stekt kött först, det brukar gå lättare att lära dem med. Sedan steker man det mindre och mindre för varje gång tills det bara är en liten stekyta på en rå köttbit och så tillsist hoppas man att katten vill äta rått. :D
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Mina kissar dissar rått kött helt utom lite köttfärs ibland. Men bara lite.

Tillagad kyckling äter de ibland.

Annars Mjau burkmat, tetror och även Bozita. (Och en stödfodras med kattungetorrfoder, hon blir maaaaager på bara blötmat :crazy: ).
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Då måste jag ha blivit felinformerad när jag var där. Jag minns tyvärr inte exakt vad som sades annat än att det skulle vara ett komplett foder.
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Då måste jag ha blivit felinformerad när jag var där. Jag minns tyvärr inte exakt vad som sades annat än att det skulle vara ett komplett foder.

Jag har också hört det marknadsföras som ett komplett foder, om det handlar om Jipotimas kattkorv, så är den alltså inte det. :)
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Mina kissar dissar rått kött helt utom lite köttfärs ibland. Men bara lite.

Tillagad kyckling äter de ibland.

Annars Mjau burkmat, tetror och även Bozita. (Och en stödfodras med kattungetorrfoder, hon blir maaaaager på bara blötmat :crazy: ).

Har du testat att steka på köttet lite, och kanske spetsa det med tonfiskspad? Vissa katter går ju helt enkelt inte att vänja över, men är man lite lurig och klurig kan man nog till sist göra köttätare av de flesta. :D

Jag har också en som tyvärr måste stödutfodras med torrfoder, hon får nog inte i sig de mängder blötmat och BARF hon behöver. Hon har en väldigt hög ämnesomsättning.
 
Sv: Vilken är den bästa kattmaten?

Varför vill du inte ge torrfoder?
Jag har ananrs hört att det är bättre för tänderna än att bara äta mjukmat däe tänderna inte får jobba.

Innan min katt blev ordinerad specialkost från Royal Canin åt han Hill's (iof. torrfoder).
Jag tycker du ska satsa på Hill's eller Royal Canin, finns i djuraffärer. Lite dyrare, men innehåller mindre "utfyllnad".


Både Hill's och RC innehåller hur mkt spannmål som helst.
Jag fodrar torrfoder med Eukanuba, och kompletterar med Mjau blötfoder, samt lite tonfisk ngn gång i veckan också. Mina katter är tyvärr otroligt kräsna och vägrar äta BARF i ngn form trots idoga försök. Den ena åt BARF i alla möjliga former från början, men sållade sen bort allt systematiskt och otroligt bestämt, tills det blev så minimerat som det är nu :( Eftersom jag därmed fodrar med ett torrfoder och komplettererar med blött, så tycker jag Eukanuba är det bästa av det onda, dvs ett av de bättre torrfodren, med tanke på kötthalten.
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag var till affären idag och skulle handla kattmat. Jag köper storpack av den maten och det var slut i affären. Tyvärr känner jag inte...
2
Svar
30
· Visningar
2 373
Senast: Wille
·
Hästmänniskan Försöker igen då mitt förra inlägg tydligen inte var tillåtet. Kan dock inte ge den information jag behöver ge er för att ni ska förstå...
2
Svar
25
· Visningar
1 840
Katthälsa Imorgon ska Mrs norris bli vaccinerad och förhoppningsvis få klorna klippta. Superdum fråga - är det bäst att ha sele och koppel på på...
Svar
5
· Visningar
433
Senast: Sel
·
Katthälsa Nu spårar tråden ur, men vad ska man ge om man vill att katter ska gå upp i vikt och jag inte vill ge torrfoder?
2
Svar
27
· Visningar
1 614
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp