Bukefalos 28 år!

Vilken del av landet finns ni i?

Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Vart bor ni?
Bor i Kungsbacka men för tillfället bor jag i Hällekis.Nu har jag kommit hem till Kungsbacka igen efter 10 mån i Hällekis hos min tränare.
2. Vad rider ni?
Ar
3. Hur ofta rider ni för tränare?
En till två gånger i veckan, innan herr häst blev halt.Under min praktikperiod har jag haft chans att träna 3 gånger i veckan och nu när jag har kommit hem kan jag inte få nån hjälp alls så nu känns det lite trögt:crazy:4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?
Bingo (kallas Pink) e: Bobruisk, lettiskt halvblod ,160 hög ungefär. Mörkbrun. En knasig häst:D




Litensvartvitpink.jpg

Jag har inte hunnit ta några nya bilder sen min hemkomst så alla är från hällekis
 
Senast ändrad:
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Ja en bild finns det ju redan på honom, eller ser du den inte?

Har bara tre bilder till än så länge:
huvud.jpg

klia.jpg

puss.jpg
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

jo den ser jag men jag ville se meer:D;) Han ser ju så himla söt ut!:)
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Vart bor ni? Umeå

2. Vad rider ni? En väldans blandning med det som verkar funka för min häst. Arbetar mycket från marken.

3. Hur ofta rider ni för tränare? väldigt sällan men ska bli mer nu

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? Lady Ircona. Varmblod/ halvblod korsn på 5 år som är väldigt sen, iaf enligt dagens mått..

5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.

http://www.pixbox.se/pic_show_id14438208.html
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

1. Vart bor ni?
Södra Gotland på en stor gård :D

2. Vad rider ni?
Lite av varje.. Rider mest ut i skogen både med sadel och barbacka, hoppar ibland men väldigt sällan, tränar lite Ar/CR blandat med "vanlig" dressyr. Kör ut på skogsturer ibland med.

3. Hur ofta rider ni för tränare?
Allt för sällan :( Kan bli så där en 5 gånger om året om jag har tur. Då för en jätte duktig och tålmodig AR/CR tränare som har hjälpt mig jätte mycket.

4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?
Har en Varmblodig travare, Easy to Berich, kallas Easy. Valack, född 1997. Gått på travet till typ augusti 2004, då kom han till mig och blev ridhäst :). Han är e. Kosar, u. Miss Spin. Lugn och trygg. En riktig kompis som jag verkligen älskar! :love: Han betyder mycket för mig.

5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.

Easy för ca 1 år sedan.

Nytagen bild
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Jag hoppar in med en fråga... Är det någon som vet om det finns någon AR-tränare i Östergötland?
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Uppdaterar mig lite! Har kommit hem en "ny" pålle.
1. Vart bor ni?Gotland. ca 2 mil nordöst om Visby
2. Vad rider ni?En blandning av AR,CR och vanlig dressyr. Plockar det som passar mig och hästarna
3. Hur ofta rider ni för tränare?Allt för sällan, blir nog ungefär 3 ggr/år. Har dock en snäll kompis som kommer och smiskar på ibland när det går trögt:devil:
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)? Santox, arabhingst f -99. En kille som lär sig fort men glömmer lika snabbt igen :smirk: Extremt rörlig, kan i stort sett slå knut på sig själv och ändå fortsätta framåt Mål för -07: Skall påbörja inhoppning och förhoppningsvis delta i sportcupen i sommar.
Gubben, vbltravarval. f-88. En cool kille som kan det mesta men behöver mer muskler. Mål för -07: Skall delta i hubertusjakten och ev någon bruksridning och utflykt med brukshästföreningen
Danne, vbltravarval. f-90. En kille med mycket go som älskar att hoppa, men får inte göra det just nu och kanske aldrig mer. Mål: Få honom tillräckligt i hull och muskler för att kunna ridas igen. Komma tillbaka till "rätt" utbildningsnivå efter ett år av slängridning i skogen.

5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.
Santox
Bild027.jpg

Santox_rd1.jpg


Gubben
Gubben.jpg


Danne
Danne-1.jpg

(Oj, gigantiska bilder)
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Oj vilken otroligt vacker häst du har :love:
Jag är helt såld, fantastisk!!!
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Vi har haft en sån här tråd förr, men det var länge sedan nu om jag inte minns helt fel.

Det hade varit kul att veta, i alla fall på ett ungefär om ni inte vill berätta allt för ingående.

Så frågorna är:

1. Vart bor ni?
2. Vad rider ni?
3. Hur ofta rider ni för tränare?
4. Vad har ni för hästar (lite kortfattat)?
5. En bild eller två på er och hästen/hästarna.

Kul med en sån här tråd, när man inte riktigt vet vilka alla är...:)
1: Ullånger, 5 mil norr om Härnösand och 5 mil söder om Övik mitt på draget.
2:Jaa, inte så mycket ridet de senaste månaderna utan mest kört och jobbat med AR från marken med min travare.(körningen för att blåsa ur ibland och markträningen för att bli lite smidigare och börja jobba ordentligt med sig själv)
3: Har bara "gått" för tränare 2 ggr men hoppas på att kunna träna 1-2 ggr per år iaf.
4: En vbl´s travarhingst på 11 år som jag haft nu i 2 år.
5:
Inte bästa bilden men förhoppningsvis kan sambon fota mer nån dag framöver...


Ignorera mig totalt är ni snälla, och det kofläckiga schabraket (om det går) första ridturen på 4 månader ungefär, efter markträning och körning, med ridgjord och schabraket till den bomlösa sadeln under.(kan lova de va varmt och mjuk under rumpan...:D)

 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

åh vad kul, du måste ju bo ganska när mig: jag bor i skog utanför kramfors numer!

finns det fler människor här runt om?
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Jajjamän tjugo spännn!!!! de e ju kanonnära, (viskar; ska du ut till Nordingrå 7:de? :D)

Va kul, vart i skog bor du då?? :)
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Haha!!! ännu fler!! :D Va kul! vi är fler "grannar" än vi tror...
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Jajjamän tjugo spännn!!!! de e ju kanonnära, (viskar; ska du ut till Nordingrå 7:de? :D)

Va kul, vart i skog bor du då?? :)

vad händer i Nordinggrå den 7:e? pm:a gärna om du inte vill skriva här! däremot ska jag till timrå som fotfolk , om det inte blir en ridplats över nu i helgen..


Jag bor på meadow ranch, vet du vart det är?
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Japp! :)
Blir alltid lika förvånad när man inser hur många hästar och hästägare häromkring man inte har koll på, inte ens en tredjedel av "hemmaekipagen" ens förmodligen :p
Men hur får ni tag på tränare.? Har ni "egna" som är bra eller inhyrda? ;)
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Jo visst vet jag vart det är, gamla by stuteri, (hade prao en gång för typ 10 år sen minst hos han som ägde det då....:angel:)
Jag känner några som kommer dit med sina hästar om någon månad eller så, Zuzzi och Lillknoddas som dom heter här.... :D

Det är träning i ridhuset för AR-instruktör den 7: de så det ska bli jättekul!
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Jag är väl egentligen inte rätt person att svara, men dit jag vart har dom hyrt in tränare utifrån.. :)

Jag personligen skulle hellre vilja ha "nån" nära som helst kommit längre än vad jag gjort som man kan fråga om hjälp och spåna med... lite jobbigt när man e som halvensam som håller på i direkta närheten..... om nån förstår... snurrigt, trött nu, heldag på IK*A tar knäcken på en...:crazy:
 
Sv: Vilken del av landet finns ni i?

Fast EN tränare har ni väl åtminstone som är hyfsat bra? Som bor i Kramforstrakten om jag inte missminner mig :p

Vi har en rätt duktig men som själv inte är på så hög nivå. Har planerat att börja rida för tränare igen så snart jag bytt stall. Men det är tråkigt att man inte kan ta in någon lite större utifrån, samma som för dig - inga intresserade vad jag vet i stallet jag står/kommer stå :p Verkar vara fler i Sundsvallstrakten och Ö-vik..
 

Liknande trådar

Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 087
Senast: mamman
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2
Svar
38
· Visningar
4 712
L
Gnägg Hej! Jag skulle bara för kul vilja veta vad ni skulle ge tips om för häst om jag skulle ha en egen häst nångång i fram tiden! Jag hade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 394
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 508

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp