Vilken hästras, vid en zombie-apocalyps?

Herregud, vi har inte tänkt på våra stackars sverigedemokrater som inte klarar av att tänka igenom överlevnadsstrategier när man är fullt upptagen med att försmäkta av kränkning för att zombies inte längre är svenska zombies. Inte ens zombieapokalypsen får firas i kyrkan eller med köttbullar och blodpudding. Gud bevare oss allesammen!
Hmmm. Undra om det finns feministiska zombies :confused:
 
Vete 17 om jag hade satsat på häst öht som fortskaffningsmedel. Men vid våra diskussioner på jobbet har vi arbetat fram en strategi om apokalypsen skulle komma - så vi är förberedda här i vår by.
 
Jag tror personligen mer på en flock med shetlandsponnyer. Små kvicka saker som slår undan benen på zombierna.

Tror dom blir totalt överrumplade. Vem förväntar sig liksom att man skall använda sig av de minsta ponnyerna.

They wont see it coming.....
 
Vete 17 om jag hade satsat på häst öht som fortskaffningsmedel. Men vid våra diskussioner på jobbet har vi arbetat fram en strategi om apokalypsen skulle komma - så vi är förberedda här i vår by.
Skulle du välja moppe framför havremoppe som flyktfordon? Inget dumt val. Mulla Omar flydde undan hightech utrustade amerikanska soldater på en moppe...
 
Quarter. För mig är det ett självklart val.

Liten, robust, ihärdig. Av ko-blod såklart, van vid fintar, snabba vändningar och kan springa så det kommer gnistor under hovarna. Relativt lättfödda.
Väldigt "föriga", har lätt för att tända till, men coolar ner sig fort.

Ett problem som kan bli relativt stort, är deras mentalitet. Har de väl blivit vana och trygga så är det inte säkert de behåller självbevarelsedriften tillräckligt för att hålla avstånd till zombies.

Ett stort plus är ju att de är terränggående, det är ju liksom deras grej. En annan fördel är att många går att få i "camo".

Oftast är de runda över ryggen, m.a.o. kan man skippa sadeln om man så önskar! En annan fördel är sadlarna redan har möjlighet att utrustas med packning e.t.c. Och så har de ofta små söta öron. :love:
 
Alltid en arab. Åker ägaren av stannar hästen och försvarar den (har hänt på riktigt!) plus att det är den ultimata hästen om vi snackar lätt kavalleri. Det var den som gjorde att araberna kunde erövra så många länder.

En pissig arabmärr är dessutom inte att leka med, speciellt om hon är lätt i bakkärran! :p :devil:
 
Men.

Bensin? Man slangar från stillastående bilar. Gamla Volvo bilar fungerar oavsett zombiesamhälle eller fungerande högteknologiskt samhälle...
 
Jag hade fuskat och tagit en kamel. Klarar sig länge innan den behöver tankas upp, man sitter högt så det är inte så lätt att bli biten eller nerdragen, den kan vandra långt och är väl snabba vid behov. Dessutom känns dom rätt tjuriga. Bara hoppas den hjälper mig när jag behöver det och inte typ spottar mig i ansiktet.
 
Quarter. För mig är det ett självklart val.

Liten, robust, ihärdig. Av ko-blod såklart, van vid fintar, snabba vändningar och kan springa så det kommer gnistor under hovarna. Relativt lättfödda.
Väldigt "föriga", har lätt för att tända till, men coolar ner sig fort.

Ett problem som kan bli relativt stort, är deras mentalitet. Har de väl blivit vana och trygga så är det inte säkert de behåller självbevarelsedriften tillräckligt för att hålla avstånd till zombies.

Ett stort plus är ju att de är terränggående, det är ju liksom deras grej. En annan fördel är att många går att få i "camo".

Oftast är de runda över ryggen, m.a.o. kan man skippa sadeln om man så önskar! En annan fördel är sadlarna redan har möjlighet att utrustas med packning e.t.c. Och så har de ofta små söta öron. :love:
De där små söta öronen är inte att leka med alltså. Nästan så jag tycker synd om zombisarna.
 
Jag hade fuskat och tagit en kamel. Klarar sig länge innan den behöver tankas upp, man sitter högt så det är inte så lätt att bli biten eller nerdragen, den kan vandra långt och är väl snabba vid behov. Dessutom känns dom rätt tjuriga. Bara hoppas den hjälper mig när jag behöver det och inte typ spottar mig i ansiktet.

Ooh, bra idé!
 
Jag hade fuskat och tagit en kamel. Klarar sig länge innan den behöver tankas upp, man sitter högt så det är inte så lätt att bli biten eller nerdragen, den kan vandra långt och är väl snabba vid behov. Dessutom känns dom rätt tjuriga. Bara hoppas den hjälper mig när jag behöver det och inte typ spottar mig i ansiktet.
Var hittar du kamelen? Hos Tobbe pnnyaktuen, eller på ett zoo? Jag måste veta, så jag vet vart jag ska hitta en...
 
Jag hade just ett samtal med min dotter om detta, min dotter som är fotbollstjej och inte hästmänniska. Hon började svamla om sin pappas cross eller helikopter. Jaha, svarade ja, är inte en häst bättre???
-Määä mamma, hästar är inte svaret på alla frågor!!!
Vänta bara tills allt bränsle är slut. Då kommer hon krypandes på sina bara knän för att du skall låna henne en åsna...
Mohaaaaa (världsherraväldeskratt)
 

Liknande trådar

Gnägg Hej kanske blir en luddig tråd! Och hoppas jag lagt den under rätt prefix :) Jag har inga planer på att köpa ridhäst igen, i alla fall...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 550
Senast: Ketrawzc
·
N
Hästmänniskan Hejsan! Min första tråd och inlägg här på Bukefalos. Jag och min sambo har nyligen skrivit kontrakt för en fin liten hästgård. Vi har en...
2
Svar
27
· Visningar
2 391
Senast: Masse
·
C
Träning Vilket är hästarnas naturliga miljö i \"fångenskap\"?! Vet inte var jag ska lägga denna tråd riktigt. Här på hästhantering eller på...
Svar
12
· Visningar
1 763
Senast: TomasN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp