Bukefalos 28 år!

vilken är er favorit ras?

Sv: vilken är er favorit ras?

Min favorit ras är Breton. Rasen är inte helt vanlig här i Sverige, men drömmer om att en dag äga en av dessa hundar igen. Vi hade en sådan hund när jag växte upp och hunden var helt underbar på alla sätt och vis, ja förutom att hon var skotträdd. Har ingen bild.
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Finns många hundar man gillar så klart, hade kunnat tänka mig engelsk staffordsjire bullterrier, cavalier king charles spaniel, skotsk hjorthund... men absoluta favoriten är tollare.
Vi har haft tollare sen jag var 11 år, har uppfödning på dem, och mer komplett hund för mig finns inte!
Vad man än vill träna eller tävla i så kan de göra det med glans, dessutom är de lättlärda och vackra hundar.

Två tollare och en muterad jättesheltie:

foton.5.jpg


Min lilla Viska, som tyvärr inte finns längre

viska4.gif


tixiserie.jpg


Och de är väldigt söta, framför allt som valpar:

yrsa4.gif


yrsa-1.gif
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Tax :)
Dock kommer jag nog att skaffa en hund av annan ras sen "när jag blir stor" :p

Juförsig är jag rätt grinig på våra just nu icke-samarbetsvilliga taxar som jag tänkte träna med idag... "Orkaaaa..."-blicken var det som gällde idag.
Kom på mig själv med att tänka "Jag ska *** ha en samarbetsvillig hund sen!!"
Men jag vet ju att det är en skithärlig känsla när jag väl får kontakten med hunden, det känns på nåt sätt bra eftersom man får lön för mödan ;)
 
Sv: vilken är er favorit ras?

*kl*
Helt klart Rottweiler. En aktiv rolig träningskamrat som kan konsten att koppla av när det behövs. Stabil och tystlåten annat än när det verkligen behövs. Rejäl, gosig och vacker.

01-32.jpg


hund.jpg


07-19.jpg


01-18.jpg

Mina pojkar :love:
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Rent utseende mässigt tilltalas jag utav
American Staffordshire Terrier
Dogo argentino


Men rasen jag gillar mest är nog schäfern (brukstyp). Jag tycker att dom är så vackra och hundarna jag träffat är underbara. Westien (West highland white terrier) kommer alltid finnas i mitt hjärta då det var en av dom första raserna jag kom i kontakt med. Amstaffen är en ras jag kommit i kontakt med nu på senare tider och med rätt ägare är dessa fantastiska hundar. Dogo argentino har jag bara träffat valpar irl & kan inte uttala mig om hur de är har sett dom i stan förbipasserande och damn vad dom är snygga!
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Jag måste ju säga flatcoated retriever eftersom de är vackra, positiva hundar som alltid hänger med på allt. En annan ras som jag är VÄLDIGT sugen på är whippet som jag har upplevt som en lugnare hund som kanske kan balansera upp flattarnas energi lite :love:

P6240007.JPG
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Tax :)
Dock kommer jag nog att skaffa en hund av annan ras sen "när jag blir stor" :p

Juförsig är jag rätt grinig på våra just nu icke-samarbetsvilliga taxar som jag tänkte träna med idag... "Orkaaaa..."-blicken var det som gällde idag.
Kom på mig själv med att tänka "Jag ska *** ha en samarbetsvillig hund sen!!"
Men jag vet ju att det är en skithärlig känsla när jag väl får kontakten med hunden, det känns på nåt sätt bra eftersom man får lön för mödan ;)

Men nu älskar min dryga tax efter att vi haft en jättego mysstund då hon legat med huvudet på min arm och kroppen tryckt intill min :love:
;)

Om jag ska vara utseendefixerad så tycker jag att bl.a. setter, vinthundarna, border collie, sibirien husky, australisk kelpie och malinois är fina hundar (bl.a. :angel:) :laugh:
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Min favoritras är Tollare! Har en Tollarhane på nu 14 år(men beter sej som 5!!).
Har haft honnom enda sedan han var valp, och han har vart med under min uppväxt, Jag var 8år när vi köpte honnom.
Han är en glad och possetiv hund som alltid är på ett glatt humör som ja älskar overhört! :heart
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: vilken är er favorit ras?

Jag får säga Welsh springer spaniel eftersom det är den ras jag har mest erfarenhet från. Älskar deras godmodighet, deras arbetsvilja, kamratskap och energi. Att de är enormt vackra skadar ju inte heller ;)

Vår Keo:
th_Jul-Nyr2008014.jpg


th_Jul-Nyr2008019.jpg


/Syrsa
 
Sv: vilken är er favorit ras?

Jag är extremt svag för grova hundraser såsom rottweiler, amstaff, mastiffer...
Jag har själv 2 pojkar; en rottweiler o en amstaff. Tyvärr vet jag inte hur man lägger upp bilder:confused:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Har varit väldigt intresserad av rasen länge nu. De jag pratat med om rasen är främst de som själva just nu har svensk lapphund...
2
Svar
26
· Visningar
2 106
Senast: Puffindog
·
Hundavel & Ras Tråden postades av sig själv, så texten är lite knas… :o Men ja. Vi pratar ju mycket om hälsoläget bland olika raser. Man kan ju basera...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 313
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 138
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 164
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp