Vilken hästras, vid en zombie-apocalyps?

Äh, en zombiehäst är en mutation mellan stridshäst och blodhund/spårhund. Asätare. Biter och äter bara dött kött - och kan för den delen också lätt matas med oskadliggjorda zombies så då har vi löst foderfrågan :up:

Det skulle nog funka, dock skulle det vara ett problem om den stannade och åt när en massa zombies attackerade en, så som hästar stannar och äter gräs.. Hm..
 
Det skulle nog funka, dock skulle det vara ett problem om den stannade och åt när en massa zombies attackerade en, så som hästar stannar och äter gräs.. Hm..

Äh men vad tusan.
Hm.

Då måste vi alltså lägga till att hästen måste vara intelligent nog för att kunna lära kommandon, plus att hästen är lojal mot sin ägare. Lättlärd häst - då kommer vi tillbaka till araben. Men också frieser är ju en otroligt lättlärd ras.

Edit: kommando i stil med "nu får du äta" eller "nu måste du springa". Osv.
 
Bakskygg. Jisses hur kunde jag glömma det. Det är ju nästan av avgörande karaktär...
@hier i min förra zombiesbok muterade zombiesarna efter att amerikanska presidenten beordrat kärnvapen anfall mot zombies i Texas... Jag väljer att tro att skandinaviska zombies hasar:-) vad väljer du? Hasande eller muterandev Det är ju avgörande i val av häst!
Argh!! Så typiskt dom där utländska zombisarna att komma hit och förstöra våra svenska zombies :mad:

:D
 
Äh men vad tusan.
Hm.

Då måste vi alltså lägga till att hästen måste vara intelligent nog för att kunna lära kommandon, plus att hästen är lojal mot sin ägare. Lättlärd häst - då kommer vi tillbaka till araben. Men också frieser är ju en otroligt lättlärd ras.

Edit: kommando i stil med "nu får du äta" eller "nu måste du springa". Osv.

En zombiehäst som är en korsning av frieser och arab?
 
Äh men vad tusan.
Hm.

Då måste vi alltså lägga till att hästen måste vara intelligent nog för att kunna lära kommandon, plus att hästen är lojal mot sin ägare. Lättlärd häst - då kommer vi tillbaka till araben. Men också frieser är ju en otroligt lättlärd ras.
Även p r e skulle jag kunna satsa på. Lättlärd, lättfödd och har lätt för svåra uppgifter, såsom att bära upp pikadorerna... De är vana och skolade för närstrid
 
Argh!! Så typiskt dom där utländska zombisarna att komma hit och förstöra våra svenska zombies :mad:

:D

Herregud, vi har inte tänkt på våra stackars sverigedemokrater som inte klarar av att tänka igenom överlevnadsstrategier när man är fullt upptagen med att försmäkta av kränkning för att zombies inte längre är svenska zombies. Inte ens zombieapokalypsen får firas i kyrkan eller med köttbullar och blodpudding. Gud bevare oss allesammen!
 

Liknande trådar

Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 550
Senast: Ketrawzc
·
N
Hästmänniskan Hejsan! Min första tråd och inlägg här på Bukefalos. Jag och min sambo har nyligen skrivit kontrakt för en fin liten hästgård. Vi har en...
2
Svar
27
· Visningar
2 391
Senast: Masse
·
C
Träning Vilket är hästarnas naturliga miljö i \"fångenskap\"?! Vet inte var jag ska lägga denna tråd riktigt. Här på hästhantering eller på...
Svar
12
· Visningar
1 763
Senast: TomasN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp