Bukefalos 28 år!

Vilken del av landet finns ni i?

Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Jo visst vet jag vart det är, gamla by stuteri, (hade prao en gång för typ 10 år sen minst hos han som ägde det då....:angel:)
Jag känner några som kommer dit med sina hästar om någon månad eller så, Zuzzi och Lillknoddas som dom heter här.... :D

Det är träning i ridhuset för AR-instruktör den 7: de så det ska bli jättekul!


jaha, ser man på, vad kul, jag som precis funderade på om de där som skulle ha lösdriften skulle komma eller inte.. jag bor i den lilla lillstugan på gården.

ännu en träning som jag skulle vilja åka på! kan inte du pm:a mig om vem tränaren är?
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Vart bor ni?
Luleå


2. Vad rider ni?
Centrerad ridning, om du menade ridstil :smirk:

3. Hur ofta rider ni för tränare?
1-2 ggr/veckan beroende på hur rik jag känner mig :)


4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?
Ett varmblod som heter (Caren)Sidney, 10 år, bara varit ridhäst i några år ;)

5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Fast EN tränare har ni väl åtminstone som är hyfsat bra? Som bor i Kramforstrakten om jag inte missminner mig :p


Vem??!:crazy: PM:a gärna mig, nån jag missat, eller inte hunnit upptäcka eftersom jag nyss börjat... :D
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

jaha, ser man på, vad kul, jag som precis funderade på om de där som skulle ha lösdriften skulle komma eller inte.. jag bor i den lilla lillstugan på gården.

ännu en träning som jag skulle vilja åka på! kan inte du pm:a mig om vem tränaren är?

Vi kommer nog inom sin tid :D våra hästar står just nu en bit utanför själva samhället, emot Nora. Du lär väl åka den vägen om du går ute på Nordvik? Har varit hagar på båda sidorna av vägen där.
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Hej, vilken kul tråd, trevligt att se alla hästar och människor:rofl:

Var bor du?
I sköna Blekinge.

Vad rider du?
Akademiskt med inslag av vanlig dressyr, hoppning m.m Allround helt enkelt.

Hur ofta rider du för tränare?
Försöker varannan vecka, men det beror på...

Vad har du för hästar?
Lollo, nordsvensk korsning, 15 år, hoppad innan hon kom till oss för 2 år sedan...

En bild?
ähh, hur gör man????? :confused:
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Vi kommer nog inom sin tid :D våra hästar står just nu en bit utanför själva samhället, emot Nora. Du lär väl åka den vägen om du går ute på Nordvik? Har varit hagar på båda sidorna av vägen där.

det är min huskompis som går på nordvik, jag går på träakademien i kramfors.. ja, ja.. vi komer ju träffas inom en framtid iaf..
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Vart bor ni? Bor både norr om Oskarshamn och söder om Växjö. Båda platserna är tyvärr ganska torra på ar-tränare och intresserade.

2. Vad rider ni? Vill komma igång med ar, men eftersom jag inte haft möjlighet att komma iväg på någon kurs än, så blir det mest skogsridning och lite vanlig dressyr.

3. Hur ofta rider ni för tränare? I stort sätt aldrig tyvärr. :(

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?Har en korsning mellan halvblod och nordsvensk som är den som ska ridas ar-aktigt.

5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.
34120_1187638908.jpg

Här är han väldigt sommarfet.

Kan tyvärr inte se din bild! Jag rider också en korsning nordsvensk/halvblod, hade varit roligt att jämföra =)
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Vart bor ni?
I Uppsala
2. Vad rider ni?
Allt möjligt, mestadels i skogen just nu.
3. Hur ofta rider ni för tränare?
Ska bli senare när älsklingen fått upp sin kondition.
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?
En ridtravare på 9år, världens bästa :)
5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.
15461385.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?

Titan, Nordsvensk Brukshäst född 2001 e. Nalle 1848, ue. Don 1854.

5. En bild hästen


Jag har oxå en häst e. Nalle 1848 o jag slås av likheten!

 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Vad kul med massa bilder på allas fina hästar! :bump:

1. Vart bor ni?
jag bor i Umeå

2. Vad rider ni?
Blanding mellan AR, working equitation och Alta Escuela :P

3. Hur ofta rider ni för tränare?
Så ofta jag kan.

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?
Två PRE pojkar. En på 4 och en på 6.

5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.
Jubileo (han är bara 4 så han är inte inriden än)
21611827.jpg


jag och hechicero
20539231.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

bor på en liten hästgård utanför Skövde i Väster götland. Är en allround ryttare: hoppar, dressyr enligt AR men rider mest i skogen.
Red förut för en tjej ifrån Skåne. Hon är inte Ar-ryttare men väldigt duktig och passade mig och hästen väldigt bra. Men eftersom det var så väldigt många som tävlar som vill rida för henne (kommer till klubben en gång i månaden) så fick jag som inte tävlar ställa mig som reserv...:cry: ska åka som veckoelev till en duktig tränare på Kinnekulle i augusti :D Har ett svart Rheinländer sto på 6 år. Haft mycke problem med skador på framben under våren men när hon är igång så är hon världens roligaste...inte riktigt som alla andra :rofl:
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Vart bor ni?
2. Vad rider ni?
3. Hur ofta rider ni för tränare?
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?
5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.

Jag finns i Uppsala (hästarna ca 1 mil väster om) och är riktigt grön på det här med AR. Men just nu är det bara AR och skogen som gäller. Rider för tränare varannan vecka sedan slutet på maj. Hästarna är två halvblodsston, ett 5 år och ett 17 år. Det yngre är egentligen hopphäst, men med mig blir det som sagt krumeluttande och uteritt. Det äldre är avelssto och ridhäst. Har tyvärr inga bilder.
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Jag och hästen bor i Roslagen, några mil norr om Stockholm

2. vi tränar klassisk dressyr varvat med skogsmulleridning, gångartsträning och långturer

3. Vi har just komit hem från ett intensivt 4-dagars ridläger med Klassisk ridning och Alexanderteknik. Annars är ambitionen att träna för instruktör ca 1 gång/månad.

4. Jag har en islandshäst som är ett litet "lusitano-prospekt " ;)
Han är väl ganska hyggligt grundskolad nu.

5. Har tyvärr ingen nytagen bild på oss "in action".
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: mamman
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 712
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 393
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 506

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp